فراخوان سازمان مجاهدین خلق ایران به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو

هفته خیزش و اعتراض در هرزمان، هرمکان

با شعار: ”مرگ بر اصل ولایت‌فقیه - زنده باد ارتش آزادی“

فراخوان ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور به‌مناسبت ۱۶آذر

روز دانشجو، روز «اتحاد، مبارزه، پیروزی»

دانشجویان مجاهد و مبارز!

جوانان اشرف‌نشان ایران، !
قیام آفرینان!
روز دانشجو، روزی که خون سه ستاره تابناک جنبش دانشجویی ایران، «بزرگ نیا»، «شریعت رضوی» و «قندچی»، دانشکده فنی دانشگاه تهران را در 16آذر سال 1332گلگون کرد فرا می‌رسد.

از طنین شعارهای «اتحاد! مبارزه! پیروزی!» که از فردای آن روز در هر سالگرد16آذر، در دانشگاههای ایران طنین‌افکن بود؛ تا رویارویی انقلاب و ارتجاع از فردای سلطه خمینی و کودتای ضدفرهنگی او در بهار به خون نشسته انقلاب در سال 1359؛ تا 16آذر سال 1388 که دانشجویان انقلابی تصاویر خمینی و خامنه‌ای را در ورودی دانشگاه به آتش کشیدند؛ و تا همین امروز که دانشجویان به پاخاسته، به «ستاره‌دار شدن افتخار می‌کنند» و فریاد می‌زنند: «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» ؛ این خون شهیدان جنبش دانشجویی است که می‌جوشد و مسیر پیکار آزادی را روشن می‌کند.

امسال اما، 16آذر در شرایطی فرا می‌رسد که دیکتاتوری دینی در حال خفه شدن در باتلاق سه دهه جنایت و خیانت است. جام زهر اتمی، یعنی شکست استراتژی پرهزینه بمب‌سازی، جام زهر منطقه‌یی، یعنی به گل نشستن استراتژی دخالتهای پرهزینه خامنه‌ای در عراق و سوریه، شقه رأس نظام و جنگ قدرت بین باند رفسنجانی- روحانی با خامنه‌ای و سپاه پاسداران و فلج اقتصادی کشور حاکی از فسادی سرطانی و بی‌علاج در سراپای حاکمیت آخوندهاست.

موج اعدامها که این رژیم را به رکورد‌دار مجازات مرگ تبدیل کرده و جنایت علیه بشریت با پرتاب80 موشک به مجاهدان بی‌سلاح و محصور در زندان لیبرتی و شکنجه و زجرکش کردن زندانیان سیاسی در سیاهچالهای خامنه‌ای، از یک سو درنده خویی خلافت ارتجاعی خامنه‌ای به‌عنوان پدرخوانده داعش را بارز می‌کند، اما از سوی دیگر، بیانگر استیصال یک دیکتاتوری پوسیده و محکوم به سقوط است.

دانشجویان و دانش‌آموزان انقلابی!
رژیمی که به هر گونه مطالبه آزادی و عدالت و حقوق‌بشر و حقوق شهروندی با سرکوب و اعدام و با قتل‌عام آگاه‌ترین و فداکارترین فرزندان ایران زمین، پاسخ داده و خون هزاران دانشجو و دانش‌آموز را که از همین دانشکده‌ها و مدرسه‌های شما به پاخاستند، بر زمین ریخته، باید برود و در این لحظه حساس تاریخی، جنبش دانشجویی در برابر شهیدان و در برابر ملت ایران تعهد بزرگی برعهده دارد.

جنبش دانشجویی باید با هر گونه آلودگی به باندهای این حاکمیت غرقه در فساد و جنایت، مرزبندی کند و با پرچم اشرف‌نشان مقاومت انقلابی، حرکتهای اعتراضی مردم به جان آمده را بر ضد ام‌الفساد ولایت‌فقیه سمت و سو بدهد.

جنبش دانشجویی باید از اعتراضات معلمان، کارگران، پرستاران، بازنشستگان و جنبش‌های اعتراضی همه ملیتها و پیروان مذاهب مختلف که با سرکوب و ستم مضاعف فاشیسم دینی روبه‌رو هستند، فعالانه حمایت کند! پیشتازی دانشجویان دانشگاههای تبریز، ارومیه، زنجان و اردبیل در خیزشهای اخیر هموطنان آذری، نمونه درخشانی از همگامی با اعتراضات برحق مردمی است.

«زمان، زمان برخاستن است». به همین منظور، ستاد اجتماعی سازمان مجاهدین خلق ایران عموم دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان اشرف‌نشان ایران را به برپایی یک هفته اعتراض و خیزش با شعار «مرگ بر اصل ولایت‌ فقیه، زنده باد ارتش آزادی» و با خروش «مرگ بر این حکومت یزیدی» در ایام اربعین و رحلت پیامبر اکرم فرامی‌خواند.

درود بر دانشجویان و دانش‌آموزان شهید
سلام بر خلق ـ سلام بر آزادی ـ درود بر رجوی
ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور

به نقل از سایت مجاهد