شورای همکاری خلیج فارس تلاشهای رژیم آخوندی برای قاچاق سلاح در منطقه را محکوم کرد

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان اعلام کرد وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تلاشهای رژیم ایران برای قاچاق سلاح و مواد منفجره برای حوثی‌ها و سایر عواملش در منطقه را محکوم کردند.

عادل الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جان کری وزیرخارجه آمریکا در بحرین خواستار توقف حمایت رژیم آخوندی از تروریستها و شبه نظامیان شد. وی گفت: تنها در صورتی روابط رژیم ایران کشورهای منطقه عادی خواهد شد که رفتارش را تغییر دهد.
جان کری نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که آمریکا نسبت به سیاستهایی که رژیم تهران در پیش می گیرد نگران است (چرا که) این رژیم منطقه را ناآرام می کند.
وی افزود: ارسال سلاح توسط رژیم ایران برای دامن زدن به جنگ اقدامی غیر سازنده است این فقط به آتشی دامن می زند که ما تلاش داریم خاموش کنیم.
وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین گفت آمریکا با کشورهای حوزه خلیج‌فارس علیه آزمایشهای موشکی رژیم ایران متحد است. وی افزود، ما به رژیم ایران می‌گوییم آماده کار برای حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع آزمایشهای موشکی هستیم. اما اول بایستی این رزیم، روشن کند که آماده کاهش چنین فعالیتهایی است.
پاسدار جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح رژیم در واکنش به پیشنهاد جان کری برای گفتگو درباره برنامه موشکی رژیم با غیظ گفت: برای چندمین بار می‌گوییم قدرت موشکی غیرقبال مذاکره و خط قرمز نظام است. آمریکاییها در رویای سریال برجامها از جمله در حوزه تضعیف قدرتی موشکی نظام هستند.