۲۷سال پس از عملیات فروغ جاویدان - لرزه بی‌پایان سرنگونی و هراس از مجاهدین و ارتش آزادی - (قسمت دوم)

در سالگرد عملیات بزرگ میهنی فروغ جاویدان، طی چندین روز، بخش قابل توجهی از برنامه‌های شبکه‌های مختلف تلویزیونی رژیم دجال آخوندی به تبلیغات علیه این عملیات و زوزه‌های آخوندها و پاسدارهای رژیم اختصاص داشت. تمام رسانه‌های رژیم از روزنامه‌ها تا سایتهای حکومتی، از جعلیات رژیم و اباطیل پاسدارها و آخوندهای خمینی صفت درباره عملیات فروغ جاویدان اشباع بود؛ اما از خلال همین اباطیل و زوزه‌ها، لرزه پایان ناپذیری را که این عملیات کبیر میهنی بر سراپای رژیم افکنده، به خوبی می‌توان مشاهده کرد؛ دومین قسمت از این مجموعه از نظرتان می‌گذرد.
زوزه‌های غیظ و کین در تلویزیون تحت‌امر خامنه‌ای:
 

شبکه یک - 7مرداد 1394
سرکرده لشکر ضد رسول‌الله- پاسدار اسماعیل کوثری
عضو فعلی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس رژیم:
در طول هشت ساله جنگ
من آنجور آتش ندیده بودم
[در عملیات فروغ جاویدان]
اینها در مقابل رسانه‌ها نطنز و فردو را
به محلی برای ساخت بمب اتم متهم ساختند

تلویزیون رژیم 7مرداد94
گوینده: در پایان جنگ گروهک نفاق چاره‌ای نداشت الا این‌که آلت دست سرویسهای بیگانه باشد و برای احیا خویش سهمی در ماجرای صهیونیستی پرونده‌سازی برای دانش هسته‌ای کشورش ایران بازی کند، رژیم غاصب دیکته می‌کرد و این فارسی زبانان خائن به وطن در مقابله رسانه‌ها نطنز و فردو را به محلی برای ساخت بمب اتم متهم ساختند و 12سال علیه ایران تریبون رژیم صهیونیستی شدند.
کوثری: در طول هشت ساله جنگ من اونجور آتیش ندیده بودم [در عملیات فروغ جاویدان] تکبیری: اینها بلافاصله می‌گفتند که این حرکت منافقین [افشاگری اتمی] زمینه‌سازی هستش که مقصد بعدی نیروهای نظامی آمریکا رو ایران قرار داده است.
 
