رژیم آخوندی همچنان در صدر جدول تورم و بیکاری در جهان!

برخلاف تمامی قول و قرارهای دولت آخوند روحانی برای متوقف کردن چرخه مخرب تورم و بیکاری در ایران تحت حاکمیت آخوندی، تازه ترین گزارش صندوق بین‌المللی پول از نرخ بالای این دو فاکتور مهم برای اقتصاد به‌شدت ضربه خورده ایران خبر داده است.

این گزارش که بر اساس آمارها و داده‌های دولت آخوند روحانی به صندوق بین‌المللی پول تنظیم شده است، تاکید دارد: «نرخ تورم ایران برای سال گذشته میلادی ۱۱.۹ درصد برآورد شده است» بدین‌سان رژیم آخوندی در میان ۱۹۱ کشور، در رتبه «۱۷۰» قرار گرفته و «۱۶۹ کشور تورم کمتری نسبت به ایران داشتند». (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۱۹ مهر ۱۳۹۶)

لازم به توجه است که این خبرگزاری حکومتی در یک «سفید نمایی» ضمن دستکاری عامدانه در ترجمه، خبر را بدین صورت انتشار داده است: «صندوق بین‌‌المللی پول اعلام کرد، علی‌رغم کاهش نرخ تورم ایران به ۹ درصد، همچنان جایگاه ۲۲ را در میان کشورهای جهان داراست و این بدان معناست که ۱۶۹ کشور تورم کمتری نسبت به ایران دارند»!!
گذشته از چنین شیوه‌های مافیایی برای انتشار اخبار که به یقین ریشه در تفکر و فرهنگ دجالگرایانه آخوندی دارند، بحران تورم که مهمترین شاخص آن اکنون افزایش بی رویه قیمت‌ها در جامعه می باشد، به امری غیرقابل کنترل تبدیل گردیده است.
نیم نگاهی به داده‌های بازار و افزایش شدید قیمت مایحتاج عمومی، سوخت، هزینه‌های ترابری، خدمات درمانی، آموزش و پرورش، خدمات شهری، مسکن و یا بهای ارزهای خارجی تماما موئید این واقعیت است که حاکمیت فاسد آخوندی در زمینه مهار تورم دچار شکست سنگینی شده است.
آنچه را که آخوند روحانی با آن برای تورم «۱۱, ۹» درصدی تبلیغ می‌کند، همان پمپاژ پول و اسکناس بدون پشتوانه به بازار و اقتصاد در حال مرگ کشور است که تنها مصرف رقم سازی داشته و برای آرام نگه‌داشتن فضای ملتهب جامعه می باشد.

همچنین صندوق بین‌المللی پول در گزارش دیگری از رشد نرخ بیکاری در ایران خبر داده است. بیکاری در حاکمیت غارتگر آخوندی معلول شکست‌های اقتصادی می باشد که با خود به رکود و در نهایت به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کشیده شده است. بدین‌سان بنابرداده‌های متولیان رژیم اکنون جامعه جوان ایران با بیش از «۷ میلیون» بیکار دست و پنجه نرم می‌کند.
این گزارش با اشاره به این واقعیت می‌افزاید: «طی ۴ سال رتبه بیکاری ایران ۱۰ پله بدتر شد».
همچنین آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که جایگاه ایران به لحاظ بیکاری در جهان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نزول ۱۰ پله‌‌ای داشته و رتبه ایران از ۲۹ به ۱۹ رسیده است که به معنای بدتر شدن وضعیت بیکاری در این کشور است».

این آمارها در حالی است که در بسیاری از استان‌های ضربه‌پذیر کشور اکنون نرخ بیکاری به مرز ۶۰ درصد نیز رسیده است. در این رابطه باید به نرخ شدید بیکاری در میان جوانان، زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیلان اشاره نمود، بطوریکه یک گزارش حکومتی پیشتر تحت عنوان «نرخ بیکاری جوانان رکورد ۱۶ ساله را شکست» نوشته بود: «بررسی نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در کل کشور به تفکیک فصول مختلف ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۶ نشان می‌دهد این نرخ در بهار ۹۶ به بالاترین حد خود رسید به طوری که نرخ بیکار فصلی جوانان در بازه سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله در بهار امسال ۲۸.۸ درصد اعلام شد». (خبرگزاری سپاه پاسداران فارس ۱۰ مهر ۱۳۹۶)