مریم رجوی: عید امسال مژده رسان شکست ولایت فقیه و طلیعه بهار آزادی است

مریم رجوی: عید امسال مژده رسان شکست ولایت فقیه و طلیعه بهار آزادی است- سخنرانی نوروزی مریم رجوی در جمع مجاهدان اشرفی

در گردهم‌آیی نوروزی و مراسم تحویل سال نو، که در تیرانا (آلبانی) با شرکت مجاهدان آزادی و میهمانانی از همین کشور و نیز از فرانسه و آمریکا برگزار شد، مریم رجوی در سخنانی به‌همین مناسبت گفت:
عید نوروز، شکوفایی بهار و آغاز سال ۱۳۹۶ خجسته و مبارک باد!


تبریک و تهنیت به یکایک شما مجاهدان آزادی که به‌کوری چشم رژیم ولایت فقیه، اشرف سه را برپا کرده‌اید!
از همین جا به هم‌میهنان عزیزم آغاز سال نو را تبریک می‌گویم. به‌شما ایرانیان کرد و بلوچ و عرب و آذری و همه گل‌های رنگارنگ گلستان ایران و هموطنانی که در هر جای جهان صدای مرا می‌شنوید، فرا رسیدن نوروز و آغاز سال ۱۳۹۶ مبارک!
باشد که عید امسال مژده‌رسان شکست ضحاک مار دوش ولایت فقیه باشد که ایران را به‌زنجیر کشیده است. باشد که نوروز، طلیعه بهار آزادی و حاکمیت مردم در ایران باشد.
باشد که پایان زمستان، امسال بشارت‌دهنده شکست اشغالگری و جنگ‌افروزی آخوندها در منطقه باشد و به ویژه مردم سوریه از چنگال این رژیم وحشی رها شوند.
سال گذشته، چه فرخنده سالی بود که بهارآفرینان ملت ایران، زنان و مردان اشرفی، دام‌ها و محاصره‌های طولانی را در هم شکستند و کارزار بزرگ خود برای انتقال امن و سالم در هیأت جمعی و سازمانی‌شان را به‌پیروزی رساندند.
۱۴سال بود که در مراسم عید نوروز در کنار هم نبودیم. سال‌های محاصره بود و رگبار حمله‌ها، سال‌های برچسب ننگین تروریسم به‌مجاهدین و انواع پرونده‌سازی‌ها و سال‌های سیاست مماشات. تا این که زمستان رفت و سیاهی به‌ذغال ماند.
خندید باغبان که سرانجام شد بهار دیگر شکوفه کرده درختی که کاشتم
حالا عید ما، عید شادی و شکوه است؛ گرد‌آمدن مجاهدین درکنار هم، در حضور برخی از اعضای شورای ملی مقاومت و در حضور حامیان ارجمند مقاومت ایران، ‌راستی که این یک جشن مضاعف است، جشن نوروز و جشن اعتلای آلترناتیو دمکراتیک برای سرنگونی ولایت فقیه و مارش آغاز پیروزی.
بنابراین هر ایرانی که دلش برای آزادی می‌تپد در این‌جا و در نوروز ماست.
پس خوشا ملت ایران که به‌رغم این‌همه رنج‌ و شکنج، امید خود را شعله‌ور نگه‌داشته و هر سال در برپایی نوروز با شور و غوغای هرچه بیشتر نشان می‌دهد که از رؤیای بزرگ خود دست نمی‌کشد؛ تا «روزی که گل برآید از باغ آرزویش».
و خوشا مجاهدین که در دوران جدید، برای برپایی سازمان کار و تشکیلاتی نوین به‌پا خاسته‌اند و بهار انسانی تازه‌یی در روابط میان خود شکوفا کرده‌اند، با پیروی از صدق و فدا به‌ جنبش و سازمان خود جوانی و خرمی بخشیده‌اند و عزم‌های خود را برای آزادی میهن و ملت‌شان استوار کرده‌اند. و این چنین خود را آماده ورود به مرحله تهاجم حداکثر و کسب پیروزیهای پی‌در‌پی برای مردم ایران نموده‌اند.
پس به‌ آن‌ها که در بند‌اند، به‌ آن‌ها که در تبعید‌اند، و به‌هرکس که تن به‌تباهی نداده‌ است، می‌گوییم زمستان شکست و رفت و با همین حتمیت، ولایت فقیه نیز در هم خواهد شکست.
به اعضای شورای ملی مقاومت، به‌مجاهدین و یاران اشرف‌نشان‌‌ در تمام گیتی، به‌آن‌ها که در سراسر ایران، هزار اشرف را به‌پا می‌کنند، و به‌‌رهبر مقاومت، مسعود، که افق تابان نوروزترین نوروز را در برابر ملت ما گشوده است، سال نو مبارک.
اجازه بدهید به‌شخصیت‌های ارجمندی خوش‌آمد بگوییم که از راه‌های خیلی دور برای حضور در مراسم نوروز مقاومت ایران به‌این جا آمده‌اند.
