اعلام کاندیداتوری پاسدار احمدی نژاد در نمایش انتخابات و دو قطبی کردن آن علیرغم هشدار خامنه ای

پاسدار احمدی نژاد گماشته پیشین خامنه ای، برغم توصیه ولی فقیه ارتجاع مبنی بر عدم شرکت در نمایش انتخابات رژیم برای جلوگیری از دو قطبی شدن، یکبار دیگر کاندیدای شرکت در نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم شد.

به گزارش رسانه های حکومتی، پاسدار احمدی نژاد با حضور در ستاد انتخابات رژیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم شد.
به نوشته رسانه حکومتی ایلنا، احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا با خامنه ای مشورت کرده و یا شرایط تغییر کرده که در انتخابات ثبت‌نام کرده , سکوت کرد و خندید.
در مهرماه سال گذشته و در بحبوحه بحرانهای مرگبار ولایت خامنه ای، ولی فقیه ارتجاع به نحو کم سابقه یی، نسبت به خطر شقه نظام تحت عنوان خطر دوقطبی شدن، هشدار داد و گفت: دو قطبی به حال کشور مضرّ است. وی خطر قیام را نیز تحت عنوان استفاده دشمنان از دو قطبی شدن گوشزد کرد.
خامنه ای که به بهانه شرکت احمدی نژاد در نمایش انتخابات، صحبت می‌کرد گفت: یک آقایی آمده پیش من, من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید, گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما, شما شرکت کنید با ملاحظه‌ی حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر توی این مقوله وارد شدید این دو قطبی در کشور ایجاد می‌شود. دو قطبی در کشور مضرّ است به حال کشور...
. بله, ما این توصیه را به یکی از آقایان, به یکی از برادران کردیم. خب حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن, یکی بگوید فلانی گفته, یکی بگوید نگفته, یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو. دشمنان هم که گوش خواباندند استفاده کنند. ببینید, حواستان جمع باشد.
سایت خامنه‌ای  ۵ شهریور ۹۵

بدنبال نام نویسی پاسدار احمدی نژاد برای شرکت در نمایش انتخابات رژیم، وی در یک کنفرانس خبری طی سخنان مسخره ای گفت: مقام معظم رهبری سفارش کردن من شرکت نکنم. به عنوان کاندیدا من هم پذیرفتم گرچه توصیه ایشان به معنای نهی نبود. علی رغم اینکه توصیه ایشان مانع از حضور نبود و علی رغم اینکه فشار گسترده ای از ناحیه مردم به این خادم بود که وارد میدان انتخابات شوم اما به قول اخلاقی خود پایبند هستم. امروز حضور و ثبت نام برای حمایت از بقایی است.

خبرگزاری رویتر درباره ثبت نام پاسدار احمدی نژاد برای شرکت در نمایش انتخابات رژیم نوشت: محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه بعنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری در ماه مه نام نویسی کرد. این اقدام احمدی نژاد، بعنوان چالشی در برابر قدرت علی خامنه ای ولی فقیه رژیم ایران نگریسته میشود که به او دستور داده بود در انتخابات شرکت نکند...
رویتر ۲۳ فروردین ۹۶

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد اعلام کاندیداتوری احمدی‌نژاد، می‌تواند منجر به بارز شدن شکاف موجود میان باندهای درونی رژیم ایران بشود.
آسوشیتدپرس ۲۳ فروردین ۹۶

روزنامة فرانسوی فیگارو نیز اعلام کاندیداتوری پاسدار احمدی‌نژاد را «یک ویراژ ۱۸۰ درجه‌یی» نامید که نمایش انتخابات رژیم را با مشکل مواجه خواهد کرد.
فیگارو ۲۳ فروردین ۹۶


ثبت نام پاسدار احمدی نژاد برای شرکت در نمایش انتخابات رژیم،وحشت مهره های رژیم را از شکاف وشقه نظام درپی داشت.
آخوند محمدتقی رهبر از آخوندهای باند غالب نظام گفت: خوف این را دارم که این اقدام منجر به یک شکاف و فتنه داخلی شود. خوب بود اقایان متانت به خرج می دادند و صرف نظر می کردند که نکردند. این کاندیداتوری به صلاح نظام و کشور نیست و خلاف منویات رهبر است.
این آخوند حکومتی برای رد صلاحیت احمدی نژاد زمینه سازی کرد و گفت: تصمیم رد صلاحیت با شورای نگهبان است. احمدی نژاد باید التزام خود به خامنه ای را نشان می داد. شورای نگهبان باید با براساس ضوابط پرونده کاندیداها را بررسی کند.
خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۳ فروردین ۹۶

یک مهره دیگر خامنه ای نیز درباره ثبت نام احمدی نژاد گفت: این یک عمل انتحاری است و ایشان یک کمربند انفجاری به دور خودش بسته و وارد میدان شده است.
خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۳ فروردین ۹۶