تلویزیون شبکه یک (رژیم) ۷/۵/۹۴
سرچماقدار خامنه‌ای پاسدار سعید قاسمی:
یک خمودی توی نیروهای ما و یک سستی ایجاد شد
تلویزیون رژیم: 5مرداد 94
پاسدار قاسمی در جبهه در حین صحبت با یکی از پاسداران: کمکشون کنید تا راهشون بیندازید جلو، کدومها رو؟ باشه دو گردان دیگه رو برشون بردار، ... خیر ما همین یکطرف جناح سمت چپ جاده رو با کل روستا اینه برنامه ما، داخل روستا هم میریم پاکسازی هم می‌کنیم بجنب ببینم.
یک پاسدار: رسیدند دیگه برو جلو
پاسدار قاسمی: شما هر چی که می‌آید می‌دونم همه شون از این محور میرن با شادلو و اینها تو محور تک می‌کنند... با قاسمی هی برو هی برو... الآن با ماشین می‌تونی بری؟ برو بهشون بگو وایسند محمود رضایی داره می‌آد... کسی عقب نباشه وایسا بغل... بر میداری تو محور شادلو تک می‌کنی تو ساختمون هیچ هم دیر نشده برادر... خیلی خب می‌بریمشون بالا... نیروهایی که خارج از نیروهای محمود رضایی هستند بروند بالا، سوار ماشین بشوند بروند کمک الآن سوارشون کن ببر... برو سوار تویوتا بشو سرو ته بکن، نیروهای محمود رضایی رو بخطشون کن، محمود نیروهات رو بفرست... محمود... آخر آخر نشستند، بی‌سیم چی کدت چیه؟
داوود گوشی رو به من بده پشت سر این برو، برمی‌گردی باز دوباره نیروها رو می‌بری.
پاسدار قاسمی: وای نستا این‌جا مگه به شما نگفتم وای نستایی این‌جا؟
خبرنگار: حاج آقا یک لحظه وقت دارید؟
پاسدار قاسمی: همان‌طور که عنایت دارید منافقین کوردل روی محور قصرشیرین - سرپل ذهاب - کرند غرب و در نهایت خود اسلام‌آباد و این وضع که گردنه چهارزبر معروف هست که بیست و خرده‌ای کیلومتر تا باختران فاصله داره پیشروی کردند ولی خیالاتی هم که داشتند توی کالک برنامه‌ریزی شده‌اش این بودش که تا همدان و قزوین و در نهایت این موجی که با جنگ روانی ایجاد می‌کنند تا تهران این موج رو اشاعه بدهند و در نهایت این موج منجر به تصرف ایران اسلامی بشه که این.
خبرنگار: ببخشید می‌خواستم سؤال کنم با این قضیه و با این صحبتهایی که امام کردند و آخرین پیامی که دادند این روحیه بچه‌ها چه جور شده؟ تغییر کرده بهتر شده؟ بدتر شده؟
پاسدار قاسمی: من حقایقی رو بگم خدمت تون همان‌طور که می‌دونید با توجه به قضیه قطعنامه پذیرش قطعنامه 598 پیش اومد طبیعتاً یک خمودی توی نیروهای ما ایجاد شد و یک سستی ایجاد شد دشمن فکر کرد که این سستی این خمودگی در روحیه نیروهای ما از این‌که نتونستیم جنگ رو اونطور که حضرت امام می‌خواستند یعنی جنگ رو با جنگ به پیروزی برسونیم و به این قضیه کشیده شد طبیعتاً موضعی که حضرت امام هم خودشون توی بیاناتشون اشاره کردند که من تا به امروز نظرم به همان شیوه‌ای بود که مطرح کردم حال که مسائلی پیش آمد که انشاالله در آینده روشن خواهد شد که واقعاً برای بچه‌های حزب‌الله جبهه غیرمترقبه بود یک چنین مسأله‌ای و اینها با این روحیه و با این فکر فکر کردند که دیگه انسجام جمهوری اسلامی از هم پاچیده و بهترین فرصت هست که اینها رخنه بکنند از جنوب اولین رخنه روکردند…»
سرچماقدار خامنه‌ای پاسدار سعید قاسمی:
تو شمال سخنرانی می‌کرد، بالای سر میرزا کوچک خان جنگلی
برای 200هزار نفر دانشجو و جوان
مسعود با چنین کاریزمایی صحبت می‌کرد
پاسدار سعید قاسمی: «شبی که مسعود داشت حمله می‌کرد، بگم کجا بود؟ حرم اباالفضل العباس، با نیروهاش، الله‌اکبر از این تاریخ، فیلمش هست، نیروها مجهز از سوئد دانمارک بلژیک هلند، شمال جنوب شرق غرب اومده سازمان داده، گتر کرده تجهیز کرده کف حرم اباالفضل‌العباس. مسعود داره مقاله‌های کاریزماتیکش رو اوناجا می‌خونه. سخنرانی می‌کرد، اونجا وقتی تو شمال سخنرانی می‌کرد، بالای سر میرزا کوچک‌خان جنگلی، 200هزار نفر دانشجو و جوان وقتی صحبت می‌کرد، اینا غش می‌کردند، با چنین کاریزمایی صحبت می‌کرد، چیز چیزم نمی‌کرد (خنده حضار) حرف بلد بود بزنه، این قدر هم خاطرخواه داشت؛ آره عزیزم! اینو می‌گفت: یا اباالفضل العباس به حق دستهای بریده‌ات قسم می‌خوریم که امروز بسیج شده‌ایم برای حکومت فلانی و تا اونو، دشمنان شما رو به خاک نمالیم و اینها آزاد نکنیم ایران رو چنین می‌کنیم… جیب نیروهاش وصیتنامه اونها، اون بچه محلی‌های من و تو بود. مادرم عنقریب کربلا رو آزاد می‌کنیم».

تلویزیون شبکه مستند رژیم ـ 5مرداد94
پخش مستند از تلویزیون رژیم در رابطه با عملیات فروغ جاویدان
یک پاسدار: اشاره به تانک
سوال خبرنگار از یک پاسدار: مال عراقی‌هاست یا منافقین
پاسدار: مال منافقین
خبرنگار: حاج آقا سلام و علیکم... چه خبره این‌جا؟ اگر ممکنه برید کنارتر که ماشینها رد بشوند
… یک آخوند: رزمندگان عزیزمان با تلاش فراوانی دارند کار می‌کنند حتی بعضی از مسئولان رو من خودم در مسیر راه دیدم و باهاشون احوالپرسی کردیم و برخورد کردیم الآن هم می‌بینید که همه مسیر پر از رزمنده و فداکاران که از همه جای ایران برای کمک به مردم باختران در این خطه واقعاً مردم مؤمن و انقلابی و حزب‌الله اومدند و به فداکاری مشغولند

سپاه پاسداران ـ ۶/۵/۹۴
نایب‌رئیس مجلس ارتجاع:
پنجم مرداد روز تثبیت نظام است!
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پنجم مرداد سالروز خلق حماسه بزرگ برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی و مبارزه با جریان نفاق… است.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: آقای حسین مظفر نماینده مردم تهران در مجلس مفتخر هستند که 3 برادر خود را در عملیات مرصاد به‌شهادت رسیده‌اند و خدمت ایشان تبریک و تسلیت داریم.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ 6مرداد94
با ظرفیت نظامی عظیمی

برای ضربه به (نظام) همه‌جانبه وارد شدند
امیر پوردستان درباره توانمندی نظامی (مجاهدین) در آن دوره زمانی اظهار داشت: رژیم بعثی صدام ظرفیت نظامی عظیمی به نام (مجاهدین) را در عراق ایجاد کرده بود… به شخصه با تعدادی از دستگیر ‌شدگان مصاحبه داشتم. این مصاحبه‌ها نشان داد که این افراد از نظر نظامی ‌توانمند بودند و برای ضربه به (نظام) همه‌جانبه وارد شدند.

