جلسه روزنامه نوا سوچتا در شهر تورینو در حمایت از اشرف و مقاومت ایران

به ابتکار روزنامه نوا سوچتا در شهر تورینو روز چهارشنبه 16تیر جلسه ای به عنوان: تحول دموکراسی در ایران از طریق راه حل سوم مریم رجوی ـ توسط هیئت تحریریه روزنامه  در شهر تورینو– ایتالیا برگزار گردید.


در این مراسم خانم لوردانا بی فّو روزنامه نگار و آقای وکیل آلبرتو ولترینی از حزب رادیکال و دکتر داوید می نه رو استاد دانشگاه و دکتریوسف لسانی از انجمن ایران آزاد و دموکراتیک شرکت داشتند.

در ابتدای جلسه فیلمی از قیام و حمله به اشرف و نقض حقوق بشر در ایران نشان داده شد.
سپس خانم لوردانا بی فّو، روزنامه نگار به سخنرانی پرداخت وی طی سخنانش گفت: نقض گسترده حقوق بشر در ایران مخصوصاً در مورد تظاهرات کنندگان که برای آزادی به خیابانها می آیند غیر قابل تحمل است  ولی ایرانیان همراه با مقاومت سازمان یافته خودشان به رهبری خانم مریم رجوی این امید را به ما می دهند که حتماً به آزادی را محقق می کنند. جامعه بین المللی نباید در مقابل این جنایات سکوت کند و باید در کنار آنان بایستد. راه حل خانم مریم رجوی تنها آلترناتیو و تنها راه حل دموکراتیکی است که باید آن را به تمام دنیا شناساند و مسیر تحول آن را هموار کرد.

من از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا می خواهم که در رابطه با حفاظت و امنیت ساکنان کمپ اشرف دخالت مستقیم کنند و مسئولیت آن را به عهده بگیرند چون ساکنان اشرف برای پیروزی بر این رژیم اهمیت عمیقی دارد.

سخنران بعدی آقای داوید می نه رو استاد دانشگاه ازدانشگاه تورینو بود او بعد از توضیحاتی روی مسائل ژئوپلیتیک ایران و تغییر و تحولات سیاسی و اقتصادی ایران و اثرگذاری آن در منطقه گفت: رژیم با بهره گیری از درآمدهای نفت و گاز توانست تروریسم در خاورمیانه را سازماندهی کند و از آن بهره برداری سیاسی کند. رژیم ایران یک رژیم دیکتاتوری بی رحمی است که از سرکوب مردم ایران هرگز کوتاه نمی آید و پروژه های اتمی او که اهداف نظامی دارند امروز یک خطرجدی  برای تمام دنیا بشمار می رود
تا آنجا که به ایرانیان برمی گردد آنها تصمیم گرفته اند تا رژیم را سرنگون کنند البته با اتکا به مقاومت ایران و ساکنان اشرف جائی که 1000 زن مبارز سمبل مبارزه برای آزادی شده اند.

راه حل سوم خانم مریم رجوی تنها معادله پیروزمند در مقابل این رژیم است.
دنیا باید از این راه حل استقبال کند و ما از جوامع بین المللی و دولتمردان غربی    می خواهیم تا سازمان ملل متحد را به مسئولیتهای خودش در مقابل حفاظت از ساکنان اشرف هشدار دهد.

سخنران بعدی این گرد همایی آقای وکیل آلبرتو ولترینی از حزب رادیکال بود وی ضمن ابرازخوشحالی از حضور در جلسه درحمایت از اشرف و مقاومت ایران گفت: این افتخار را داشته ام تا شورای ملی مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی را بشناسم. به مبارزه آنها اعتقاد دارم و معتقد هستم که تنها آلترناتیو بر علیه رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران هستند. رژیم ملاها حق حکومت در ایران را ندارند و باید بروند چرا که ایرانیان شایسته یک حکومت دموکراتیک و سکولار هستند و این از طریق راه حل سوم خانم مریم رجوی و حمایت از قیام مردم ایران میسراست .

