محکومیت های حمله موشکی به لیبرتی

رعد الدهلگی رئیس کمیسیون مهاجرت پارلمان عراق، دولت عراق را به مقابله و متوقف کردن نقض های امنیتی که در حق پناهندگان در عراق صورت می گیرد فرا خواند.

رعد الدهلگی گفت: این وظیفه دولت عراق است که برای حفاظت از جان شهروندان و تمامی کسانیکه در خاک عراق بسر می برند اقدام جدی نماید. وی همچنین دولت عراق را به التزام به قوانین بین المللی و اتخاذ تدابیر امنیتی ضروری برای حفاظت از جان پناهندگان ساکن لیبرتی فراخواند.

سازمان اتحادیه وکلا برای پژوهش های قانونی و دمکراتیک مصر طی بیانیه ای نوشت: سازمان اتحادیه وکلا مسئولیت کامل این نوع حوادث را به عهده حکومت عراق می داند موارد زیر را درخواست می کند:
1. از سازمان ملل و دولت امریکا در خواست فوری برای جلوگیری از حملات دیگری برعلیه کمپ لیبرتی را دارد
2. همچنین سازمان اتحادیه وکلای مصر درخواست فوری برای تحقیق درباره مجرمین وسپردن آنها بدست عدالت را دارد

جمعیت عربی دفاع از حقوق بشر حمله موشکی وحشیانه علیه قرارگاه لیبرتی را محکوم کرده و سازمان ملل متحد و دولت آمریکا را مسئول حفاظت از جان ساکنان لیبرتی دانست.
جمعیت عربی برای دفاع از حقوق بشر تاکید کرد: جمعیت ما فورا به قضائیه اروپا متوسل خواهد شد و یاد آوری می کنیم که قبلا حکم دستگیری فالح و بعضی از فرماندهان شبه نظامیان تروریستی صادر شده است.

هیئت وکلای عرب برای دفاع از ساکنان لیبرتی نیز حمله موشکی به لیبرتی را محکوم کرد و اعلام کرد:
این اقدام جنایتکارانه و نفرت انگیز هیچ شکی باقی نمی گذارد که رژیم آخوندی بر اساس همه معیارها و عرف های شناخته شده یک رژیم جنایتکار حرفه ای است که هیچ ربطی به اسلام و آموزش های آن ندارد و از اسلام برای پوشاندن چهره واقعی خونریز و وحشی رهبران خود استفاده می کند.
به ساکنان لیبرتی برای ایستادن در کنار آنها تا سرنگونی باند تروریستی و جنایتکار رژیم آخوندی و همدستان و توطئه گران همراه او متعهد می شویم

تجمع حقوقدانان مستقل برای دفاع از حقوق بشر در عراق نوشت: هدف این موشک بارانها، نابود کردن مقاومت ایران است، زیرا که رژیم آخوندها، وجود سازمان مجاهدین خلق را بعنوان تنها دشمن خود احساس میکند.
تجمع حقوقدانان مستقل برای دفاع از حقوق بشر در عراق خواستار تامین حفاظت مجاهدان اشرفی و لغو محاصره ضدانسانی لیبرتی شد.

سازمان حقوقدانان آزاده در بیانیه خود نوشت: شورای امنیت و سازمان عفو بین الملل باید این موشکباران جنایتکارانه علیه شهروندان غیر نظامی که بعنوان پناهنده در کمیساریای عالی امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل ثبت نام شده اند را محکوم نمایند و یک تحقیقات فوری را علیه عاملان این حمله شروع کرده و آنها را بعنوان جنایتکار جنگی برای مجازات به دادگاه های بین المللی ارجاع دهند .
علی کلیدار رئیس هیئت دفاع از حقوق بشر در عراق، سازمان ملل متحد، آیالات متحده و اتحادیه اروپا را مسئول تامین حفاظت و امنیت ساکنان لیبرتی دانست و خواستار تشکیل یک هیئت تحقیق بیطرف بین المللی و محاکمه عاملان و آمران حمله موشکی به لیبرتی شد.
موسسه وکلا برای بررسیهای قانونی و دمکراتیک نیز با صدور اطلاعیه ای، حمله موشکی به لیبرتی را محکوم کرد

کومله زحمتکشان ایران طی اطلاعیه یی موشک باران کمپ لیبرتی توسط رژیم آخوندی را محکوم کرد.
 در این اطلاعیه آمده است: دوشنبه شب کمپ لیبرتی، اقامتگاه سازمان مجاهیدین خلق ایران در نزدیکی شهر بغداد از طرف عوامل جمهوری اسلامی موشک باران شد که متاسفانه تعدادی از ساکنین این کمپ مجروح شدند.
 کومله زحمتکشان کردستان این جنایت جمهوری اسلامی را محکوم می نماید و از سازمان ملل متحد و حکومت عراق میخواهد در قبال جنایتهای رژیم اسلامی ساکت نباشند و از تکرار این جنایات علیه ساکنان بی دفاع کمپ لیبرتی جلوگیری نمایند.
 بدینوسیله ابراز همدردی خود را با سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام میداریم و بهبودی و سلامتی هر چه زودتر را برای مجروحان این جنایت رژیم آرزومندیم.

حزب دموکرات کردستان در سایت خود نوشت: در پی حمله موشکی به کمپ لیبرتی مجاهدین خلق جمعی از افراد این سازمان مجروح شدند.
این حمله موشکی ویرانی و آتش‌سوزی گسترده را در کمپ لیبرتی به‌دنبال داشت و بخشهایی از اموال و اماکن ساکنان از بین رفت.
سایت رسمی مجاهدین با انتشار گزارشاتی از این حمله می‌گوید در جریان این حمله موشکی بیش از ٥٠فروند موشک به سمت لیبرتی شلیک شد که شماری از آنها در خارج از کمپ فرود آمد. همچنین این حمله پس از ٨ روز ممانعت از ورود سوخت، غذا و دارو به کمپ توسط نیروهای عراقی صورت گرفته است که این محاصره ضدانسانی ادامه دارد.
مریم رجوی، در واکنش به این حمله شورای امنیت و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت قاطع حمله موشکی به لیبرتی فراخواند و گفت: حال که هیچ تردیدی در مورد نیات رژیم جمهوری اسلامی برای به راه‌انداختن قتل‌عامهای بیشتر در لیبرتی نمانده است، اقدام فوری دولت آمریکا و ملل‌متحد برای تضمین و تأمین امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی ضرورت مضاعف پیدا می‌کند.
گفتنی است که تاکنون شمار زیادی از احزاب سیاسی خارجی و اپوزیسیون جمهوری اسلامی حمله به کمپ لیبرتی را محکوم کرده اند.
حمله به قرارگاه مجاهدین در خاک عراق از سوی گروه های نظامی وابسته به جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه بوده و در روز ۱ سپتامبر ۲۰۱۳ در حمله‌ای گسترده ۵۲ نفر از اعضای این سازمان کشته شدند.

محکومیت حمله موشکی - اطلاعیه کومله زحمتکشان ایران from Simay Azadi on Vimeo.