هم چنین به‌دوستان آلبانیایی سلام می‌کنیم و از حضورشان در این‌جا صمیمانه سپاسگزاریم و بازهم از آن‌ها که درهای میهن زیبایشان را به روی مجاهدین گشودند، تقدیر می‌کنیم.
می‌خواهم به شما بگویم حمایت شما از حقوق بشر و تغییر دمکراتیک در ایران و همبستگی شما با مبارزه مردم ایران و فرزندان به‌پاخاسته ایران برای کسب آزادی و دمکراسی، کاری است بس شریف، خردمندانه و مسئولانه که یک به‌یک شما را در ردیف مهم‌ترین مدافعان حقوق بشر و دمکراسی حقیقی در این عصر قرار می‌دهد و از هر قدم شما در این مسیر همه جهان سود می‌برد.
نوروز در وجدان جمعی و تاریخی ملت ایران، ترجمان همین کلمات خجسته است: آزادی و دمکراسی.
و مگر فلسفة نوروز چیست؟ این را برای میهمانان عزیزمان از آلبانی و فرانسه و آمریکا می‌گویم:
نوروز در اساطیر باستانی ایران، مظهر سرنگونی یک حکمران اهریمن‌گونه است که حکومتش بر اعدام روزانه جوانان ایران متکی بود و زمانی که با نیروی قیام عمومی سرنگون شد و جای او را حاکمیت تازه‌یی بر اساس عدل و داد و آزادی گرفت، نوروز شد. آری، فلسفه نوروز، تغییر است. گوهرش آزادی و عدالت است.
پس این که ایرانیان، این همه به‌برگزاری جشن عید نوروز عشق می‌ورزند، از این‌جاست که در این جشن، نیاز‌ فردی و اجتماعی‌‌شان به‌آزادی و خوشبختی را بیان می‌کنند.
هموطنان!
سال گذشته، سال سرفرازی مجاهدین به‌خاطر ۱۴ سال پایداری پرشکوه، سال درخشش مقاومت در انتقال پیروزمند اعضای مجاهدین بود که به‌خصوص تحت رهبری و هدایت مسعود توانست طرح خامنه‌ای برای انهدام این جنبش را به‌شکست بکشاند، سال جنبش دادخواهی قتل‌عام‌شدگان بود که به‌رغم تمام راه‌بندها و مانع‌تراشی‌های رژیم، دوباره به‌کنفرانس‌ها و گزارش‌های رسمی ملل متحد راه پیدا کرد.
و سال شروع کارزار به‌دام انداختن سپاه پاسداران در لیست‌های تروریستی و محاصره بین‌المللی ولایت فقیه آدم‌خوار بود. و در یک کلام سال شروع پیشروی مقاومت مردم ایران و سال شکست هر دو باند استبداد مذهبی حاکم.
آن‌ها در برابر پیشروی اعتراض‌های کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر مردم به‌پاخاسته، شکست خوردند. براساس تصریح بالاترین مقام نیروی انتظامی رژیم، در سالی که گذشت مردم ما بین ۷ تا ۱۱ هزار بار علیه سیاست‌های این رژیم به‌اعتراض دست زدند. راستی که این فراتر از اعتراض است؛ این تمرین روزانه‌یی است برای از جاکندن بیداد و ستم ولایت فقیه.
امروز خامنه‌ای برای تعیین تکلیف نمایش انتخابات در تنگنای سه‌مخمصه بزرگ قرار دارد:
نخست ترس از مقاومت و قیام ملت ایران.
دوم، سیاست آمریکا در منطقه که به‌گفته مقام‌های رژیم به‌شدت از آن نگران است و به‌ تجدید آرایش خود در برابر آن، نیازمند است.
و سوم معضل جانشینی که در پشت پرده سیاست حاکم یک بحران عمیق را شکل داده است. این همه در شرایطی است که آخوندها برنامه بمب‌سازی اتمی به‌عنوان یک اهرم قدرت را هم از دست داده‌اند و جامعه بین المللی می تواند بالاکل این اهرم را از دست آنها خارج کند.

نیازی به تذکر ندارد که نمایشهای مسخره انتخاباتی رژیم نامشروع ولایت فقیه از فردای ۳۰خرداد۱۳۶۰ از جانب مردم و مقاومت ایران تحریم بوده و تا زمان سرنگونی و برقراری حاکمیت مردم به‌جای حاکمیت آخوندی تحریم خواهد بود. رأی حقیقی مردم ایران همین است: سرنگونی تمامیت نظام ولایت فقیه همین و بس.
بنابراین، به‌دولت‌های غرب خاطرنشان می‌کنم که به دام فریب‌ها و نمایش‌های انتخاباتی این رژیم نیفتید و مردم ایران را قربانی نکنید. سیاست نادیده گرفتن حقوق بشر و آزادی و مقاومت مردم ایران دیگر قابل ادامه دادن نیست.
