حملات داعش و خواستهای سپاه خامنه‌ای همزمان با اجلاس وین

به دنبال حملات جنایتکارانه تروریستی در پاریس، سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و سایر ارگانهای حکومت آخوندی، همنوا با تروریستهای داعش و بشار اسد، فرانسه را مقصر قلمداد کرده و این جنایات ضدبشری را نتیجه عملکرد و سیاست فرانسه درسوریه، عنوان کردند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح خامنه ای پاسدار ـ سرتیپ مسعود جزایری در این‌باره گفت: «فرانسوی‌ها تاوان حمایت دولت خود از داعش و تروریسم تکفیری را پرداختند» (ایسنا 23 آبان 94). نیروی تروریستی قدس و سپاه پاسداران خامنه ای، با کاریکاتوری که در رسانه‌های حکومتی وسیعاً منتشر شده، جنایات تروریستها در پاریس را «تروریسم خود ساخته» توصیف کرده و با حمله به سیاست فرانسه مبنی بر لزوم برکناری بشار اسد به عنوان منشأ بحران و تروریسم در سوریه، نوشتند: «پاریس نباید انتظار داشته باشد تلافی حملات پاریس را در خاورمیانه درآورد....پاریس باید بداند که بهترین راه کار می تواند تغییر رویکردهای کنونی جنگ با تروریسم... باشد» (تسنیم 23 آبان 94).
درحالیکه همزمانی جنایات تروریستهای داعش در پاریس با شروع کنفرانس وین برای ناظران، سؤال برانگیز شده است، پاسداران خامنه ای، با لحن باج‌گیرانه‌یی، خواستار تغییر سیاست فرانسه در مورد برکناری بشار اسد شد و با اشاره به نشست وین، نوشتند: «این نشست به عوض تعیین تکلیف کردن برای ملت سوریه باید با استفاده از انرژی حاصل از حوادث پاریس به محلی برای تصمیمات جدی برای مقابله با تروریسم، آن هم در ابعاد جهانی باشد، نه فقط اینکه کشورهای اسلامی و مسلمانان را دربرگیرد» (تسنیم 23 آبان 94).
درحالیکه این خواستهای سیاسی سپاه خامنه ای، برگردان همان دعاوی داعش علیه فرانسه است، برخی از رسانه های فرانسه موضعگیری مشابه بشار اسد و داعش بعد از ترورهای پاریس و تاکید دیکتاتور سوریه بر لزوم تغییر سیاست فرانسه را یک موضعگیری غیرمتعارف و عجیب بعد از ترورهای پاریس توصیف کردند.
سپاه پاسداران هم چنین، با لحنی توجیه کننده درباره کشتار مردم بیگناه پاریس نوشت: «یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد تا .... بار دیگر خواب را از چشم غربیها برباید، همان طور که امروز سوخو34 روسها در سوریه اعصاب برای مخالفین غربی دولت اسد باقی نگذاشته است» (فارس 23 آبان 94).
ارگان دبیر مصلحت نظام و سرکرده قبلی سپاه پاسداران نیز در توجیه ترورهای پاریس نوشت:«این فقط پاریس نیست که این روزها در خون است. این روزها مردم سوریه به دلیل اینکه مجموعه ای از کشور اراده کرده اند تا خود سرنوشت حکومت سوریه را تعیین کنند در مقیاسی وسیع کشته می شوند» (تابناک 23 آبان 94).
اشاره این رسانه حکومتی به سرنوشت حکومت سوریه، درواقع حمله به این سیاست فرانسه است که بشار اسد نمی تواند درحکومت سوریه جایی داشته باشد زیرا قاتل 300هزارتن از مردم سوریه، و منشأ داعش و تروریسم درسوریه است.