ایران: اعدام جمعی هشت تن در زندان و یک اعدام در ملأ عام

رژیم ضدبشری آخوندی در روز ۲ اردیبهشت یک جوان ۲۱ ساله را در شهر بابل در ملا عام به دار آویخت. در روز ۳۰ فروردین (۱۹ آوریل) نیز هشت زندانی را در زندان گوهردشت کرج به طور جمعی به دار آویخت. محسن بابایی ۲۹ ساله لیسانس رشته حسابداری و متاهل در میان اعدام شدگان بود که به خاطر شخصیت و رفتار انسانی اش در بین زندانیان از محبوبیت برخوردار بود. شماری از اعدام شدگان نیز پیش از این چندین بار برای اجرای اعدام به سلولهای انفرادی و به پای چوبه دار منتقل شده بودند. شماری از زندانیان سیاسی در اعتراض به این اعدامهای وحشیانه دست به اعتصاب غذا زدند.

در روز ۳۱ فروردین نیز یک زندانی پس از تحمل هشت سال حبس در زندان بروجرد به دار آویخته شد. اعدام سه زندانی در زندانهای شیراز و تبریز در روز ۲۹ فروردین و اعدام یک زندانی در روز ۲۷ فروردین در زندان مرکزی بندرعباس از دیگر جنایتهای روزهای اخیر است.
توسل به مجازات اعدام به ویژه اعدامهای جمعی به منظور شدت بخشیدن به فضای ارعاب در آستانه انتخابات صورت می گیرد. مقاومت ایران عموم مردم ایران به ویژه جوانان دلیر را به اعتراض علیه این مجازات قرون وسطایی و همبستگی با خانواده های اعدام شدگان فرا می خواند.
هر گونه مراوده مجامع بین المللی با نظام ولایت فقیه باید به بهبود وضعیت حقوق بشر به ویژه توقف اعدام مشروط شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۲ آوریل ۲۰۱۷)