دیدار مریم رجوی و اسقف گایو

همبستگی ادیان علیه افراطی گری و برای صلح و برادری

خانم رجوی با استقبال از اظهارات اخیر شیخ الازهر و پاپ اعظم مبنی بر برادری بین اسلام و مسیحیت، پیروان همه ادیان را برای مقابله با افراطی گری و تروریسم به همبستگی فراخواند
روز جمعه 15اردیبهشت (5 مه) خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، با اسقف ژاک گایو در اورسوآز دیدار نمود. در این دیدار تهدیدهای افراطی گری تحت نام دین و پیام واقعی و اصیل ادیان الهی از جمله اسلام و مسیحیت برای صلح، برادری و همزیستی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
خانم رجوی گفت:‌ افراطی گری و بنیادگرایی و تروریسم که امروز تحت نام اسلام جریان دارد هیچ ربطی به اسلام ندارد اسلام دین رحمت و رهایی است و نه تنفر و خشونت. اسلام دین همزیستی و صلح و برادری است و نه فرقه گرایی و جنگ و دشمنی. نظریه هایی مانند ولایت فقیه و دیکتاتوری دینی که توسط خمینی ابداع شده است هیچ ربطی به اسلام و شیعه ندارد، خمینی و خامنه ای و فاشیسم دینی حاکم بر ایران که این نظریه ها را ابداع کرده و رواج داده و به اجرا در می آورند بزرگترین دشمنان اسلام و مسلمانان هستند. سوء استفاده از اسلام مانند ادیان بزرگ دیگر سابقه طولانی دارد، ولی پدیده یی که امروز با ان مواجه هستیم و تحت نام اسلام به فجیع ترین جنایتها دست می زنند نشأت گرفته از رژیمی است که ۳۸ سال است در ایران حاکم است.
خانم رجوی افزود: از طرف مردم و مقاومت ایران ضمن استقبال از اظهارات اخیر شیخ احمد طیب شیخ الازهر و پاپ اعظم مبنی بر برادری بین پیروان اسلام و مسیحیت، برای مقابله با افراطی گری و تروریسم که به عقیده من منشأ اصلی آن در این دوران، ایران تحت حاکمیت آخوندهاست، همه آزادیخواهان جهان و همه دوستداران صلح و برادری و پیروان همه ادیان و مذاهب را به همبستگی علیه افراطی گری فرا می خوانم.
آقای گایو اظهار داشت که اسلام دین برادری است و شما (خانم رجوی) چهره واقعی یک اسلام بردبار و دموکراتیک را نمایندگی می کنید. این آن چهره یی نیست که افراطگرایان تحت نام اسلام اشاعه می دهند. من بر این عقیده هستم که یک ایران آزاد و رها شده از چنگالهای بنیادگرایان مذهبی، نقش تعیین کننده یی برای پایان بخشیدن به افراطی گری مذهبی و گسترش صلح و برادری در این منطقه (خاورمیانه) و در سراسر جهان خواهد داشت. اسقف گایو در پایان خاطر نشان کرد:‌ «آن دیگری همیشه برادر توست».

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۵ مه ۲۰۱۷)