وحشت کارگزاران رژیم از عواقب مرگ رفسنجانی و فرو ریختن یکی از دو پایه نظام ولایت فقیه

آخوند ناطق نوری گفت از مرگ رفسنجانی هنوز شوکه است و هر چه بیشتر بگذرد فقدان او (برای نظام) بیشتر احساس می‌‌شود.

وی گفت: خمینی از دنیا رفت. همه مضطرب بودیم نظام چه می‌شود. خبرگان جمع شدند و رفسنجانی به عنوان رئیس خبرگان ناگهان جمله‌ای می‌گوید و (خامنه‌ای مطر ح می‌شود) آیا این خدمت و تدبیر کمی است.
آخوند ناطق نوری افزود: خمینی آنقدر به رفسنجانی اعتماد داشت که به او پیشنهاد تاسیس حزب داد. رفسنجانی همیشه می گفت خمینی در آن زمان پول درست و حسابی در اختیار من گذاشت تا حزب جمهوری اسلامی را تشکیل دهم.

 



آخوند امینی، امام جمعه خامنه‌ای در قم، گفت: علی‌رغم آن‌که رفسنجانی همه دنیایش را فدای نظام کرد، مورد بی‌مهری فراوان قرار گرفت ولی می‌گفت: اگر صبر نکنم چه کنم؟! اصل نظام به خطر می افتد.
وی افزود: رفسنجانی به عنوان «یکی از استوانه های نظام در سمت های مختلف» و «رفیق بی‌بدیل روزهای سخت و بحرانی» در خدمت نظام و خامنه‌ای بود.

آقامحمدی، از مهره‌های نزدیک به خامنه‌ای و عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم درباره رفسنجانی گفت: «شما هم هیچ جا رو ندیدید که آقای هاشمی رو کسی نزده باشه, از قبل انقلاب تا بعد از انقلاب یعنی آقای هاشمی کتک خور ترین آدمها در نظام ما بوده یعنی ما مثل او نداشتیم».

پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و آخوند رئیسی، گماشته خامنه‌ای در آستان قدس رضوی، نگرانی خود از پیامدهای مرگ رفسنجانی و بی‌آیندگی حکومت ولایت فقیه ابراز کردند.
پاسدار محسن رضایی را یکی از سه ستون مهم نظام اخوندی دانست و گفت: همیشه دشمنان انقلاب اسلامی غالبا با جناب آقای هاشمی رفسنجانی مسأله داشتند.
آخوند دژخیم ابراهیم رئیسی از اعضای هیات مرگ در قتل عام زندانیان سیاسی گفت: مسئولین کشور بدانند که شیاطین همیشه همواره در حال توطئه کردن هستند و از لحظه یی که فوت رفسنجانی مطرح شده اگر کسی رسانه ها را رصد بکند می بیند که چه شیطنتی از همین الان دارند می‌کنند.



یک عضو مجلس ارتجاع درباره نقش تعیین کننده رفسنجانی در شکل گیری نظام ولایت فقیه گفت: «نقش بی بدیل هاشمی رفسنجانی در دوران شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع مقدس عبور از بحرانهای مختلف و از جمله ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و هدایت الهی در جهت راهنمایی خبرگان ملت در امر رهبری حضرت آیت الله خامنه ای.. برکسی پوشیده نیست...».

رسانه‌های حکومتی مرگ رفسنجانی را «فقدان اکبر» برای نظام اخوندی توصیف کردند و به بلاجایگزینی نقش او برای حفظ رژیم تأکید کردند.
یک رسانه حکومتی نوشت: چرا یافتن پاسخ این سوال که چه کسی می تواند جای خالی رفسنجانی را در سیاست ایران پر کند این چنین سخت است؟
رفسنجانی همیشه جزوی از حاکمیت دیده شد. هیچ گاه علی رغم برخی اختلافات در ادوار مختلف راه خروج از حاکمیت پیش نگرفت. او در لحظات تاریخی و تغییر تاریخی همیشه حاضر بوده است؛ یک بالانسر برای توزیع اوزان سیاسی. شاید حالا که او دیگر نیست بهترین تعبیر در موردش این می‌تواند باشد:«دچار فقدان اکبر شده ایم . یک نبودن بزرگ».

یک رسانه دیگر رژیم در مورد رئیس بعدی مجمع تشخیص مصلحت رژیم نوشت: از همان ابتدا تا پایان دوره ریاست جمهوری رفسنجانی- رئیس جمهور هر دوره؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت بوده است.
این رسانه حکومتی افزود: آیا در ماههای باقی مانده دولت یازدهم- روحانی بعنوان رئیس حق خویش را برای تصدی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، بعنوان مدعی "تدبیر و امید" حفظ و مطالبه خواهد کرد؟