ٰاعترافات رسانه های رژیم به کاهش ۵۰درصدی خرید مردم در شب عید به نسبت سال قبل

یک رسانه حکومتی نوشت: بررسی ها نشان می دهد که درآمد پایین مردم، رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه شرایطی را ایجاد کرده که مردم برای نوروز ۹۶ به حذف برخی از خریدهای خود دست بزنند.و مردم معمولا برای تفریح به مراکز خرید میروند و چیزی نمی خرند!
یکی از انتخابهای اصلی امسال مردم برای حذف کردن آجیل و خشکبار است. قیمت بالای بسیاری از اقلام موجود در آجیل فکر خرید آن را از سر از مردم بیرون کرده است. پسته ۸۰هزار تومانی، بادام زمینی ۹۰هزار تومانی، بادام ۸۵هزار تومانی و فندق ۷۵هزار تومانی  قیمتهایی خارج از توان مردم هستند و فروش آجیل به نسبت سال گذشته به نصف رسیده است.

یک رسانه باند خامنه ایی نوشت: رسانه های حکومتی همچنین نوشتند: گرانی بسیاری از انواع البسه و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده تا بسیاری از افراد جامعه تصمیم بگیرند که خرید لباس نو را که یکی از مهم ترین خریدهای هر ساله  نوروزی به شمار میرفت از سبد نوروزی خود حذف کنند و یا آن را محدودتر کنند.
گزارشهای میدانی از مراکز خرید سطح شهر و بازارها و بازارچه های نقاط مختلف نشان میدهد که امسال مردم ۴۰تا ۵۰درصد کمتر از سالهای گذشته خرید کردهاند. یکی از کالاهایی که کاهش فروش آن نسبت به سالهای گذشته خیلی به چشم آمده پوشاک است.

یک کسبه لباس فروش میگوید به طور متوسط شبی یک تا ۳ قلم جنس میفروشیم و اگر وضعیت بازار در شب عید اینطور باشد دیگر اصلا بهتر است مغازه خود را تعطیل کنیم.
یک رسانه حکومتی نوشت: این وضعیت تنها مربوط به بازار تهران است و در سراسر کشور وضعیت خریدهای عید همانند تهران است. به نوشته رسانه های رژیم، امسال بر خلاف سالهای گذشته شور و شوقی در بازرهای درگز دیده نمیشود

در گرگان بازار شلوغ است، مردم می آیند و می روند، تنها نگاهی می اندازند، گاهی هم قیمتی می پرسند و می روند.
 بازار میوه اصفهان شب عید امسال با افزایش قیمتها شرایط متفاوتی پیدا کرده است. خانوادههای اقشار متوسط نیز توانایی خرید میوه مانند سالهای گذشته برای میهمانیهای نوروزی خود را ندارند.
سایت پاسدار رضایی نوشت: نرخ میوه در نوروز ۹۶ نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد گران تر شده است

و بالاخره یک هموطن میگوید: نه گوشت توانستیم بخریم نه برنج، کاری کردند که دیگر هیچکس قدرت خرید ندارد.