اعتراضات کارگری و زندانیان سیاسی

تهران - دومین روز اعتصاب غذای اعتراضی زندانی سیاسی علی معزی

روز شنبه 18 اردیبهشت زندانی سیاسی علی معزی دومین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود، در همبستگی با زندانیان سیاسی اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده را پست سر گذاشت. این زندانی در اولین روز اعتصاب دچار نوسان و اختلالات در فشار خون گردیده بود.

تهران - تخریب گلخانه و باغچه ای آرامگاه ریحانه جباری 
مأموران وزارت اطلاعات و لباس شخصی های بسیج ضد مردمی روز سه شنبه 14 اردیبهشت، تمامی گلهایی که بر سر آرامگاه ریحانه جباری کاشته شده بود تخریب کرده و گلهای رز و بنفشه را که اکثر سنگ مزار را پوشانده بود، از ریشه در آورده و به کناری انداختند. سابقه تخریب سنگ مزار شهیدان از اعمال ضد بشری و جنایتکارانه مزدوران رژیم آخوندی است و سابقه سی ساله دارد.

هفت تپه خوزستان – تجمع کارگران نیشکر
به دنبال اخراج 300 کارکارخانه نیشکر هفت تپه کارگران این کارخانه روز شنبه ساعت 10 صبح اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند و مسیرمنتهی به کارخانه را بستند.

تهران - نهمین روز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی
روز شنبه 18 اردیبهشت، جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی، نهمین روز اعتصاب غذای خود را سپری میکنند.بر اساس اخبار دریافتی، در ساعت 730 صبح شنبه  اسماعیل عبدی به دادگاه تجدید نظر اعزام گردید، هنوز علت این اعزام به دادگاه مشخص نگردیده است.

تهران - ششمین روز اعتصاب خشک محمود بهشتی لنگرودی وهیجدهمین روز اعتصاب وی
روز شنبه 18 اردیبهشت  ششمین روز اعتصاب خشک محمود بهشتی لنگرودی وهیجدهمین روز اعتصاب وی ادامه یافت.

کرج - دومین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی افشین بایمانی
 روز شنبه 18 اردیبهشت زندانی سیاسی افشین بایمانی دومین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت. این زندانی با نوشتن بیانیه ای حمایت خود را از زندانیان سیاسی معلم اعلام نموده و گفته است که به مدت 5 روز اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی می نماید.

کرج -  تجمع اعتراضی کارگران کارخانه تعطیل شده نساجی
صبح روز شنبه 18 اردیبهشت ، کارگران و جمعی از کارکنان داخلی کارخانه نساجی "نخ بافت اشتهارد" واقع در شهرک صنعتی اشتهارد کرج، به دلیل معوقات مزدی و بیکاری خود، در مقابل درب بسته کارخانه تجمع کردند.
تعداد کارگران تجمع کننده که حدوداً 200 نفر بودند از ابتدای صبح به مقابل این کارخانه آمده و به بلاتکلیفی و عدم توجه حکومت به معیشت این کارگران در تعطیلی کارخانه و عدم رسیدگی وزارت کار به وضع این کارگران، اعتراض کردند.
یادآوری می شود که  4 ماه حقوق معوقه و اضافه کاری های این کارگران پرداخت نشده و این کارخانه به دلیل بحران مالی و بدهی های فراوان و عدم مساعدت دولت و بانک های طرف قرارداد از آن، هفته گذشته تعطیل شد و نزدیک به 250 نفر از پرسنل آن بیکار شدند.

کاشان - تجمع اعتراضی شهروندان آسیب دیده و درگیری با مأمورین شهرداری
روز شنبه 18 اردیبهشت ، بیش از 100 تن از خسارت دیدگان طوفان روز گذشته در شهر کاشان، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع و اعتراض کردند.
بنا به گزارش شاهد عینی، تجمع کننده ها از همان ابتدای صبح به ساختمان شهرداری وارد شدند و با مزدوران حراست درگیر شدند.

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازکارکنان شهرداری 
صبح روزشنبه 18 اردیبهشت ،گروهی ازکارکنان شهرداری منطقه 2 کرمانشاه دراعتراض به عدم پرداخت حقوق فروردین ماه، از رفتن به سرکارخودداری کرده و درمحل شهرداری منطقه واقع درخیابان سنجابی تجمع کرده وخواستارگرفتن حقوق عقب افتاده خودشان شدند.

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازپرسنل خدماتی و شرکتی اداره آب وفاضلاب 
صبح روزشنبه 18 اردیبهشت ،گروهی ازپرسنل خدماتی وشرکتی اداره آب وفاضلاب کرمانشاه در اعتراض به عدم پرداخت 3 ماه حق اضافه کاری وهمچنین حقوق فروردین ماه در محل این اداره تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازنیروهای خدماتی پیمانکاری شهرداری مرکزی
صبح روزشنبه 18 اردیبهشت، تعدادی ازنیروهای خدماتی، اخراجی توسط پیمانکارشهردار ی مرکزی درکرمانشاه، دراعتراض به اخراج از کار در محل شهرداری مرکزی کرمانشاه واقع درمیدان غدیر تجمع کرده و نسبت به اقدامات پیمانکار واخراج عمدی اعتراض کردند وخواهان بازگشت به کارشدند.

ایلام - تجمع اعتراضی گروهی ازبازنشستگان تامین اجتماعی
صبح روز شنبه 18 اردیبهشت، گروهی ازبازنشستگان تامین اجتماعی ایلام دراعتراض به عدم افزایش حقوق وهمچنین نگرفتن مطالبات سنوات سال 94، در محل اداره تامین اجتماعی ایلام واقع در بلوار رسالت تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.