سپاه پاسداران ـ ۶/۵/۹۴
«هر یک از این افراد تخصص‌های ویژه‌یی داشتند
تانک، توپچی که از تمام سلاحها آگاهی داشتند»
پوردستان اظهار داشت: هر یک از این افراد تخصص‌های ویژه‌یی داشتند از رانندگی ماشین سنگین گرفته تا رانندگی تانک، خدمه تانک، توپچی که از تمام سلاحها آگاهی داشتند و این موضوع به ما نشان داد که با دشمن قوی و آماده‌ای مواجه هستیم. اما به حول و قوه الهی و با تدابیر افرادی مانند شهید صیاد شیرازی و دیگر فرماندهان توانستیم بر گروه (مجاهدین) پیروز شویم.
امام جمعه خامنه‌ای در قم: «شهدای بزرگی تقدیم کردیم»

تلویزیون رژیم 3مرداد 94
خطیب نماز جمعه قم: یاد شهدای سر افراز عملیات مرصاد که در آخرین روزهای دفاع مقدس، سربازان و سرداران بزرگ ما در برابر یک توطئه پیچیده ایستادند و شهیدان بزرگی تقدیم کردند یاد همه این شهیدان را گرامی می‌داریم.»...
جانشین فرمانده قرارگاه ضدامام حسین:
آمده بودند تا نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند
خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ 6مرداد 94
پاسدار حسین همدانی از سرکردگان پاسداران: بیش از 35 تیپ توسط منافقان با فراخوان از کشورهای اروپایی تشکیل شده بود، این گروه‎ها آمده بودند تا نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند
عملیات مرصاد، مزد نوشیدن جام زهر توسط امام

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) ـ 6مرداد 94
جانشین فرمانده قرارگاه ضد امام حسین: زوایای مختلف عملیات مرصاد باید برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان تبیین شود. سردار حاج حسین همدانی در همایش بزرگداشت حماسه مرصاد در باغ موزه دفاع مقدس همدان گفت: عملیات مرصاد همانند یک شبه معجزه بود.

سپاه پاسداران ـ 6مرداد 94
اعتراف یک سرکرده پاسداران:
«اگر مقر ما در چارزبر نبود… (مجاهدین) به کرمانشاه می‌رسیدند»
پاسدار حسین همدانی: شنیدن خبر قطعنامه کام رزمندگان را تلخ کرد و خفقانی بر فضا حاکم بود و به همین دلیل بازگشت از منطقه عملیاتی به شهرها برای رزمندگان سخت و غم‌انگیز شد.
وی با بیان این‌که نخستین مدرک از مسیر حرکت (مجاهدین) به دست نیروهای ایرانی رسید که نشان داد به‌دنبال حرکت تا میدان آزادی تهران هستند، افزود: از حوزه علمیه همدان تنها 100 طلبه بدون اسلحه آمدند، سردار همدانی با بیان این‌که استان همدان بیش از 130 شهید در علمیات مرصاد تقدیم انقلاب کرده است، گفت: اگر رزمندگان استان در تنگه چهار زبر نبودند اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌داد… اگر مقر ما در چهارزبر نبود، (مجاهدین) از این منطقه عبور می‌کردند و به کرمانشاه می‌رسیدند.

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) ـ 5مرداد94
سرکرده سپاه شاهرود:
«ممکن بود تا کرمانشاه بیایند»
فرمانده سپاه شاهرود سرهنگ حمید دامغانی به‌مناسبت پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد (1367ه. ش) یاد و خاطره شهدای این عملیات و به‌خصوص 65 شهید استان سمنان در این عملیات را گرامی داشت.
رهبری فرمودند` نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ 5مرداد94
رئیس کمیته امداد خمینی:
«طراحی عملیات فروغ جاویدان بسیار حساب شده بود»
رئیس کمیته امداد خمینی... ... . با تأکید بر این‌که باید از تاریخ و عملیات غرور آفرین مرصاد درس بگیریم و هوشیارانه در صحنه حاضر باشیم افزود: طراحی عملیات فروغ جاویدان از سوی منافقان بسیار حساب شده بود و هرگز نباید آن را یک خطر کوچک تلقی کرد.

سایت حکومتی جهان‌نیوز 5مرداد 94
بیست‌وهشتمین سالگرد پیروزی عملیات مرصاد
۲۸ سال پیش دشمن... ... با طراحی عملیات سراسری از جنوب تا غرب ایران و با به‌کارگیری تمام ظرفیت سازمان (مجاهدین) خلق با وعده ۵ روز دیگر در تهران… تجاوز مجدد خود را به ایران اسلامی آغاز کرد؛