نیکی هیلی: آمریکا در راستای از بین بردن نفوذ رژیم ایران در سوریه کار می کند

نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل متحد بر لزوم مقابله با مداخلات رژیم آخوندی در منطقه و بیرون‌راندن آن از سوریه تأکید کرد، و گفت: «ما در راستای تضمین از بین‌بردن نفوذ (رژیم) ایران در سوریه کار می‌کنیم».

نیکی هیلی در مصاحبه با ای.بی.سی. نیوز، گفت: «من (در ملل متحد) با کشورهای عربی و خاورمیانه صحبت می‌کنم و آنها از این‌که ما با (رژیم) ایران مقابله می‌کنیم، ابراز خشنودی می‌کنند. (هم‌چنین) با کشورهای مختلف... در این رابطه صحبت می‌کنم که چه‌طور می‌توانیم نفوذ (رژیم) ایران در سوریه را از بین ببریم».
نیکی هیلی در این مصاحبه بار دیگر دیکتاتور سوریه را «جنایتکار جنگی» نامید و بر لزوم محاکمة وی تأکید کرد. وی در پاسخ به سئوالی دربارة سیاست دولت جدید آمریکا در قبال آیندة بشار اسد، گفت: «اسد همیشه یک اولویت است... او یک جنایتکار جنگی است که اقدامات وحشتناکی را (علیه) مردم خودش انجام داده است. او از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کرده و هم‌چنان مانعی بر سر راه صلح است. دولت (آمریکا) قویاً به این امر اعتقاد دارد. ولی علاوه بر این، ما باید بر روسیه و (رژیم) ایران در این رابطه فشار بیاوریم که می‌بایست (رژیم) ایران را از آنجا خارج کنیم. باید نفوذ (رژیم) ایران را در (سوریه) از بین ببریم».
نیکی هیلی اضافه کرد: «هدف ما این است که اسد را به پای میز عدالت بکشانیم. می‌خواهیم او قیمت جنایاتش را بپردازد».
منبع: سایت ای.بی.سی.: 960113