هشدار باندهای حکومتی به یکدیگر در مورد پیامدهای کشمکشهای نمایش انتخابات

تشر خامنه ای برای تحریک نکردن گسل ها در جریان جنگ انتخابات،

باندهای متخاصم با شدت بیشتری به حملاتشان ادامه میدهند.

رسانه های باند روحانی با انتشار مطلبی به صورت زنجیره یی بدون اشاره مسقتیم به حرفهای خامنه ای، باند ولی فقیه ارتجاع را مورد حمله قرار داده و از جمله نوشتند: «چگونه منتقدین دولت و رئیس جمهور به خودشان اجازه میدهند که در تیتر یکٍ رسانه ها و سخنان خود به تخریب و تهمت و به اسم نقد بنویسند: "هولوکاست هسته‌ای"، "نوشاندن جام زهر به رهبری"، "ظریف‌الممالک قاجاری"، "بدتر از ترکمنچای"، "جاسوسی فقهی برای انگلیس"، "دنیاطلب""، خائن" و صدها عنوان تخریبی دیگر؛ اما روحانی حق ندارد در پاسخ و یا نقد آنان به آنان بگوید با شناسنامه حزب خود نقد کنید نه مردم، افراط می‌کنید، افکار کودکانه دارید و امثالهم؟ یعنی فحاشی و تخریب و تهمت آنان نقد است و پاسخ‌ها و نهیب‌های روحانی بستن دهان منتقدان؟». (سایت بهار-۲۱ اردیبهشت)

یک رسانه باند روحانی هم «گسل فقیر و غنی» را با پاسخگویی به اظهارات رئیسی و قالیباف این گونه تحریک کرده است: «کسانی که در این دوره از انتخابات در این مباحث ورود کرده و سینه چاک می‌کنند، اتفاقا در مورد اطرافیان و خودی هایشان چنین رویکردی نداشته و حداکثر اهتمام را در بهره بر داری‌های شخصی یا هم طیفانشان داشته اند. دقیقا همانگونه که در سال ٨٤ با راه انداختن جو مسموم و خدعه آمیزی علیه رفسنجانی، موفق شدند سال‌ها دستگاه اجرایی را در ایران قبضه کنند. جریان فعلی نیز دقیقا با همان رویکرد ولی اینبار در قالبی جدید سعی می‌کند مجددا بخشی از ملت ایران را در جوسازی‌های غیر اخلاقی خود سردرگم کرده و دوباره قدرت را دقیقا برای همان هم حزبی‌های سابق به غنیمت ببرد». این رسانه باند روحانی نسبت به پیامدهای اجتماعی این رویکرد به باند خامنه ای هشدار داده است: “جدای از بازی‌های سیاسی این رویکرد می‌تواند عواقب جبران ناپذیر اجتماعی و امنیتی برای کشور به همراه داشته باشد». (کیهان ۲۱ اردیبهشت)

رسانه های باند خامنه ای تلاش کرده اند به دنبال اظهارات وی سایر مهره های ریزشی این باند را مرعوب کنند. از جمله کیهان خامنه ای در روز ۲۱ اردیبهشت در مطلبی با عنوان «آقای ناطق! این یک بام و دو هوا را چگونه توجیه می‌فرمائید؟!» خطاب به ناطق نوری نوشته است:«... یادآور می‌شود رئیس‌جمهور که در نظرسنجی‌ها با ریزش قابل توجه آرا مواجه شده، اخیرا در یک بی‌اخلاقی بزرگ و با توسل به دروغ و نیرنگ، رقبا را متهم کرد که می‌خواسته‌اند در پیاده‌روها بین زن و مرد دیوار بکشند و ۳۸ سال است می‌خواهند در مملکت چوبه‌های دار برپا کنند.(!) و اما، اکنون این سؤال از آقای ناطق نوری در میان است که اگر ترور اخلاقی را زشت و پلشت می‌دانید و از به کارگیری آن علیه خودتان گله دارید چرا، امروزه که همین شیوه غیراخلاقی را با شدت بیشتری از سوی جبهه موسوم به اصلاحات و اعتدال شاهد هستید، نه فقط در برابر آن سکوت کرده‌اید بلکه به دفاع از آنها نیز برخاسته‌اید؟!».

رژیم اخوندی به منظور زمینه سازی برای تقلب در نمایش انتخابات اعلام کرد در کمتر از یک روز شناسنامه صادر می کند تلویزیون رژیم با عنوان «تعویض و صدور یکروزه شناسنامه» گفت: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور داشتن شناسنامه و شماره ملی را برای رای دادن الزامی دانست و گفت اداره ثبت احوال در سراسر کشور سعی میکند در یکروز یا کمتر از آن حتی؛ به هنگام حضور فرد؛ برای کسانی که شناسنامه آنها مفقود یا مخدوش شده است شناسنامه جدید صادر کند. طبق آمار بیش از ۵۶ میلیون نفر در کشور واجد شرایط رای دادن هستند از این تعداد بخشی در شهرهای بزرگ ولی بیشتر آنها در شهرهای کوچکتر و روستاها هستند