هراس رژیم آخوندی از بالاگرفتن جنبش دادخواهی خون ۳۰ هزار شهید قتل عام ۶۷ همزمان با بحران نمایش انتخاباتی

در کشمکشهای نمایش انتخابات ‌آخوندی، باندهای متخاصم رژیم نسبت به پیامدهای شقه نظام و انزجار عمومی از برملاشدن فساد و چپالهای حکومتی و خطر طغیان و خیزشهای اعتراضی، هشدار می دهند.

«دشمنان بالقوه و بالفعل»،«در صدد تضعیف خدمات نظام هستند»، «باید ترسید از حرکت و طغیان زشت خفته». اینها نمونه هایی از عباراتی است که این روزها در رسانه های حکومتی فراوان است و نگرانی رژیم را به نمایش می گذارند. ریشة‌ این نگرانی در کجاست؟ پاسخ را می توان از خلال اظهارات مهره های باندها یا مقالات رسانه های رژیم به دست آورد. (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس تسنیم -۱۳ اردیبهشت)
برای نمونه آخوند دری نجف آبادی نماینده خامنه ای در استان مرکزی با بیان این که «عده ای عناصر خود فروخته و دشمنان خارجی در صدد تضعیف خدمات نظام هستند» نگرانی خود را از بروز اعتراضات در جریان برگزاری نمایش انتخابات ابراز کرد و افزود«‌مسئولان وظیفه دارند با تمام قوا با توطئه دشمنان مقابله کرده و زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کنند».

روزنامه حکومتی آرمان از باند روحانی نیز نسبت به پیامد ایجاد شکاف در اثر کشمکشهای باندی در جریان جنگ قدرت هشدار داده و از جمله گفته است:‌ «بعضی‌ها میدان انتخابات را با میدان جنگ اشتباه گرفته‌اند. ظاهرا برخی فعالان سیاسی فراموش می‌کنند هدف از انتخابات چیست؟ حرف‌هایی می‌زنند و رفتاری را بروز می‌دهند که اصطلاحا بازی در زمین دشمن است... اگر بپذیریم که کشور دشمنانی دارد که در پی اعمال نفوذ و سوء استفاده اقتصادی، سیاسی، دفاعی و فرهنگی... از کشور هستند، آنگاه نه فقط در زمان و میدان انتخابات بلکه در همه عرصه‌ها و زمان‌ها باید هوشیار و به این نکته توجه داشته باشند که دشمنان بالقوه و بالفعل کشور بی‌وقفه در حال رصد رفتار فعالان و مسئولان سیاسی کشور هستند».

همین روزنامه حکومتی در مطلب دیگری وعده های پوشالی کاندیداها را «وعده های افراطی»‌ خوانده است که «نتیجه ضعف مفرط گفتمانی است». سپس در حالی که خشم انفجاری جامعه را «زشت خفته» لقب داده، نسبت به پیامد اجتماعی وعده های توخالی هشدار می دهد که:‌ «باید ترسید از حرکت و طغیان زشت خفته. دمیدن افراطی در سیاهنمایی غیرواقع‌بینانه، چه‌بسا میدان بازی را از دایره سیاست رقابتی به میدان تخاصم بلغزاند، میدانی که لغزیدن در آن امنیت‌سوز، تورم‌زا، رکودآور و در یک کلام بحران‌ساز است. اگر سرچشمه این پوپولیسم افراطی با بیل تدبیر همزمان ملت و مسئولان گرفته نشود، چه بسا که مخاطرات ناشی از آن را نشاید گرفتن به پیل».

جهان صنعت روزنامه دیگر باند روحانی در مطلب خود با عنوان «‌زنده و مرده این مناظره ها یکسان است» به وحشت رژیم از بروز قیام در جریان نمایش مناظره ها اذعان کرده و نتیجه می گیرد: «تجربه مناظره‌های گذشته نه فقط دست‌اندرکاران صداوسیما که تصمیم‌گیران درباره تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری را هم به محافظه‌کاری وارد کرده... هراس از زنده شدن درگیری‌های لفظی به سبک انتخابات ۸۸ و پرهیز از مواجهه دوطرفه میان نامزدها، صداوسیما را بر آن داشت تا مناظره‌ای هدایت‌شده برگزار کند و از خطر افشاگری‌های حساب‌نشده و گاه غیرقابل کنترل نامزدها بگریزد». این روزنامه با اشاره غیر مستقیم به وحشت خامنه ای در برگزاری این نحوه مناظره می نویسد: «این امر البته می‌تواند توصیه مقامات ارشد نظام باشد که می‌خواهند کنترل اوضاع از دست خارج نشود و آنچه نباید رسانه‌ای شود، در جلوی دوربین‌ها و میکروفن‌ها بیان نشود».

پاسدار حسین شریعتمداری، در باره شکست حکومت آخوندی در برجام و کارنامه دولت روحانی نوشت: «دولت یازدهم نه فقط سایه جنگ را دور نکرده، بلکه دندان طمع دشمن را تیز کرده و سایه جنگ را به ما نزدیک کرده است.
به کارنامه ۴ سال گذشته نگاهی بیندازید و خودتان قضاوت کنید که آیا منافع نظام را با ارزان‌ترین قیمت - یعنی در برابر تقریبا هیچ- به دشمن واگذار نکرده‌اید؟!».
آخوند مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد، گفت: «برخلاف ادعای روحانی، همیشه گزینه نظامی دشمن روی میز بود و نظام را تهدید می‌کردند پس چگونه جلوی تهدیدات دشمن را گرفتید؟».

نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی آخوندجلاد ابراهیم رئیسی نیز ضمن حمله آخوند روحانی، در باره شکست رژیم در برجام گفت: «متأسفانه برجام چیزی جز خفت و خواری برای نظام نداشت».

از سوی دیگر، جهانگیری، معاون اول آخوند روحانی، در سخنرانی انتخاباتی خود ضمن دفاع از کارنامه روحانی، باند خامنه ای و دولت احمدی نژاد را مسئول بحران اقتصادی و خفت وخواری نظام دانست و گفت: «اگر ازغصه بمیریم جای سرزنش ندارد. بد شد مسیر توسعه کشور منحرف شد سرمایه های انسانی و سرمایه های مادی کشور نابود شد, ۷۰۰ میلیارد دلار در آمد کشور معلوم نیست چگونه هزینه شد تاسف انسان باید بخوره انسان از این غصه اگر بمیرد جای سرزنش نداره...
ارز میرفت بالا در داخل کشور فکر میکردند با خنده راه اینکه ارز بیارند قیمتش پائین ظرف ۱۷ ماه ۲۲ میلیارد دلار...
۲۲ میلیارد دلار در بازار دوبی بازار استانبور فروختند که قیمت ارز در تهران بیاد پائین ۳۰ درصدش رو یک صرافی فروخت...
ما وقتی شروع کردیم باید آوار برداری میکردیم من این مثال بزنم پلاسکو آتش گرفت...
پلاسکو در عرض دو ساعت آتش گرفت در عرض چند ثانیه ریخت در عرض چند روز آواربرداری شد در عرض چند سال ساخته میشه اینکه دیگه یک نمونه عینیه یک اقتصادی فرو ریخت این تورمش این اشتغالش رشد منفی شش و هشت دهم درصدش...».