ایران: اعدام ۴۶ نفر در ۹ روز

رژیم آخوندی طی روزهای ۱۲ تا ۲۰ مرداد (۲ تا ۱۰ اوت) اعدام دست کم ۴۶ زندانی را در شهرهای مختلف کشور به دار آویخت. ۲۶ تن از آنها از زندانیان سیاسی بودند.

اعدام مخفیانه شهرام امیری کارشناس هسته یی ر‌ژیم پس از تحمل ۶ سال حبس، به دار آویختن سه زندانی از جمله یک جوان ۲۳ ساله در سقز، و یک زندانی در زندان تایباد در استان خراسان رضوی و دو تن دیگر در زندان مرکزی قزوین در روز ۱۳مرداد، و اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی لاکان در رشت در روز ۱۶ مرداد، و به دار آویختن چهار زندانی در زندان مرکری ارومیه و یک زندانی در زندان میاندوآب و حلق آویز یک زندانی در ملأعام در شهر ساوه در روز ۱۹مرداد و سه زندانی در روز ۲۰ مرداد در گوهردشت کرج از دیگر جنایتهای رژیم طی روزهای گذشته است. دادگستری ساوه طی اطلاعیه یی درباره این اعدامها گفت: «قوه قضاییه در برخورد قاطع با اخلالگران و امنیت عمومی جامعه کوتاهی نخواهد کرد» (ایرنا -۱۹ مرداد ۹۵).
آملی لاریجانی سردژخیم قضاییه رژیم نیز در واکنش به موج اعتراض و انزجار مردم ایران و فراخوانهای فزاینده مراجع و ارگانهای بین المللی برای توقف اعدام و شکنجه و سرکوب، مجازاتهای وحشیانه رژیم آخوندی تحت عنوان «قصاص» را «مایه حیات» خواند و گفت: “[رژیم] ایران در برخورد با تروریسم (بخوانید مخالفان و معترضان) هیچ‌گونه تسامحی به خرج نخواهد داد و ارزشهای ... خود را فدای برخی حرفها و واکنشهای نادرست و خلاف واقع مدعیان حقوق بشر نخواهد کرد» (تسنیم-خبرگزاری نیروی تروریستی قدس -۱۸ مرداد۹۵).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰مرداد ۱۳۹۵ (۱۰ اوت ۲۰۱۶)