دیدار و گفتگوی مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با ژیلبر میتران رئیس فرانس لیبرته

روز شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ مریم رجوی، در اورسواز با ژیلبرت میتران فرزند رئیس جمهور فقید فرانسه، فرانسوا میتران، رئیس بنیاد فرانس لیبرته و از چهره‌های سرشناس فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آخرین تحولات منطقه از جمله نقش مخرب رژیم آخوندی در استمرار کشتار مردم سوریه و دخالت‌های آن در کشورهای منطقه و ضرورت نامگذاری سپاه جهل و جنایت پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی مورد بحث قرار گرفت. آقای میتران، نام‌گذاری سپاه را یک قدم مهم توصیف کرد و گفت: این نشانه‌یی از پایان رژیم آخوندی است.
ژیلبرت میتران ضمن تاکید مجدد بر حمایت خود از مقاومت مردم ایران برای آزادی تحت رهبری خانم رجوی گفت آن‌چه به‌نام انتخابات در ایران تحت حاکمیت ملاها صورت می‌گیرد یک بازی مسخره است و بازی اصلاح‌طلب و سخت‌سر دیگر کسی را فریب نمی‌دهد.
مریم رجوی شخصیت ژیلبرت میتران و حمایت بی‌شائبه او از مقاومت ایران را یادآور خاطره دانیل میتران فقید که درسخت‌ترین شرایط شجاعانه به دفاع از حقوق مردم ومقاومت ایران قیام کرد، چیزی که هیچ‌گاه از خاطره تاریخی مردم ایران محو نخواهد شد.
ژیلبرت میتران، اخیرا در رأس هیاتی از بنیاد فرانس لیبرته، از آلبانی بازدید و با مجاهدان آزادی در آنجا دیدار کرد. آقای میتران سه دوره نماینده مجلس ملی فرانسه بوده است.