گردهمایی همبستگی با مبارزه زنان ایران در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا

در این گردهمایی که در دانشگاه فولرتون شهر اورنج کانتی در کالیفرنیا برگزار شد، سخنرانان سرکوب زنان و نقض حقوق اولیه آنها توسط رژیم زن ستیز آخوندی را محکوم کردند و برهمبستگی خود با زنان پیشتاز در صفوف مقاومت ایران برای پیش برد جنبش برابری و علیه بنیادگرایی و تروریسم برخاسته از دیکتاتور زن ستیز آخوندی تاکید کردند.

به مناسبت روز جهانی زن جلسه ای بدعوت انجمن زنان جنوب کالیفرنیا در دانشگاه فولرتون در اورنج کانتی کالیفرنیا برگزار شد.
پس از خیر مقدم شکوفه شریف از اعضای انجمن زنان جنوب کالیفرنیا خانم پروانه مختاری تاریخچه مختصری از فعالیتهای این انجمن برای حاضران ارائه داد. وی گفت جامعه زنان کالیفرنیا برای دمکراسی در ایران همگی را تشویق به پیوستن به مبارزه علیه بنیادگرایی و نقض حقوق بشر و نقض حقوق زنان می کند تمامی اعضاء با سوابق مختلف در یک مورد قلبشون باهم هست و آن دیدن ایرانی آزاد و دنیایی صلح آمیز.

همبستگی با مبارزات زنان ایران در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا

سپس خانم لیندزی هوروات عضو شورای شهر هالیوود غربی و شهردارسابق این شهر به سخنران پرداخت و از جمله گفت: من امیدوارم و خوشحالم که دوستانمان و فامیلهای شما سالم و سلامت در آلبانی در صلح هستند.
با وجود خانم مریم رجوی این مقاومت ادامه پیدا کرده و کسانی که در این مقاومت شرکت کرده اند پا برجا باقی مانده اند. باکمک او مقاومت از هرچالشی عبور کرده و باقیمانده است.
من افتخار میکنم که درکنار شما باشم و این مبارزه را به جلو ببریم. و دوست دارم که نقش بیشتری در ادامه راه این مقاومت داشته باشم تا مطمئن شویم که در آینده شما ایرانی آزاد و امن را داریدکه همگی ما به آن افتخار خواهیم کرد.

همبستگی با مبارزات زنان ایران در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا

دکتر اشرف زادشیر در سخنان خود پس از توضیحاتی در مورد جهان هستی و نقش انسانها در آن، به مبارزه زنان برای آزادی طی قرنها پرداخت و سپس در مورد ایران گفت: در37سال اخیر دنیای ما تجربه ای ازوحشیانه ترین و تزویر آمیزترین حکومت دینی یعنی رژیم ایران راداشته است.
در ایران هزاران زن شجاع فریاد زنده باد آزادی را ایستاده برچوبه های اعدام فریاد زدند. امروز ما صدها زن شجاع در زندانهای ایران داریم زنانی که پیام الهام بخش ”مقاومت تاپیروزی” را میفرستند.
اجازه بدهید که از زنان مقاومت ایران قدردانی بکنم. زنانی که دمکراسی وجامعه آزاد را مردم درآن با همکاری و برابری و برابری با هم زندگی میکنند، را گرامی میدارند.
زنانی مانند آسیه رخشانی از کالیفرنیا، مهدیه مدد زاده از ایران، صبا هفت برادران از آلمان. آنها نمیتوانستند گوش و چشمهای خود را در رابطه با مقاومت مملکت‌شان در مورد ستم و سرکوب ببندند.
دوستان من در دنیای امروز، ما جنبش و مقاومتی علیه ستم و سرکوب داریم که رهبری آن در دستان زن درخشانی است که با تمامی سختی ها و مشکلات یک مقاومت ملی را رهبری میکند و امید میلیونها زن در خاورمیانه و جهان میباشد.
مریم رجوی می گوید: ما متعهد به اعلامیه جهانی حقوق بشرو میثاق بین المللی و کنوانسیونهای جهانی که شامل میثاق بین‌المللی مدنی و حقوق سیاسی و کنوانسیون ضدشکنجه و کنوانسیون برای ازبین بردن هرگونه تبعیض برعلیه زنان است میباشیم.

همبستگی با مبارزات زنان ایران در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا

سخنرانی دیگر این مراسم سولماز ابوعلی قهرمان کاراته امریکا بمدت 11 سال طی سخنانی ضمن توضیح سرکوب زنان در ایران و نقض حقوق آنان توسط رژیم آخوندی، نحوه آشنایی اش با مقاومت ایران بویژه با رزم و نبرد زنان پیشتاز مجاهد را بازگو کرد و گفت: در کودکی داستانهایی درباره گروهی از زنان بنام مجاهدین که میتوانستند در هر شرایطی برای چیزهایی که حق بود مبارزه کنند را می شنیدم. بعدا یاد گرفتم که مثل آنها بجنگم. بعد از تحقیقات زیاد دریافتم که این مقاومت با دیدگاهی مترقی به موضوعاتی مثل دمکراسی، برابری وآزادی دارد و در رویارویی با موانع و مشکلات بدون اینکه دیدگاهش را تغییر بدهد ارزشهای بالاتری را خلق کرده است
وی افزود: من در ایران بدنیا آمدم ولی در آمریکا بزرگ شدم ولی کلمات مریم رجوی با تک تک سلولهای من همخوانی دارد، این بخاطر این است که او راهی را در مقابل ما گذاشته که نیاز تمامی انسانهای دنیا میباشد او زنی است که من باور دارم رهبر همه انسانها میباشد.

