نیکی هیلی: رژیم ایران همچنان در خونریزی در سوریه نقش دارد

نیکی هیلی نمایندن آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه طی سخنانی درباره حمله موشکی به سوریه گفت: «اسد این کا را کرد زیرا فکر می کرد می تواند از آن فرار کند.... این موضع شب گذشته تغییر کرد. آمریکا زمانی که از تسلیحات شیمیایی استفاده شود بی تفاوت نمی ماند, این درجهت منافع امنیت ملی ماست که مانع از گسترش و استفاده از تسلیحات شیمیایی شویم. ما کاملاً در انجام اینکار خود را ذیحق می دانیم. اعمال ننگ آور اسد دیگر نمیتواند بدون پاسخ بماند, با جنایات او علیه بشریت دیگر نمی توان با حرف توخالی مقابله کرد. زمان آن بود که گفته شود بس است. نه فقط گفتن بلکه زمان عمل بود. بشار اسد هرگز دوباره نباید از تسلیحات شیمیایی استفاده کند. هرگز! حال که رژیم اسد مسئول حملات شیمیایی است, تنها طرف مقصر نیست, دولت ایران دارای مسئولیتی سنگین است, از دیکتاتور بیرحم سوریه سالهاست پشتیبانی و حمایت کرده است, رژیم ایران همچنان در خونریزی در سوریه نقش دارد».

وی افزود: آمریکا دیگر منتظر استفاده اسد از تسلیحات شیمیایی بدون عواقب آن نخواهد شد, آن روزها تمام شد. !!! ما انتظار داریم که رژیم سوریه و متحدان آن پروسه سیاسی سازمان ملل را جدی بگیرند, کاری که تا به این نقطه انجام نداده اند.
ما انتظارداریم که روسیه و رژیم ایران متحد خود را مسئول نمایند که از قوانین آتش بس تبعیت کند. ما انتظارداریم که این شورا با صدای بلند و با قدرت, زمانی که رژیم یا متحدان آن پروسه سیاسی را و قطعنامه های بیشمار ما را تضعیف می کنند اعتراض کند.
آمریکا شب گذشته گامی حساب شده برداشت, ما برای بیش از آن آماده ایم ولی امیدواریم ضروری نباشد.
زمان آن است که تمامی کشورهای متمدن وحشتی را که درسوریه جریان دارد را متوقف کنند و خواستار یک راه حل سیاسی شوند.