کارتن‌خوابی با تخصص مغز و اعصاب در حاکمیت ولایت فقیه

روند روبه رشد آسیب‌های اجتماعی مدت‌زمانی است از سوی رسانه‌های حکومتی به دلیل فشارهای اجتماعی و تنفر عموم از حاکمیت دزد و غارتگر آخوندی انتشار بیرونی پیدا می‌کنند.

به یقین این ریشه در ظلم، فساد سازمانداده شده رژیم، غارت، چپاول و همچنین بروز شکاف عمیق طبقاتی و رکود شدید اقتصادی برای میلیون‌ها هموطن محروم میهن امان دارد.
در این راستا است که جامعه جوان ایران شاهد بروز «کارتن‌خواب‌ها» در ابعادی فراتر از ذهن انسان امروزی، آن‌هم در کشوری که بروی دریایی از منابع نفت و گاز قرار دارد، است.

در تازه‌ترین نمونه، پاسدار قالیباف، شهردار دزد و فاسد حکومت در تهران طی سخنانی ضمن اعتراف به رشد این نوع از آسیب اجتماعی، گفت: «در منطقه هرندی که جزء بافت‌های تهران است، هر شب ۳ هزار نفر کارتن‌خواب را می‌دیدید که البته این افراد انسان‌های عزیزی بودند که به دلیل سوء مدیریت‌ها به این وضعیت درآمده بودند، چرا که بعضی از آنها دارای تخصص مغز و اعصاب و ۶ جلد کتاب ترجمه‌شده و یا مسلط به ۴ زبان دنیا بودند». (سایت حکومتی خبرآنلاین، فارس ۳۰ مرداد ۱۳۹۶)

محله هرندی که تهرانی‌ها از آن به‌عنوان یکی از «آسیب‌پذیرترین» محلات یاد می‌کنند، به یقین ماحصل سیستم فاسد و رژیمی غارتگر است که با خود رکود اقتصادی، بیکاری، فقر، فلاکت و انواع و اقسام از آسیب‌های اجتماعی را به همراه آورده است.
همچنین این سخنان در حالی بیان می‌شود که حاکمیت تا به امروز از دادن آمار دقیق از کارتن‌خواب‌ها خودداری کرده است. برای نمونه پیشتر یک متولی حکومت در شورای قلابی شهر تهران ضمن مخدوش کردن آمار کارتن‌خواب‌ها، اینگونه پاسخ داده بود: «سال ٨٦ آمار کارتن‌خواب‌های معتاد زیر ٢ هزار نفر بود اما بعد از آن افزایش معناداری پیدا کرد. متأسفانه هرسال ٤-٥ هزار نفر به این مجموعه اضافه شد که این افزایش چند برابری ناشی از افزایش قیمت‌ها و تورم بود». (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵ آبان ۱۳۹۵)

ترجمان این سخنان به معنای ورود بیش از ۵۰ هزار کارتن خواب طی ده سال گذشته در کشور است بهرحال بیرون دادن آمار قطره‌های خود بهترین دلیل بر وجود و عمق این بحران اجتماعی است، زیرا اگر در تنها یک محله تهران این میزان از کارتن خواب وجود داشته باشد، به یقین در سطح کل پایتخت و یا شهرهای بزرگ کشور، وضعیت به مراتب وخیم تر و آمارها بسیار بالاتر خواهد بود.

همچنین خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس نیز (۲۱ مهر ۱۳۹۴) به نقل از معاون آخوند روحانی در بخش اموز زنان و خانواده از وجود بیش از «۵ هزار زن کارتن خواب در تهران » خبر داده بود.