شعله ور شدن جنگ درونی رژیم در هراس از چشم انداز آینده نظام

در پی اعلام استراتژی جدید آمریکا شعله های جنگ درون رژیم در هراس از چشم انداز تیرة نظام بالا گرفت.

سعدالله زارعی از مهره های باند خامنه ای با اشاره به مواضع روحانی و باندش نوشت: از نظر ترامپ شرایط داخلی و تداوم محدودیت‌هایی که در تجارت خارجی ایران وجود دارد، تهران را در شرایطی قرار داده که تشنه‌تر از روزی است که برای رفع موانع تجاری و بانکی معاهده برجام را امضا کرد... کافی است فشار روانی را بر نظام زیاد کنیم تا دوباره به پای میز مذاکره بیاید و به امید حل مشکلات داخلی از نفوذ منطقه‌ای خود چشم بپوشد. در اینجا نمی‌توان از نقش‌آفرینی دو عنصر چشم‌پوشی کرد یکی مواضعی است که طی دو سال گذشته از سوی بعضی از مسئولان کشور اتخاذ شد و از آن بوی علاقه به انعقاد برجامی در مورد مسایل منطقه‌ای ایران به مشام آمریکا و شرکای اروپایی آن رسید. عنصر دوم شبکه جاسوسی است که در ایران فعال است و نوعا درباره نقش آنها ساده‌سازی صورت می‌گیرد... (کیهان-۲۳ مهر)

کیهان خامنه ای نیز در مقاله یی با عنوان «حالا که به حرف منتقدان برجام رسیدید مسیر را عوض کنید» نوشته است: «روند منفعلانه دولت در واکنش به گستاخی آمریکا، تنها و تنها به تشدید تحریم‌ها و وقیح‌تر شدن طرف مقابل منتهی می‌شود... از صحبت‌های مقامات ارشد دولت مشخص است که بعد از دلسردی از دلخوشی به آمریکا، اکنون فصل دلخوشی به اروپا رسیده اروپایی‌ها هم راه را خوب یاد گرفته‌اند و در حال اجرای بازی پلیس خوب،پلیس بد هستند.از یکسو از برجام دفاع کرده و از سوی دیگر در اظهاراتی گستاخانه به توانایی موشکی نظام و قدرت منطقه‌ای کشورمان حمله کرده و برای فشار بر ما به آمریکا تضمین می‌دهند!». (کیهان-۲۳ مهر)

یک روزنامه باند دلواپسان: در مطلبی باعنوان «دولت با ترامپ همراهی نکند» نوشت: دولت ایران در مواجهه با این شرایط چه برنامه‌ای دارد. در حالت عادی، طبیعی است ایران باید هم نسبت به پاره شدن برجام و اجرای مادر تحریم‌ها واکنش نشان دهد و هم گزاره‌های محکمی مبنی بر عدم مذاکره بر سر برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای نشان دهد. در مورد اول متاسفانه هنوز واکنش درخور و اقدام متقابل عزتمندانه‌ای در برابر اعمال مادر تحریم‌ها از سوی دولت مشاهده نشده است». (وطن امروز- ۲۳ مهر)

پاسدار حسین قدیانی در همین روزنامه در مطلبی با عنوان «همصدایی با ترامپ» نوشته «چیز واقعاً عجیب و غریبی است این قانون کاتسا ! و شگفتا! این همه در حالی است که ما با آمریکا، خیر سرمان در دوران توافق به‌سر می‌بریم!
 بعضی‌ها لطف کنند با ۴ تا جمله خوب، ماله بر سر این ملت غیور نکشند! اینی هم که برجام را صرفنظر از آمریکا، با اروپا ادامه می‌دهیم، ...(برای آنها)چه چیزی بهتر از این‌که با وجود برجام، نه فقط تحریم‌های قبلی بالمره لغو نشود که حتی «مادر تحریم‌ها» هم گریبان نهاد ضامن امن و امان نظام را بگیرد و گریبان موشک‌های کشور را بگیرد و گریبان بسیاری از نهادها و ارگان‌های دیگر را بگیرد و گریبان شرکت‌های دارای تعامل با سپاه را بگیرد و آن وقت طرف ایرانی، اعلام کند برجام را با اروپایی‌ها ادامه می‌دهیم؟! خوب است آقایان روحانی و ظریف، یک بار برای همیشه پاسخ این سوال را بدهند که اصلا و اساسا برای چه اذن مذاکرات منتهی به برجام را گرفتند؟!». (وطن امروز-۲۳مهر)