پس از چند روز تناقض گویی رژیم، علی لاریجانی اعلام کرد: علت لغو سفر روحانی به اتریش مخالفت دولت این کشور با لغو تظاهرات مجاهدین بود

پس از اظهارات ضد و نقیض سرکردگان و مطبوعات رژیم آخوندی در باره علت لغو سفر روحانی به اتریش، علی لاریجانی، رئیس مجلس رژیم، در روز 14فروردین 1395 اعلام کرد که دلیل لغو سفر تظاهرات سازمان مجاهدین خلق بوده است. وی ضمن حمایت از تصمیم روحانی به لغو سفر گفت: «دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رییس‌جمهوری ایران برای لغو مجوز تظاهرات سازمان مجاهدین خلق در جریان سفر "بی‌توجهی" کرده است».

مقاومت ایران در اعتراض به سفر روحانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ مارس به یک تظاهرات اعتراضی فراخوان داده بود.
لغو سفر روحانی در روزهای اخیر به یک فضاحت سیاسی برای رژیم و رئیس جمهور آن تبدیل شده است. کارگزاران رژیم که می خواستند بر دلیل اصلی سرپوش بگذارند در ابتدا مدعی شدند که سفر «به دلایل امنیتی» لغو شده است، اما رئیس جمهور و دیگر مقامات اتریش اعلام کردند که هیچ مشکل و تهدید امنیتی در کار نبوده است. در همین رابطه روزنامه اتریشی «دی پرس» در روز ۱۱ فروردین به نقل از منابع دیپلوماتیک اتریش نوشت: دولت ایران از اتریش خواسته بود تا از برگزاری یک تظاهرات همزمان با سفر آقای روحانی به وین ممانعت کند. اما دولت اتریش... با این درخواست مخالفت کرده است. هاینز فیشر، رئیس جمهور اتریش، نیز در این باره گفت: ما همه اقدامات امنیتی لازم را انجام دادیم، اما اتریش نمی‌تواند تجمع و تظاهرات را ممنوع کند. حق تجمع در قانون اساسی اتریش ریشه دارد... در دموکراسی ما تجمع ممنوع نمی‌شود.
بدنبال آن حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت رژیم که قرار بود جزو همراهان روحانی به اتریش باشد با اشاره به بحرانهای داخلی رژیم در اثر لغو سفر روحانی نوشت: «آیا شایسته است که بدلیل عدم امکان بیان خیلی از مسایل (بخاطر مصلحت و منافع کشور)، بهره برداری سیاسی شود»؟ وی برای توجیه سرافکندگی رژیم پس از لغو سفر گفت روحانی یک تصمیم درست گرفت. تا از این پس، همه کشورها بدانند که ”عزت” نظام از چه درجه اهمیتی برخوردار است...
مقاومت ایران همزمان با سفر روحانی به پاریس در یک تظاهرات عظیم وضعیت فاجعه بار حقوق بشر در ایران و کارنامه روحانی با بیش از ۲۳۰۰ اعدام را افشا کرد، چیزی که به یک رسوایی بزرگ برای رژیم و رئیس جمهور آن تبدیل شد به نحوی که سرکردگان رژیم این سفر را یک شکست ارزیابی کردند.
لغو سفر روحانی به خاطر تظاهرات هواداران مجاهدین و مقاومت ایران، به خوبی مبین وحشت آخوندها از استقبال روزافزون مردم ایران از مجاهدین و شکنندگی رژیم در مقابل مقاومت ایران است. سایت انتخاب وابسته به باند روحانی در روز 15 فروردین به زبان معکوس به این حقیقت اعتراف کرد و نوشت: اقدام روحانی «در لغو این سفر، این پیام را داشت که ایران در مواجهه با مجاهدین به هیچ وجه حاضر به کوتاه آمدن نیست».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵فروردین ۱۳۹۵ (۳ آوریل ۲۰۱۶)