هراس خامنه ای از تحریم نمایش انتخابات و پیامدهای آن برای نظام منفور ولایت فقیه

در حالی که آخوند روحانی هم‌چنان به مجیزگویی از خامنه‌ای برای جلب حمایت او مشغول است، ولی فقیه ارتجاع در سخنرانی روز یکشنبه خود تلویحا شعارهای او را زیر سوال برد.

وی هم چنین به تحریم انتخابات قلابی و انزجار مردم از تمامیت رژیم اشاره کرد و گفت: «وقتی بین ملت و نظام فاصله ایجاد شد و ملت در صحنه حضور پیدا نکرد، اونوقت هر کاری می‌توانند انجام بدهند. خیلی سخت هم نیست براشون. همه جور می‌توانند اقدام بکنند. کمااین‌که در جاهای مختلف دنیا کردند.
در ایران اسلامی دشمن نمیتوانه کاری بکنه به خاطر حضور مردم. گاهی می‌شنویم و شنیدم در گذشته بعضیها گفتند که ما که آمدیم مسئولیت پیدا کردیم توانستیم سایه جنگ را از سر این. نه این حرفها حرفهای درستی نیست. از بنده بشنوید...».

آخوند روحانی که برای افتتاح یک پروژه به بندرعباس رفته بود، به واکنش به حملات باند رقیب گفت: «ما فکر می‌کردیم که دلواپسان فقط برای برجام هستند نگو که آنها برای افتتاح هم دلواپس هستند».

آخوند روحانی در سخنرانی انتخاباتی خود نیز که از شبکه اصلی تلویزیون حکومتی پخش شد، در باره امتیازات ویژه ارگانهای حکومتی سپاه و باند غالب گفت: «نمیشه یک بنگاه اقتصادی پشتوانه اش پشتوانه سیاسی عظیم پشتوانه امنیتی داشته باشه و دیگران رو دعوت کنیم به اینکه در اقتصاد حضور پیدا کنند باید برخی از بنگاه های اقتصادی که به دستگاه های امنیتی وصل اند بروند در نقاطی که نقاط مرزی اونجا کار کنند فضای مرکزی کشور رو باز بگذارند برای سرمایه گذاران برای کارآفرینان برای جوانهای ما. مگر میشه بر مردم سختگیری کرد در عین حال امید داشت...
من خوشحالم از اینکه امروز جوانهای ما کاملا آگاهند که عده ای نباید از مقدسات کشور از دفاع مقدس از دین برای حزب شون برای گروه شون استفاده کنند اینجوری ما میخواهیم مردم رو به دین دعوت بکنیم؟».

به دنبال سخنرانی روز شنبه آخوند روحانی در کرمان سپاه پاسداران با انتشار ویدئویی فاش ساخت که مدارس شهر کرمان به خاطر شرکت دانش‌آموران در سخنرانی روحانی تعطیل اعلام شده بود.

رویتر در گزارشی از سخنرانی آخوند روحانی در یزد نوشت: او هشدار داد اگر در انتخابات شکست بخورد ممکن است یک استبداد بزرگتر جایگزین او شود.
رویتر خاطرنشان کرد: ابراهیم رئیسی کسی است که نزدیک به خامنه‌ای است و بر اعدام هزاران نفر از زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ نظارت داشته است.
این خبرگزاری در عین حال به افزایش سرکوب در دوران روحانی اشاره کرد و نوشت: فعالان حقوق بشر می گویند دولت روحانی در زمینه آزادیهای فردی یا آزاد کردن زندانیان سیاسی دستاورد اندکی داشته است و بیشتر روی کاهش میزان انزوای بین المللی متمرکز بوده است.

جهانگیری معاون اول آخوند روحانی که خودش هم کاندیدای نمایش انتخاباتی شده است، ضمن اعتراف به شکست سیاستهای سرکوبگرانه اجتماعی رژیم، آن را متوجه باند رقیب کرد و گفت: «متاسفانه گاهی اوقات واژه های مقدس واژه های بسیار مهم و کارساز و تعیین کننده مثل همین امر به معروف و نهی از منکر تبدیل میشه به یک موضوع سیاسی بسیار سطح پائین تبدیل میشه
فساد یکی از اصلی ترین مشکلات این کشور هست
ما در همین دولت بود که موضوع بابک زنجانی بعنوان بزرگترین فساد قرن انجام داده, بیش از سه و هشت دهم میلیارد دلار حدود 14هزار میلیارد تومان پول این مملکت رو برده هنوز ما چیزی عایدمان نشده...
یا اینکه در یک مقطعی گفته میشد که به دلیل تحریمها ما باید پول نقد وارد کشور بکنیم, میرفتیم از یک کشوری پول میگرفتن می آمدن اینجا وقتی توی فرودگاه می خواستن تحویل بانک مرکزی بدهند می گفتن ۳۰ میلیون دلارش نیست!! !!
در مقطعی که آمار در دولت قبل بیش از ۳ میلیون معتاد بود و طبق دستوری که یک مقام رسمی داده بود, گفته بودن این ۳ میلیون رو اعلام نکنید عدد کمتری اعلام بکنید».