تحولات عراق - فرار جمعی پرسنل لشگر12مالکی

تلویزیون التغییر گزارش داد، انقلابیون یک هواپیمای مالکی را در نزدیکی منطقه القراغول در جنوب پایتخت سرنگون کردند.

این تلویزیون در خبر دیگری گفت: پرسنل لشگر 12 به‌صورت جمعی از پادگان الورار در رمادی که مقر آنها بود فرار کردند.
به گزارش تلویزیون العربیه الحدث شیخ رافع الرفاعی مفتی دیار عراق در مصاحبه با این تلویزیون اعلام کرد: روند سیاسی موجود و به‌طور خاص طرفهایی که مسئول ارگانهای اجرایی هستند؛ زباله هایی هستند که باید از صحنه سیاسی عراق جارو شوند. از شیعه تا سنی، آنها کسانی نیستند که بتوانند این کشور را رهبری کنند و آن را به ساحل امن برسانند  باید افراد ملی در این کشور سر کار بیایند کسانی که وابستگی شان به خاک عراق اثبات شده باشد. نه آنهایی که حقد و حسادت علیه عراق را از ولایت‌فقیه کسب کردهاند.
بر اساس گزارش تلویزیون التغییر، عوض العبدان از رهبران انقلابیون عشایر در جنوب عراق با اشاره به کوچ‌دادن اجباری اقلیتهای مذهبی و مخالفین رژیم ایران از بصره گفت: رژیم ایران نمی خواهد بصره با ترکیب فعلی‌اش باشد زیرا که جایگاه جغرافیایی و سیاسی واقتصادی بصره شناخته شده است و این رژیم می خواهد آن را مطابق منافع خودش تغییر بدهد ولی اقلیت‌ها بر اساس تمایل رژیم ایران عمل نمی کنند.

به گزارش تلویزیون التغییر ژنرال لوید آستین، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا گفت در گفتگوهایش با مقامات اصلی عراق از ترکیبهای مختلف بر اهمیت تشکیل دولتی فراگیر که نماینده همه عراقیان باشد تأکید کرده است.
سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای به‌نقل از آستین گفت وی در دیدارهایش تأکید کرد که بدون اقدام لازم برای شکل گیری پروسه سیاسی هرگونه حمایتی که رهبران عراقی از آمریکا انتظار دارند محدود و کوتاه‌مدت خواهد بود.

تلویزیون الحره عراق گفت: مرجع عالی شیعه علی سیستانی از رهبران سیاسی خواست تا به کرسی‌هایشان نچسبند. سیستانی در خطبه جمعه که یکی از دستیارانش قرائت کرد از رهبران سیاسی خواستار انعطاف نشان‌دادن برای شکستن وضعیت قفل‌شدگی سیاسی در کشور شد تا عراق بتواند با تهدیدات و تروریسم مقابله کند».