تصاویری از حمله به ساکنان اشرف را دیدم. خیلی تکان دهنده بود. البته این نشان  می دهد که رژیم ایران بسیار ضعیف است و از ساکنان اشرف هراس دارد و دیگر اینکه ساکنان اشرف امید دهنده به مبارزه برای آزادی در ایران هستند. البته ایرانیان همراه با مقاومت خودشان برای آینده خودشان تصمیم خواهند گرفت ولی ما و دنیا نباید آنها را در این سرفصل از مبارزه در مقابل چنین رژیمی تنها بگذاریم.

دولتمردان غربی باید از قراردادهای تجاری خودشان با چنین این رژیم دست بردارند و به کمک مردم ایران بیایند. دولت ایتالیا باید در کنار مقاومت مردم ایران بایستد و از راه حل سوم خانم مریم رجوی حمایت کند و از قراردادهای تجاری خود که فقط به نفع دیکتاتورترین رژیم دنیاست صرف نظر کند.

ما از اتحادیه اروپا و سازمان ملل می خواهیم تا سکوت نکنند بخصوص در حفاظت و امنیت ساکنان اشرف کوتاهی نکنند چون سکوت و کوتاهی آنها نقض آشکار حقوق بین المللی در مورد اشرف می باشد.

آخرین سخنران این جلسه دکتریوسف لسانی از انجمن ایران آزاد و دموکراتیک بود وی دربخشی ازسخنانش گفت: بیش از سی سال نفی و سرکوب اولیه ترین آزادیهای مردم ایران از طرف رژیم  ضد انسانی و آزادی کش ملاهای حاکم بر ایران و اعمال وحشیانه ترین نقض حقوق بشر بر علیه مردم ایران از یکطرف و صدور تروریسم و حمایت از آن در جهت بی ثبات کردن صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه و دستیابی به بمب اتمی و تبدیل شدن به یک تهدید و خطر جهانی از طرف دیگر، هنگام آن رسیده است که دولتمردان غربی دست از مماشات و دلجوئی از رژیم فاشیسم مذهبی آیت الله ها بردارند و احترام به حقوق مردم ایران برای آزادی و به رسمیت شناختن مقاومت مردم ایران برآیند تا ایران و جهان را از وجود این جانیان پاک سازند.

بیش از سه دهه مماشات و دیالوگ با این رژیم تنها به اهداف ضد انسانی این رژیم کمک شده است همانطور که رهبر تاریخی مقاومت ایران آقای مسعود رجوی گفته است : افعی کبوتر نمی زاید. یعنی اینکه این رژیم رفورم پذیر نیست و دلبستگی به هرگونه مدراسیون و اصلاح طلب و یا آلترناتیو از درون این رژیم فقط یک سراب می باشد.

حمایت از قیام ملی و سراسری مردم ایران که شعارهای آنها همان اهداف مقاومت ایران است که بیش از سه دهه برای آن بر علیه این رژیم مبارزه می کند با پرداخت بهای سنگین، و حمایت از راه حل سوم خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران تنها راه مشروع و دموکراتیک می باشد که از این طریق غرب  می تواند اشتباهات خود را که علیه منافع مردم ایران بوده را جبران کند.

امروز اشرف یک سمبل، پرچم، راهیست که استقامت و مبارزه بی امان را برای سرنگونی ملاهای بنیادگرا نوید می دهد و مردم ایران این را درک کرده اند و در جهت پیوند خودشان با این کانون استراتژیک نبرد برای آزادی هر روز فعال تر می شوند.

حمایت از اشرف در هر زمینه از طرف سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و آمریکا یک وظیفه انسانی می باشد که سکوت و مماشات با رژیم یعنی پشت کردن به این ارزش و وظیفه، تلقی می شود.
هر چند مردم ایران با قیام خودشان و ساکنان اشرف با صبر و استقامت انقلابی خودشان به تمام دنیا ثابت کرده اند که تغییر دموکراتیک در ایران و برقراری حاکمیت مردمی و کثرت گرا از طریق راه حل سوم خانم مریم رجوی و حمایت از اشرف می گذرد.