بحران نمایش انتخابات خلیقه ارتجاع، اذعان کاندیدهای فرمایشی به فجایع اجتماعی و اقتصادی و خطر اعتراضات اجتماعی

درحالیکه بحران راس نظام آخوندی در گرداب نمایش انتخاباتی تشدید میشود، پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین خامنه ای در واکنش به رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان ولی فقیه ارتجاع، باردیگر تمامی کاندیداها و انتخابات فرمایشی ولایت فقیه را تحریم کرد.

وی گفت:‌ «نکته اول درمورد آزادی است در کشور ما آزادی بطور مطلق وجود داره حد و مرزی نداره اما فقط دریک جا علیه دولت قبل، بنده وهمکارانم، هرکس بخواهد تهمت بزنه، توهین بزنه، افتراء بزنه، بی ادبی بکند به خانواده های ما هرچی که بخواهد بگوید، آزادی مطلق است و مصونیت مطلق وجود دارد واین اطمینان وجود دارد که از هرگونه رسیدگی و تعقیب درامان خواهند بود.
اما نکته دوم درباره انتخابات هست قاطعانه عرض می کنم ازکاندیداهای موجود به هیچکدام بنده حمایتی و تبلیغی نداشته و نخواهم داشت. همکارهای بنده را می برند در بعضی ستادها، این طرف، آن طرف تبلیغ می کنند میگویند ببینید فلانی آمده، فلانی آمده و...پس خودش هم حمایت می کند. من اعلام میکنم بصراحت که ازهیچ یک ازاین کاندیداها حمایتی نکرده ونخواهم کرد.

آخوند مصلحی، وزیر اطلاعات دوره احمدی نژاد با ابراز وحشت از تکرار قیام با استفاده از فرصت شکاف در رأس رژیم گفت: فتنه ۸۸ با توجه به اهداف بلند مدت دشمن نه تنها متوقف نشده است بلکه هنوز توسط برخی از منافقان ادامه دارد.
وی افزود: دشمنان نظام, انتخابات را فرصتی برای براندازی انقلاب تلقی  می‌ کنند. گزینه‌ های نظامی روی میز, وعده دروغ, شایعه پراکنی, القای یأس, ایجاد غفلت از امدادهای غیبی, قبح‌ زدایی وخیرخواه نشان دادن دشمن، روش‌ هایی جهت تغییر انتخاب صحیح است.
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس تسنیم ۱۳ اردیبهشت

سایت پاسدار محسن رضایی دبیر مصلحت نظام آخوندی، درباره سخنرانیهای فضاحت بار کاندیداهای نمایش انتخابات نوشت که این سخنرانیها نشان میدهد که؛ اوضاع کشور «خراب بود»؛ «خراب است» و «خراب خواهد» شد!
این رسانه‌ی حکومتی افزود: منتقدان دولت کنونی, چهار سال گذشته و تداوم دولت در چهار سال آینده را سیاه می دانند. موافقان دولت هم هشت سال پیش و چهار سال آینده ای که خودشان نباشند را سیاه می دانند. منتقدان دولت برای جلوگیری از سیاهی ها در آینده وعده می دهند و موافقان دولت کنونی برای جلوگیری از تکرار سیاهی ها توجیه می کنند و مردم را می ترسانند!

آخوند روحانی، در سخنرانی انتخاباتی خود با حمله به باند رقیب گفت: «در سالهایی که ماههایی که ما در حال مذاکره بودیم و در واقع در برابر رقیبان و بدخواهان قرار داشتیم بعضی ها بجای اینکه کمک کنند کمک نمیکردند واقعا برای اینکه برجام به تحقق برسه امروز من خوشحالم که همه کاندیداها دارند اعلام میکنند به اینکه نسبت به برجام متعهد هستند .
اگر انقلابی بودن به معنای افراطی بودن و فریاد کردن و شعار دادن باشه, نه ما از این مسیر فاصله داریم.
امروز شرایط انتخابات ما یک شرایط ویژه ای هست امروز در واقع رقابت بین دو تا شیوه برای اداره کشور هست, یک شیوه سختگیری یک شیوه برخورد خشن با مردم یک شیوه استفاده کردن از شیوه های مختلف فشار و یک شیوه، شیوه اعتدال و خرد گرایی».

پاسدار قالیباف، نیز در سخنرانی انتخاباتی خود به گوشه‌ای از بحرانهای اقتصادی و اجتماعی رژیم اعتراف کرد و گفت: «امروز قریب به ۱۰ میلیون از مردم ما در فقر شدیدند و حدود 25 میلیون جمعیت ما کم درآمدها هستن...
یک درصد جمعیت دنیا رو داریم, ۵% منابع رو داریم
امروز شما کمتر کسی رو می بینید که رنج از بیکاری نکشه, حالا چه افراد تحصیل کرده, چه افراد غیر تحصیل کرده , حتی آنهایی هم که مشغول به کار هستند امنیت شغلی ندارند, یعنی حس می کنند این ماه یا ماه آینده ممکنه مجموعه کارخانه شون... دیگه نتوانه کار تولیدی خودش رو انجام بده, امنیت شغلی او هم در خطره».
تلویزیون رژیم ۱۳ اردیبهشت