هموطنان عزیز!
در نخستین هفته‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردم: مردم ایران، مقاومت ایران و ملت‌ها و کشورهای منطقه انتظار دارند که در سیاست سه دهه اخیر، به‌ویژه ۱۶سال گذشته ایالات متحده، تجدید نظر بنیادین شود. و یادآوری کردم که هیچ چیز بیشتر از مماشات دولت آمریکا کمک‌کار رژیم ولایت فقیه نبوده است.
براین اساس اجازه بدهید در این ایام که موضوع سیاست در قبال ایران مورد بحث قرار گرفته است، ‌به‌دولت‌های آمریکا و اتحادیه اروپا خاطرنشان کنم هر سیاست کلانی در قبال ایران و خاورمیانه اگر مبارزه مردم ایران برای آزادی را محترم نشمارد، و اگر خواست مبرم ملت‌های این منطقه برای اخراج یا انحلال پاسداران و نیروهای رژیم را تأیید نکند، محکوم به‌شکست است.
سرنگونی استبداد مذهبی البته مسئولیتی است، تماماً برعهده مردم و مقاومت ایران. بنابراین آنچه ما انتظار داریم پایان دادن به‌امتیاز‌ها و امدادهایی است که سال‌های سال است به‌استمرار این رژیم کمک کرده است. بر این اساس خواست ما این است که:
اولاً، روابط تجاری و دیپلماتیک خود را به توقف اعدام و شکنجه در ایران منوط سازید
ثانیاً، قوای اشغالگر و جنایت‌کار رژیم را که در سایه سکوت و مماشات غرب در کشورهای منطقه نفوذ کرده‌اند، اخراج کنید.
ثالثاً، سپاه پاسداران نیروی اصلی سرکوب و کشتار در ایران و نیروی اصلی جنگ و ترور در منطقه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهید و بیش از این در برابر آزادی عمل آن‌ مماشات نکنید
و سرانجام این که مبارزه مردم ایران را برای کسب آزادی محترم بشمارید.
دوستان عزیز!
مردم ایران در لحظه حلول عید، به‌‌سوی خدایی که مقلب‌القلوب و الاحوال است دست دعا بر می‌دارند و از او دگرگونی احوال خود به‌بهترین روزگاران و به‌نوروز آزادی و خوشبختی و بهار حاکمیت مردم را طلب می‌کنند.
این دعا و آرزو و خواست مبرم مردم ایران است. جنبش ما ۳۹ بهار است که برای همین مقصد پرشکوه در برابر استبداد مذهبی مقاومت می‌کند.
از همان روزی که برای رسیدن به ‌نوروز آزادی به‌پا خاستیم، مسعود گفت:‌ بهار را نمی‌توان از آمدن بازداشت و در تمام این سال‌های پرفراز و نشیب جنبش مقاومت را برای مغلوب‌کردن دشمنان بهار هدایت کرده و به‌پیش برده است.
پس تمام مسأله همین است رسیدن به ‌نوروز بزرگ آزادی.
یک نوروز رنگارنگ که بلوچ و کرد و عرب و آذری و همه خود را در آن می‌بینند. یک نوروز غنی و بردبار که در آن شیعه و سنی و مسیحی و کلیمی و پیروان هر دین و آیینی در جامعه‌یی براساس جدایی دین و دولت در صلح و مدارا زندگی می‌کنند.
بله، نوروز آزادی است که در آن هر کس آزاد است که فکر و عقیده خود را بیان و منتشر کند، هر کس آزاد است که راه و رسم سیاسی خود را انتخاب کند و برای ترویج آن بکوشد، هر کس آزاد است که برای تغییر حکومتی که مخالف مصالح مردم می‌بیند، تلاش کند، و هر کس آزاد است خودش نوع پوشش خود را برگزیند و هیچ اجبار و تحمیلی بر مردم روا نیست.
نوروز سیاسی و اجتماعی ملت ایران همین است؛ اگرچه مثل رؤیاست اما به‌دست آمدنی است؛ اگرچه آرمانی است پرشکوه، اما نزدیک است و اگرچه در اسارت دشمن غدار است، اما رهایی‌اش ممکن است و می‌توان و باید آن را بر تخت پیروزی نشاند.
مجاهدان و بهارآفرینان ملت ایران، همان ارتش نوروز و ارتش آزادی، برای همین رسالت به‌پاخاسته‌اند. و چنان‌که مسعود گفته است: «پیشتاز آن‌قدر، پافشاری می‌کند، آن‌قدر قیمت می‌دهد تا عاقبت این قفل گشوده شود»...
آری، این قفل شکسته می‌شود، این دیوار فرو می‌ریزد، این زمستان به‌پایان می‌رسد و عید آزادی ملت ایران حلول خواهد کرد.
سلام بر ایران
سلام بر آزادی
سلام بر همه شما.