اسلو- پارلمان نروژ: کنفرانس پیرامون مقابله با بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام: محکومیت مداخلات رژیم آخوندی در منطقه

در پارلمان نروژ کنفرانسی با عنوان بنیادگرایی اسلامی، راه حل چیست؟ برگزار شد. در این کنفرانس، نمایندگان پارلمان این کشور از احزاب مختلف، نمایندگان سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف از جمله سفیر هلند در نروژ و شماری از حامیان مقاومت ایران شرکت داشتند.

سخنرانان این جلسه که به ابتکار هانس اولاو سیورشن رئیس کمیسیون دارایی پارلمان و نایب رئیس گروه پارلمانی حزب دمکرات‌مسیحی نروژ برگزار شده بود، عبارت بودند از:
اولا الوستوئن رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست پارلمان و نایب‌رئیس گروه پارلمانی حزب لیبرال نروژ
تام سیرینگ  محقق در مرکز حقوق بشر در دانشگاه اسلو
استرون استیونسون
لارش ریسه نمایندة پیشین پارلمان نروژ
حنان البلخی نمایندة ائتلاف ملی سوریه در نروژ
و پرویز خزایی نمایندة شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک

کنفرانس مقاومت درباره بنیادگرایی و مقابله با آن در پارلمان نروژ

در شروع این جلسه هانس اولاو سیورشن ضمن خوشامدگویی به حاضران از این‌که چنین جلسه‌یی در پارلمان نروژ برگزار شده، ابراز خوشوقتی کرد.
پس از آن لارش ریسه که مدیریت جلسه را برعهده داشت در سخنان خود، گفت: «موضوع بنیادگرایی اسلامی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسائل روز و تهدید بزرگ منطقه و جهان ماست».
وی خاطرنشان کرد که مقاومت ایران از سال‌ها پیش نسبت به تهدید بنیادگرایی تحت نام اسلام هشدار داده بود.
استرون استیونسون سخنران بعدی جلسة پارلمان نروژ بود؛ وی با تأکید بر نقش رژیم آخوندی به‌عنوان منشاء تروریسم و صدور بنیادگرایی تحت نام اسلام، گفت: «آنها خودشان مشکل اصلی هستند و باید سرنگون شوند. در همین رابطه، باید سپاه پاسداران به‌عنوان اهرم اصلی تروریسم (رژیم ایران)، در لیست تروریستی قرار گیرد. آنها نه فقط در کشور خودشان حقوق بشر را نقض می‌کنند، بلکه تروریسم را به منظور کشتار مردم بیگناه اعم از شیعه و سنی صادر می‌کنند. بعنوان مثال،  در عراق تحت عنوان جنگ علیه داعش، مردم را توسط حشدالشعبی کشتار می‌کنند».
استرون استیونسون سپس به ضایعات سیاست مماشات دولت اوباما با حکومت آخوندی اشاره کرد، و افزود: «کشورهای غربی باید مقاومت ایران را به‌رسمیت بشناسند و سپاه پاسداران را یک نهاد تروریستی بدانند تا ما بتوانیم با ریشة بنیادگرایی اسلامی بجنگیم».

کنفرانس مقاومت درباره بنیادگرایی و مقابله با آن در پارلمان نروژ

پس از آن تام سیرینگ محقق در مرکز حقوق بشر دانشگاه اسلو در سخنرانی خود با اشاره به نامشروع‌بودن رژیم آخوندی، گفت: «رژیمی که حمایت مردمی نداشته باشد، با قدرت‌نمایی در خارج از خاک خود، به خودش مشروعیت می‌بخشد تا نیروهایش را حفظ کند... صدور تروریسم در قانون اساسی جمهوری اسلامی (ذکر شده است)... از این‌رو سرکوب و صدور تروریسم، لازمة حیات جمهوری اسلامی است. دلیل قتل عام سال ۱۹۸۸ نیز همین بود... به رژیم ایران هیچ اعتمادی نمی‌توان کرد».
در ادامة کنفرانس در پارلمان نروژ، پرویز خزایی نمایندة شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک، اظهار داشت: «فقط مجاهدین راه حل و پاسخگوی بنیادگرایی اسلامی هستند؛ چون خودشان مسلمانند و به دموکراسی و برابری باور دارند؛ رهبر این جنبش یک زن است و آنها تنها کسانی هستند که می‌توانند در دنیای مسلمانان، تغییرات جدی ایجاد کنند

