گزارش ویژه سیمای آزادی از حلب و مصاحبه با رئیس دفتر تلویزیون حلب الیوم درباره جنایات اسد و رژیم آخوندی

مصطفی عبدالله رئیس دفتر تلویزیون حلب‌الیوم در حلب در مصاحبه با سیمای آزادی، تلاش‌های مستمر رژیم اسد و عوامل رژیم آخوندی برای محاصره و حمله به حلب را تشریح کرد.

وی گفت:‌ «فقط طی یک ماه اخیر بیش از 5 تلاش توسط رژیم اسد و رژیم آخوندهای (حاکم بر) ایران و روسیه برای یورش به کمپ حندرات و رسیدن به مسیر کاستیلو به‌عنوان تنها مسیر حیاتی شهر آزاد شدة حلب، محاصرة آن و قطع‌کردنش انجام دادند؛ اما با شکست مواجه شدند هم‌چنین فشارهای مستقیم و زیادی روی شهروندان غیر نظامی بی‌گناه در شهر آزاد شده حلب وجود دارد، رژیم آخوندها و روسیه و رژیم اسد تمام تأسیسات حیاتی زندگی را در شهر آزاد شده حلب هدف قرار دادند. ایستگاه‌های تصفیة آب، شبکه‌های برق، کلینیک‌ها، مدارس و حتی آژانس‌های خبری و بازارها، هیچ‌چیز در شهر حلب که مردم از آن برای زندگی خود استفاده می‌کنند را رها نکردند و همه را هدف قرار دادند و منهدم کردند، این کار با هدف فشار به پایگاه مردمی انقلابیون و به زانو در آوردن مردم حلب انجام گرفت، ولی به یاری خدا در این کار شکست خوردند. از طرف جربه و خان طومان بیش از ده بار تلاش کردند، همانطور که می دانید از لشکر 65 نیروهای ویژه ارتش رژیم آخوندی و علاوه بر سپاه پاسداران همچنین نیروهای فرقه‌گرا، شبه نظامیانی مانند تیپ موسوم به ابوالفضل و عصائب و تیپ فاطمیون بعلاوه نیروهای اسد و همچنین شبیحه وابسته به آنها و هواپیماهای روسی بیش از یازده بار تلاش کردند، چرا که آنجا به‌مثابة کنترل ورودی رژیم به مسیر بین‌المللی حلب - دمشق محسوب می‌شود همچنین برای خفه کردن حلب از طرف جنوب غربی، لیکن آنها شکست خوردند.
در روزهای اخیر هم‌چنین تلاشی برای خفه و محاصره‌کردن حلب شمالی وجود دارد اگر رژیم بتواند بر آنها کنترل پیدا کند می‌تواند از مسافت دور شهر حلب را محاصره کند دورتر از منطقه کاستیلو، لیکن مقابله و شجاعت بی‌مانندی از طرف انقلابیون وجود دارد و هم‌چنین پایداری زیادی از طرف شهروندان وجود دارد. به‌خاطر هدف قرار گرفتن مستقیم توسط رژیم اسد، رژیم آخوندها و هواپیماهای روسی اکثر مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها تعطیل شد. بازارهای عمومی در ساعت‌های شلوغ با هواپیماها و خمپاره هدف قرار می‌گیرند، بیش از 9 ماه آب شهر آزاد شده حلب قطع شد،
حومة جنوبی توسط شبه نظامیان فرقه‌گرا و سپاه پاسداران و تیپ ۶۵ (ارتش رژیم) ایران و روسیه تکه‌پاره شده است. و اکثر ساکنان آن کوچ کردند و تنها جایی که برای حلبی‌ها مانده حومة غربی است. رژیم شهروندان را حتی در مناطق پرت افتاده هم تعقیب کرد هیچ راهی برای حلبی ها باقی نماند. بجز اینکه در خانه‌های خود پایداری کنند».

رئیس دفتر تلویزیون حلب‌الیوم در حلب در پاسخ به سئوالی دربارة استمرار انقلاب مردم سوریه به‌رغم جنایات رژیم اسد و حکومت آخوندی، تصریح کرد: «من با هر کس صحبت کردم، و من در شهر آزاد شده زندگی می‌کنم، و با هر کس که صحبت کردم با ایمانی بی‌نهایت، به پیروزی معتقد است. ما می‌دانیم که از کشورمان دفاع می‌کنیم و فرزندان واقعی این کشور هستیم. کسی از رژیم آخوندها و از روسیه و کسانی که از مافیای اسد و باندهایش بیایند، آنها حق نیستند و ما حق هستیم و بعد از یک میلیون شهید از مردم سوریه، کشورمان را برای این مزدوران و جیره‌خواران رها نخواهیم کرد و به آنها اجازه نمی‌دهیم تغییر بافت جمعیتی را در سوریه و در حلب انجام دهند. آنها قصد دارند شهروندان را از مناطق و خانه و مزارعشان کوچ دهند تا شبه نظامیان فرقه‌گرا و مزدوران و جیره‌خوارانی را که به‌صورت مادی و معنوی به رژیم اسد و رژیم آخوندها وابسته هستند به‌جای آنان ساکن کنند».
اورینت نیوز- ۶ خرداد ۹۵