سخنرانی استرون استیونسون در جلسات جوامع ایرانیان در آلمان

در جلسات جوامع ایرانیان در شهرهای کلن، هامبورگ و اشتوتگارت در آلمان، استرون استیونسون، با تاکیدبه مشاهداتش از تواناییهای مقاومت ایران و فداکاریهای مجاهدان اشرفی در نبرد با استبداد مذهبی، این مقاومت را تهدید واقعی و دائمی برای رژیم شکننده آخوندها و تضمین آزادی مردم ایران توصیف کرد.

استرون استیونسون در سخنرانی‌های خود در دیدار با اشرف‌نشان‌ها در آلمان مواردی را از کارزارهای پیروزمندانة مقاومت ایران در سال‌های اخیر برشمرد، و گفت: «در سالهایی که من با سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران  از نزدیک کار کرده‌ام، دریافته‌ام که آنها واقعاً یک جنبش دمکراتیک هستند و هیچ چیزی برای خودشان نمی‌خواهند...
واکنش های ترس آلود آخوند ها  این امر را ثابت میکند که شورای ملی مقاومت،  تنها تهدید واقعی و دائمی این رژیم شکننده است.
... دلیلی که من کتاب «از خود گذشتگی» را  در رابطه با اپوزیسیون ایران نوشتم این بود که قاطعانه معتقدم، تنها راه حل بحران کنونی خاورمیانه و تنها راه حل مقابله با بنیادگرایی اسلامی و تروریسم، حمایت از اپوزیسیون اصلی دمکراتیک ایران، در مبارزه با (رژیم) ایران است...».
وی با اشاره به دیدار خود با مجاهدان اشرفی، افزود: «در خانوادة بزرگ مقاومت ایران، هر زمان که ما دست در دست یکدیگر،  محکم ایستادیم و بهای آن‌را پرداخت کردیم، قادر بودیم راه باز کنیم و تمامی موانع را کنار بزنیم.....
من به ویژه می‌خواهم نسل جوان را تشویق کنم که وقت و انرژی بیشتری به سازمان مجاهدین خلق اختصاص دهند. اعضای مقاومت ایران باید برای شما شاخص باشند. آنها برای تحقق آزادی در ایران، فدای بسیاری کرده‌اند هر عضوی از این مقاومت، شخصاً انتخاب کرده که برای به‌دست‌آوردن آزادی و سرنگونی دیکتاتوری مذهبی در ایران بجنگد».
استرون استیونسون با تأکید بر لزوم پایان‌دادن به سیاست مماشات و استمالت از فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، افزود: «خانم مریم رجوی رهبر شجاع و توانمند جنبش اصلی اپوزیسیون (ایران) است. او نماد برجسته‌یی از  عنصر ضد بنیادگرایی است و همة ما باید از منشور وی برای آزادی، عدالت، حقوق بشر و حقوق زنان، حمایت کنیم....
استرون استیونسون در سخنرانی‌های خود در جلسات هامبورگ، کلن و اشتوتگارت آلمان دربارة بن‌بست‌های رژیم آخوندی در آستانة نمایش انتخابات، تصریح کرد: « این رژیم بسیار ضعیف و فاسد و در لبة پرتگاه است. همانطور که خانم رجوی گفت، میتوان و باید آن‌را سرنگون کرد...».
وی در پایان سخنانش خطاب به حامیان مقاومت در آلمان، گفت: « در تمام سالیانی که در سیاست بوده‌ام، هیچ جنبش سیاسی و یا حزبی را ندیده‌ام که (هم‌چون مقاومت ایران) اینچنین متعهد بر اصول، حاضر به چنین  از خودگذشتگی‌هایی  برای رسیدن به آرمان والای آزادی بوده باشد. مطمئنم که روزهای عمر رژیم به شمارش افتاده و آزادی و عدالت برای مردم ایران به‌زودی فرا خواهد رسید.