تحریم‌های جدید علیه رژیم آغاز شدند

چند ساعت پس از اعلام استراتژی جدید از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، وزارت دارایی این کشور لیست تحریم‌ها علیه شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران را منتشر نمود.

بر این اساس علاوه بر مجموعه سپاه سرکوبگر پاسداران، نیروی تروریستی قدس و جریان دست نشانده حزب الشیطان، «سه شرکت صنایع علم‌ الهدی، فناموج و راستافن به دلیل ارائه خدمات فنی و تسلیحاتی به سپاه و برنامه موشکی رژیم ایران، به لیست تحریم‌های وزارت دارایی آمریکا اضافه شده اند».

سایت حکومتی دنیای اقتصاد (۲۲ مهر ۱۳۹۶) ضمن اعتراف به راه افتادن تحریم‌های جدید علیه سپاه می‌افزاید: «مضاف بر این دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت واردات ـ صادرات» ووهان سان جیآنگ مستقر در چین را به دلیل فعالیت‌های اشاعه مرتبط با یک پشتیبان کلیدی ارتش ایران مشمول فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ می‌داند.
«ووهان سان‌جیآنگ» فناوری، مواد و حمایت مالی از طریق کالا یا خدمات در پشتیبانی از گروه صنعتی شیراز الکترونیکز فراهم کرده است.
گروه صنعتی شیراز الکترونیکز در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۸ به دلیل تحت کنترل یا مالکیت بودن وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح شامل فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ دانست».

بروز زمین‌لرزه در ارکان نظام آخوندی پس از آنکه دونالد ترامپ از تائید پایداری رژیم به توافق اتمی خودداری نمود، اکنون در زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک و رسانه‌ای کاملا قابل شهود است.
آخوند روحانی پس از اعلام مواضع اخیر دولت آمریکا علیه مطامع دیکتاتوری ولی‌فقیه در یک پرت‌وپلاگویی و با عجزولابه از جمله گفت: «‌شما قادر نیستید بین ملت ایران و رهبری عظیم‌الشأن و محبوب!! این کشور فاصله بیندازید اساس انقلاب ما بر مبنای این بود که دین از سیاست جدا نیست و حلقه اتصال دین و سیاست ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری است». (سایت مجاهدین خلق ۲۱ مهر ۱۳۹۶)

همچنین در حالیکه سپاه پاسداران از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده و بر اساس فرمان «۱۳۲۴۴» در لیست جریانات تروریستی این کشور قرارگرفته است، پاسدار کوثری در یک تناقض‌گویی آشکار و ضمن مخدوش نمودن این واقعیت گفت: «همانطورکه فرمانده کل سپاه اعلام کردند اگر سپاه را در فهرست تروریست‌ها قرار دهند از نگاه سپاه نیز ارتش آمریکا در فهرست تروریست‌ها قرار خواهد گرفت لذا همین موضع مقتدرانه سبب شده که آقای ترامپ فقط به تحریم‌ها علیه سپاه اکتفا کند»!! (سایت حکومتی جام خبر آنلاین ۲۲ مهر ۱۳۹۶)

چنین وضعیتی نیز برای رسانه‌های حکومتی صدق می‌کند. برای نمونه در حالیکه باند خامنه‌ای برای روحیه دادن به نیروهای سرخورده و زهوار دررفته رژیم شروع به رجزخوانی و هارت پورت‌های توخالی کرده است، باند روحانی که خود را ناجی «برجام» می‌دانست، ضمن چاپلوسی‌های مشمئزکننده از ولی‌فقیه زهر خورده و سپاه پاسداران سرکوبگر، از طرف مقابل خواستار خویشتن‌داری و اتخاذ سیاست صبر شده است.

روزنامه حکومتی «وطن امروز» از باند خامنه‌ای در مطلبی با عنوان «ترامپ برجام را پاره کرد» از جمله نوشت:«استراتژی جدید دونالد ترامپ درباره برجام به‌معنای آغاز خروج آمریکا از برجام است اگر ‌چه با این اظهارات ترامپ و فرآیند طی شده در کنگره آمریکا، این کشور تلاش دارد خروج از برجام را به‌صورت رسمی اعلام نکند اما با نقض مکرر روح و متن برجام در استراتژی جدید‌ترامپ و اصرار واشینگتن بر تداوم این رویه، باید همان‌گونه که خبرگزاری رویترز نیز به آن اشاره کرده، حضور آمریکا در برجام را تمام شده تلقی کرد». (۲۲ مهر ۱۳۹۶)

در مقابل روزنامه حکومتی جهان اقتصاد از باند روحانی نوشت: این توافق در حال حاضر به مویی بند است؛ اما دلواپسان ناراحت در گذشته و خوشحال اکنون، با پتک بر سر مردم خواهند کوبید که این اتفاقات نتیجه بی‌اعتمادی به ماست.
اما بهترین کار در این روزها، صبر کردن است و باید دید که مقامات کشور چه تصمیمی در قبال رفتارهای دولت آمریکا می‌گیرند. هر تصمیمی که باشد، بهتر است به دور از عجله و عصبانیت گرفته شود». (همان منبع بالا)