هراس خامنه ای از تحریم مردمی شعبده انتخابات و عواقب آن برای موجودیت نظام

ولی فقیه ارتجاع، هراسان از تحریم مردمی نمایش انتخابات حکومت آخوندی، آن را با موجودیت رژیم مرتبط دانست. خامنه ای گفت: :باید در انتخابات شرکت کنید.: اگر میخواهید نظام جمهوری اسلامی اقتدار خودش را در چشم جهانیان -چه دشمن چه دوست- حفظ بکند باید شرکت کنید ؛ حضور در انتخابات، حفظ اقتدار و اُبهت و مصونیت کشور است».

ولی فقیه ارتجاع افزود: «مهم نیست به چه کسی رأی میدهیم. مهم این است که همه بیایند و باشند... حضور مردم است که گره گشاست...
نیایند حرفی را که بنده به صراحت بیان کردم تحریف کنند و بگویند مراد فلانی این است که حضور مردم دولتی را سر کار می‌آورد، که آن دولت! نه آقا؛ دولت ها تأثیری ندارند».

خامنه‌ای امضای سند یونسکو در مورد نظارت بین المللی بر آموزش وپرورش توسط دولت آخوند روحانی مورد حمله قرار داد و گفت: «جمهوری اسلامی تسلیم سندهایی مانند سند ۲۰۳۰ یونسکو نخواهد شد. این سند ۲۰۳۰ یونسکو و از این‌ قبیل، چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند زیر اینها شانه قرار بدهد و تسلیم شود.
به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای دنیاست، این حق را داشته باشه که برای ملتهای دنیا با فرهنگهای مختلف، تکلیف مشخص کند؟
اصل کار غلط است. این‌که ما برویم سندی را امضا کنیم و بعد هم بیایم بی‌سر و صدا آن را اجرا کنیم؛ نخیر! مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام کردیم.
بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم. آنها باید مراقبت می‌کردند و نباید می‌گذاشتند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوی این کار را بگیریم. اینجا جمهوری اسلامی است».
سایت خامنه‌ای  ۱۷ اردیبهشت ۹۶