سرگیجه نظام در تنگنای شکست برجام و انزوای منطقه یی

تشتت و ترس در میان باندهای حاکمیت، که پیامد اجتناب ناپذیر قرارگرفتن حاکمیت در تنگنای زهر اتمی و شکست برجام است، بر اثر ناکامیها در سیاستهای مداخله جویانه در منطقه، تشدید میشود و به تفسیر ها و تحلیلهای متناقض در رسانه های حکومتی دامن می زند.

رژیم در تبلیغات داخلی اش برای جلوگیری بیشتر از ریزش نیروهای وحشت زده اش مدعی است که آمریکا و جامعه جهانی در سیاست های ضد رژیم دچار انشقاق شده اند.
این در حالی است که منابع خبری رژیم خبر از انسجام جامعه جهانی برای تنگ ترشدن حلقة انزوای رژیم میدهند:

تلویزیون رژیم: «خبر دیگر اینکه رئیس جمهور آمریکا جداگانه با ولیعهد عربستان ولیعهد امارات و امیر قطر تلفنی گفت و گو کرد. کاخ سفید در بیانیه یی اعلام کرد رئیس جمهور در این تماس ها گفت اشتراک مواضع شرکای واشینگتن عاملی مهم برای مقابله با ایران است».

همچنین رسانه های حکومتی خبر دادند: «رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با خالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت بر ضرورت اتحاد شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با تهدید های منطقه ای از جمله تهدیدرژیم ایران تاکید کرده است. رکس تیلرسون از ابتکار امیر کویت برای حل اختلافات بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس حمایت کرده و گفته است: آمریکا و کویت بر نقش مهم اتحاد اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله باچالش های منطقه ای که ما همگی با آنها مواجهه ایم از جمله مقابله با تهدیدهای رژیم ایران، تاکید دارند
در همین زمینه روز گذشته نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امیر کویت از کشورهای خاورمیانه خواست که با کشورهایی چون رژیم ایران مقابله کنند».

در همین حال خبرگزاری سپاه پاسداران به دنبال تبلیغات رسانه ها و مقامات دولت روحانی مبنی بر پشیمانی عربستان از ضدیت با نظام، ناگزیر نوشت: «اندکی بعد از شایعه دستور ریاض به رسانه‌های خود برای عدم تعرض به ایران، وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس، نظام را منبع «تروریسم» و حزب الله را «حزب شیطان» توصیف کرد... السبهان در توئیتر خود نوشت:‌ سرچشمه تروریسم و افراطگرایی در جهان، ایران و فرزند بزرگش حزب شیطان هستند و جهان همانطوری که با داعش برخورد کرد، باید با منبع آن نیز برخورد کند. ملل ما نیازمند صلح و امنیت هستند».

به رغم ادعای حسن روحانی مبنی بر رسمیت یافتن فعالیتهای هسته‌یی رژیم خبرگزاریهای جهانی خبر دادند: «مجلس عوام جمهوری چک طرح پیشنهادی دولت برای لغو قانون منع شرکتهای چک از تامین تجهیزات برای مجتمع اتمی بوشهر را رد کرده است».