سخنران دیگر جلسه زنان در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا خانم سوزان باج رئیس انستیتوی سوریه برای پیشرفت بود. وی در سخنان خود درد و رنجی که زنان سوریه بر اثر جنایات رژیم آخوندی و بشار اسد متحمل می‌شوند را یادآور شد و گفت: رژیم اسد و ملاهای ایران احترامی برای انسانیت و حقوق بشر قائل نیستند و به همین خاطر احترامی برای زنان نمیگذارند. ما باید متحد شویم و درکنار یکدیگر بایستیم همراه با این زنان در جنگشان علیه این ظالمان. ما باید به خشونت خاتمه بدهیم.

همبستگی با مبارزات زنان ایران در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا

مینا انتظاری زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق بشر در سخنرانی خود گفت: درسال 67، قتل عام زندانیان سیاسی در ایران به فتوای خمینی آغاز شد. و تا چندین هفته ادامه داشت و جان هزاران زندانی سیاسی را گرفت. بطور مشخص هزاران تن از افراد جنبش اصلی اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق ایران، بطور مخفیانه در تهران و دیگر شهرهای کشور به دار کشیده شدند.
عملا، این «نسل کشی» بود از زندانیان سیاسی ایران و یا به عبارت دیگر «هولوکاست» ملاها بود.
حقیقت آنست که تمامی رهبران گذشته و کنونی رژیم ملایان، در آن «جنایت علیه بشریت» بطور فعال شرکت داشتند. حسن روحانی رئیس جمهور کنونی ملایان هم یکی از آنها بود.
بعنوان نتیجه گیری باید بگویم، پژواک پیام همه آن زنان و مردان دلاور به ما اینست که «می توان و باید» برای کسب حقوقمان بایستیم، برای آزادی، دمکراسی و برابری.

نسرین مالاحیس از فلسطین در سخنان خود گفت: زنان ایران همچنان در طی 38سال گذشته مبارزه میکنند،تا آزادی و دمکراسی را محقق کنند .این زنان میتوانند در کشورشان تغییر را ایجاد کنند .
درطرف دیگر خاورمیانه،زنان فلسطینی در شرایط اشغال زندگی میکنند و روزانه با مشکلات زیادی روبرو هستند بعنوان مثال شرایط تحت کنترل تردد، درصد بیکاری و فقر،آنها زندگی را درشرایط بی ثباتی،ناامنی سیاسی،اجتماعی و اقتصادی سر میکنند. من قویا اعتقاد دارم که زنان از تمامی پیشینه ها فرصتهای زیادی دارند که سهمی داشته باشند و در این جهان تغییر ایجاد کنند .

آنی زوه ولد مسؤل جامعه مسلمانان برای ارزشهای پیشرو در سخنرانی خود به تشریح فعالیتهای سازمان متبوع خود برای برابری زنان پرداخت و در مورد بنیادگرایی گفت: هفته گذشته در ژنو بودم وبا نماینده ویژه سازمان ملل کار میکردم که چطور بنیادگرایی میتواند در آزادی های مختلف و آزادی تفکر و آزادی بیان ما تاثیر بگذارد. و این تاثیرات میتواند درجنبه های هنری و نحوه زندگی نحوه لباس پوشیدن و صحبت کردن و یا نحوه تفکر و یا حتی چه مطلبی میخوانیم و یا چه فکر میکنیم،باشد.
یکی از ریشه ای ترین مسائلی که ما انجام داده ایم پرداختن به نقض حقوق بشر تحت پوشش شریعت اسلامی است.

دکتر پریس سبو پزشک جراح و متخصص سرطان سخنران دیگر این جلسه بود وی گفت: من درکنارزنانی ایستاده ام که مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند اعم از اینکه از ایران،سوریه یا فلسطین باشند.
ماکشوری داریم که زنان بسیار قوی و موفق دارد. (به این پنل) نگاه کنید دکتر هست، متخصص هست، زندانی سیاسی شکنجه شده هست که راجع به نقض حقوق بشر صحبت میکند، این معنی زن ایرانی برای من است .
من قلبم با تمام زنان تحت ستم است.

مراسم گرامیداشت روز جهانی زن در کالیفرنیا با هنرنمایی هنرمندان از کشورهای مختلف همراه بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت