اد رویس: آمریکا نباید به رژیم ایران اجازه پولشویی دهد

اد رویس، نماینده جمهوریخواه و رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طی مقاله یی که روز چهارشنبه ۱۸ فروردین در روزنامه واشینگتن پست درج شده هشدار داد: ”اجازه دادن به یک ایران متخاصم که دسترسی به سیستم دلار ایالات متحده داشته باشد یک خطر واقعی برکشور و اقتصاد ما اعمال میکند“.

در قسمتی از این مقاله آمده است: ”رژیم ایران پس از توافق اتمی انتظار آن را دارد و کماکان خواهان امتیازات بیشتری در مقابل دادن هیچ چیزی میباشد. بخصوص خامنه ای خواهان این است که ایالات متحده همه تحریمها را در مقابل محدود کردن سرمایه گذاری رژیم ایران برای تروریسم و تسلیحات غیر قانونی بردارد و به همین ترتیب رژیم ایران بتواند به سیستم مالی ایالات متحده دسترسی داشته باشد یعنی جایی که اکثر تجارت بین المللی هدایت و صورت میگیرد“.
وی افزود: ”این یک اقدام هشدار دهنده به دلیل موضع دولت اوباما از ماهها پیش است. درحقیقت وقتی که دولت اوباما توافق اتمی را به مردم ایالات متحده درسال گذشته تحمیل کرد، دولت به دفعات به کنگره تاکید کرد که تحریمهای کلیدی تروریسم، موشکی، حقوق بشر اعمال شده بر رژیم ایران با شدت تمام ادامه خواهد داشت و اعمال خواهد شد“ .
اد رویس در ادامه مقاله خود در واشینگتن پست نوشت: ”اجازه دادن به یک رژیم ایران متخاصم که دسترسی به سیستم دلار ایالات متحده داشته باشد یک خطر واقعی برکشور و اقتصاد ما اعمال میکند. در ماه فوریه، یک اقدام اقتصادی صورت گرفت و یک سازمان اقتصادی که نزدیک به ۴۰ کشور را دربرمیگرفت هشدار داد که ”به طور مشخص نگرانی درباره شکست و کوتاهی رژیم ایران در حل وفصل خطر کمک مالی به تروریسم و تهدید جدی که این خطر برسیستم مالی جهانی اعمال میکند وجود دارد ”. به همین دلیل است که من درحال کار کردن با همکارانم در هر دو حزب برای لایحه ای هستیم که مانع از دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی ایالات متحده گردد.