کنفرانس مقاومت درباره بنیادگرایی و مقابله با آن در پارلمان نروژ

کنفرانس مقاومت درباره بنیادگرایی و مقابله با آن در پارلمان نروژ

پرویز خزایی همچنین توضیحاتی پیرامون اهداف و برنامه های شورای ملی مقاومت بعنوان جایگزین رژیم آخوندی، و فعالیتهای سراسری مقاومت ایران در داخل و خارج کشور و موقعیت این مقاومت در صحنه بین المللی در برابر رژیم آخوندی ارائه کرد.

کنفرانس مقاومت درباره بنیادگرایی و مقابله با آن در پارلمان نروژ

اولا الوستوئن رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست پارلمان و نایب‌رئیس گروه پارلمانی حزب لیبرال نروژ در سخنرانی خود، گفت: «(رژیم) ایران مرکز اصلی صدور تروریسم و خطر بسیار بزرگی برای امنیت خاورمیانه است؛ (این رژیم) با دخالت‌هایش در کشورهای همسایه، نقض حقوق بشر را گسترش می‌دهد».
در جلسة پارلمان نروژ، حنان البلخی نمایندة ائتلاف ملی سوریه در این کشور در مورد تروریسم رژیم آخوندی در سوریه سخنانی ایراد کرد و از جمله گفت: «همین الآن که ما مشغول (برگزاری) این کنفرانس هستیم، رژیم بشار اسد با کمک رژیم ایران، شهروندان سوری را بمباران می‌کند».
میلیشیا جاودان در سخنان خود به فعالیت‌های اعضای مقاومت در افشای جنایات رژیم آخوندی در شورای حقوق بشر پرداخت و به‌طور خاص به کارزار دادخواهی شهیدان قتل عام 67 برای تحقیقات دربارة این جنایت و محاکمة سردمداران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت اشاره کرد.
سپس امینه قرایی از خانواده های شهیدان قتل عام ۶۷، طی سخنانی با گرامیداشت یاد پدر شهیدش که از سربداران قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی به‌دست رژیم آخوندی است توضیحاتی پیرامون اقدامات ضدانسانی رژیم علیه خانواده های قتل عام شدگان ارائه کرد.
وی گفت که با پیوستن به مقاومت تصمیم گرفته است، صدای همة خانواده‌هایی باشد که حتی از دسترسی به مزار فرزندانشان نیز محرومند.

کنفرانس مقاومت درباره بنیادگرایی و مقابله با آن در پارلمان نروژ

جلسة دیگری در دفتر شورای ملی مقاومت در اسلو با حضور استرون استیونسون، پرویز خزایی و شماری از جوانان حامی مقاومت ایران در نروژ برگزار شد.
شرکت‌کنندگان در این جلسه پیرامون نظرات مقاومت ایران برای ریشه‌کنی بنیادگرایی برخاسته از رژیم آخوندی و جنبش دادخواهی شهیدان قتل عام ۶۷ به بحث و تبادل نظر پرداختند.
استرون استیونسون به روند آشنایی و حمایتش از مقاومت ایران و اهمیت پایداری مجاهدان اشرفی در مبارزه علیه رژیم آخوندی اشاره کرد و گفت که هم‌اکنون باید روی هدف لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران متمرکز شد.

کنفرانس مقاومت درباره بنیادگرایی و مقابله با آن در پارلمان نروژ

پرویز خزایی دربارة جایگاه مقاومت ایران در مبارزه علیه فاشیسم دینی توضیحاتی داد و افزود: مقاومت ایران تا سرنگونی آخوندهای حاکم بر ایران از پای نخواهد نشست.
در جلسة اسلو، جوانان حامی مقاومت در نروژ از استرون استیونسون به‌خاطر فعالیت‌ها و تلاشهایش در حمایت از مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی سپاس‌گذاری کردند. آنها هم‌چنین نمونه‌هایی را از فعالیت‌های خود برای افشای جنایات رژیم آخوندی تشریح کرده و گفتند که چه طور از مبارزه و پایداری مجاهدان اشرفی برای استمرار فعالیت‌هایشان الهام می‌گیرند.

کنفرانس مقاومت درباره بنیادگرایی و مقابله با آن در پارلمان نروژ