بحران درونی رژیم و جنگ و جدالهای باندهای حکومتی بر سر نمایش انتخابات و مناظره های فرمایشی

خبرگزاری رویتر در باره اظهارات کاندیداهای نمایش انتخاباتی رژیم در مناظره تلویزیونی نوشت:‌ «روحانی در آستانه مناظره تلویزیونی دوم گفت باید از دروغگویی و تکه پاره کردن یکدیگر پرهیز کنیم.
رویتر افزود: ابراهیم رئیسی ـ آخوندی که بر اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال67 دست داشته ـ گفت از فقرا حمایت می کند. رئیسی و قالیباف وعده داده اند اگر انتخاب شوند میلیونها شغل ایجاد می کنند. اما اقتصاددانها گفتند: وعده های انتخاباتی آنها غیرواقعی است.
رویتر نوشت: رژیم ایران رقم رسمی بیکاری را بیش از 12درصد اعلام می کند . اما تحلیلگران مستقل رقم بیکاری در ایران را 20درصد تخمین زده اند. موانع مختلف از جمله سلطه سپاه بر نهادهای اقتصادری، سرمایه گذاران خارجی را از بازگشت به بازار ایران دفع کرده است».

جدال باندهای حکومتی در نمایش انتخاباتی


به رغم توصیه های زنجیره یی گماشته های خامنه ای در نمایش های جمعه برای حفظ انسجام نظام، صف بندی و رو در رویی بعد از سیرک مناظره انتخاباتی ادامه یافت:
آخوند رئیسی: «من یک نکته می خواستم بگم که خواهش کنم از صدا و سیما یک بار برای همیشه بیاد یک مناظره بذاره بین رئیس دولت قبل و رئیس دولت فعلی تا هروقت بحثی می کنیم هی نگن دولت قبل. بحثاشون را بکنند تا دولت بتونه پاسخگو باشه به عملکرد چهارساله اش».

میرسلیم:‌ «مهم ترین مسائل برمی گشت به موضوع پاسخگویی هایی که دولت باید داشته باشه و صداقت در برخوردش
۹ تن از مهره ها و مقامات باند روحانی متقابلا دست به پاسخگوی زدند. در محتوای پاسخ ها این همانی باندها در خصوص سیاست هسته ای، سرکوب در فضای مجازی، و توسعه نظامی بارز بود».

زنگنه وزیر نفت آخوند روحانی: «در کرسنت به دلیل ضعف دولت گذشته ما به عدم اجرای قرارداد محکوم شدیم».

وزارت خارجه آخوند روحانی هم در بیانیه یی به کاندیداهای باند رقیب هشدار داد که:‌ «از نبرد رسانه ای کنونی با طرف آمریکایی برای حمله به وزارت امور خارجه و سیاست خارجی سوءاستفاده نکنند».

پاسدار دهقان وزیر دفاع روحانی نسبت به ادامه خط توسعه نظامی در دولت روحانی به باندهای دیگر اطمینان داد و از جمله گفت: «شکوهمند ترین دوره در توسعه کمی و کیفی برنامه های موشکی و دفاعی در دولت یازدهم بوده است. وی افزود: در دولت یازدهم تا پایان سال ۹۵ در بخش تامین اعتبارهای دفاعی تا دو نیم برابر نسبت به دولت قبل افزایش داشته است. این رقم در سال ۹۶ به چهار برابر نسبت به دولت قبل می رسد».

وزارت ارتباطات و فن آوری رژیم هم در خصوص دلواپسی کاندیداهای باند خامنه ای در مورد فضای مجازی ضمن دود و دمهای معمول در مورد اشتغال آفرینی فضای مجازی به باند رقیب در مورد توان سرکوبگری در فضای مجازی اطمینان داد که «دولت برای تهدیدات اجتماعی تدابیر خوبی اتخاذ کرده» است.
سازمان انرژی اتمی رژیم هم در پاسخ به دلواپسان هسته ای اطمینان داد که «اکنون هزاران سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی اند؛ ‌چیزی که هیات حاکمه ‌آمریکا به خصوص شخص اوباما انتظار آن را نداشت».

در پی نمایش مسخره مناظره، حملات متقابل مهره‌ها و رسانه‌های باندهای حکومتی علیه یگدیگر تشدید شده است.
کیهان خامنه‌ای با تیتر برزگ نوشت: مناظره دوم، مشت دولت را باز کرد.
پاسدار شریعتمداری نیز نوشت: دولت روحانی به جای آن که برای جلب آرا نشانه‌هایی از کارآمدی خود را ارائه بدهد، دست خالی و کارنامه بدون دستاورد خود را با تهدید به حمله نظامی دشمنان بیرونی تاخت می‌زند.

یک مهره باند خامنه‌ای به نام محمدی نیز گفت: روحانی در بخش برجام چیزی جز عصبانیت نداشت و با مناظره عملاٌ وارد عصر پساروحانی شدیم. (تسنیم 16/2/96)
یک روزنامه این باند نوشت: این مناظره شکست دولت کاسبان بود.
از سوی دیگر، وزیر کشور کابینه روحانی، درباره اقدام پاسدار قالیباف در راه‌اندازی یک سایت برای ثبت نام بیکاران با وعده دریافت ۲۵۰ هزار تومان در ماه گفت: این اقدام شائبه خرید و فروش رأی دارد. (انتخاب 16/2/96)

آخوند پورمحمدی وزیر دادگستری کابینه روحانی نیز درباره اظهارات قالیباف درباره قاچاق در دولت روحانی گفت: «کار ایشان خلاف قانون و جرم مسلم بوده و قابل تعقیب است».

در مقابل، یکی از گردانندگان ستاد انتخاباتی آخوند رئیسی درخواست کرد که ظریف، وزیر خارجه دولت آخوند روحانی مورد محاکمه قرار گیرد. (روزنامه بهار 16/2/96)

جواد ظریف اخیراٌ در یک سخنرانی گفته بود: حمله به سفارت عربستان, خیانت تاریخی بود. وی هم‌چنین به طعنه گفت: هر رئیسی روزی رئیس نخواهد بود.
سایت عصر ایران 14/2/96

در همین حال احمدی نژاد در مصاحبه با فرانس ۲۴ بار دیگر نسبت به حذف وی توسط شورای نگهبان خامنه ای واکنش نشان داد و تأکید کرد: به طور مطلق از هیچ یک از کاندیدا های نمایش انتخابات رژیم حمایت نمی‌کند.
دولت بهار 13/2/96

وزارت خارجه کابینه روحانی با تکذیب اظهارات کاندیداهای رقیب وی درنمایش انتخابات، اعلام کرد: تحریم‌هایی که بر اساس برجام باید برداشته می‌شدند همگی لغو و متوقف شده‌اند و تمام درآمدهای نفتی و منابع مالی که در اثر تحریم‌های هسته‌ای مسدود شده بودند, در دسترس بانک‌مرکزی قرار دارند. (ایلنا 15/2/96)

پاسدار علی لاریجانی نیز در مقابل رقبای روحانی از وی حمایت کرد و گفت: نظام به کف خواسته‌های خود در برجام رسیده است و نظام نیز به تعهدات خود پایبند است. (فارس 15/2/96)