جان کری: ما در ملل متحد در تلاش برای بررسی یک قطعنامة جدید علیه رژیم ایران هستیم

جان کری وزیر خارجة آمریکا در مصاحبه با العربیه، گفت: «ما تحریم‌های بیشتری را در ارتباط با شلیک‌های موشکی، بر(رژیم) ایران اعمال کردیم و به‌تازگی 4 محمولة بزرگ تسلیحات را که برای حوثی‌ها ارسال می‌شد، متوقف کردیم. هم‌اکنون ما در ملل متحد در تلاش برای بررسی یک قطعنامة جدید علیه رژیم ایران هستیم.

جان کری تأکید کرد رژیم ایران باید مسلح‌کردن حوثی‌ها و اعزام نیرو و سلاح به کشورهای دیگر را متوقف کند... «(رژیم) ایران یک حکومت حامی تروریسم بوده و این باید متوقف شود».
کری هچنین مجددا بر لزوم برکناری بشار اسد تأکید کرد و گفت او نمی‌تواند در آیندة سوریه نقشی داشته باشد.
از سوی دیگر، تلویزیون رژیم از اظهارنظرهای جان کری، اشتون کارتر، وزیر دفاع و نیز ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا علیه سیاستهای حکومت آخوندی سوز و گداز کرد.
تلویزیون رژیم گفت:‌«همزمان با تحرکات جدید در کنگره آمریکا برای تشدید تحریمهای ایران، وزیر خارجه این کشور هم از تلاش برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد. جان کری در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه با تکرار ادعاهای تکراری واهی واشینگتن، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت اگر ایران رفتارش را تغییر ندهد با اقدامات ما مواجه خواهد شد.
جان کری: ما هم اکنون به طور جدی در سازمان ملل تلاش می‌کنیم قطعنامه جدید ضد ایران به علت فعالیتهای این کشور صادر شود. ایران کشوریست که پرچمدار تروریسم است و باید جلوی آن گرفته شود. امیدواریم که با مذاکره مسیر ایران عوض شود.
گوینده تلویزیون رژیم ادامه داد:‌وزیر دفاع آمریکا هم ایران را چالشی برای این کشور خواند. اشتون کارتر در دانشکده شورای روابط خارجی آمریکا گفت، زیر نظر داشتن ایران برای حمایت از متحدان آمریکا به‌ویژه اسرائیل ضروریست.
وزیر انرژی آمریکا هم در مصاحبه با بلومبرگ گفت: آمریکا و اسرائیل نگرانیهای مشترکی در مورد آزمایشهای موشکی ایران دارند. ارنست مونیز هم‌چنین با اشاره به فشارهای آمریکا بر کشور ما تأکید کرد، ایران هم‌چنان برای جذب سرمایه‌های لازم به منظور توسعه صنایع نفت و گازش با چالشهایی مواجه است».
منبع: تلویزیون رژیم
منبع: سایت وزارت خارجة آمریکا: 950119 و تلویزیون رژیم 21 فروردین