برج‌سازی بروی گسل‌های زلزله‌خیز در حاکمیت فاسد ولایت فقیه

بروز زمین‌لرزه در مناطق غربی کشور و پیشتر در بخش‌هایی از استان‌های مرکزی و کرمان که تلفات بسیار بالای انسانی در برداشته، اکنون این سوال منطقی را پدیدار نموده که به‌واقع ضریب مقاومت ساختمان‌ها و به‌ویژه برج‌های ساخته شده از سوی باندهای مافیایی رژیم در بزرگ شهرها تا چه میزان قابل اعتماد و مطابق با استانداردهای نوین شهرسازی می‌باشند.

بسیاری از کارشناسان به‌درستی انگشت اتهام را به‌سوی صنعت پوشالی خانه‌سازی در دیکتاتوری ولی‌فقیه دراز کرده‌اند؛ زیرا با نیم نگاهی به داده‌های آماری در زمینه تلفات جانی و خسارات شدید مالی در مناطق زلزله زده، به‌وضوح می‌توان استنتاج نمود که هرگونه شهرک‌سازی، خانه‌سازی و یا برج‌سازی در این حاکمیت فاسد و غارتگر، صرفاً بر مبنای به دست آوردن ثروت و پر کردن جیب بنیادهای حکومتی می‌باشد.
یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به این واقعیت به نقل از عضو حکومتی در شورای شهر تهران نوشت: «شنیده می‌شود که مدیریت گذشته مجوز ساخت ۱۲۰ ساختمان بلندمرتبه بر روی گسل داده است». وی در ادامه با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی به وظایف محوله خود در ساخت و ساز عمل نمی‌کند، ادامه می‌دهد: «مهندسان این سازمان بدون نظارت و مشاهده دقیق تنها امضا می‌کنند، این در حالیست که برخی از سازندگان علاوه بر عدم رعایت نکات ایمنی در طراحی و ساخت از مصالح غیراستاندارد نیز استفاده می‌کنند». (سایت حکومتی انتخاب ۲۴ آبان ۱۳۹۶)

بدین‌سان ملاحظه می‌شود که از هم اکنون و در صورت بروز ساده‌ترین حادثه و یا زمین‌لرزه چگونه ابعاد تلفات انسانی از پیش برنامه ریزی شده است. به این وضعیت وخیم شهرسازی اگر نبود امکانات امداد رسانی، بی تفاوتی و بی عملی کارگزاران رژیم را نیز اضافه کنیم، در آنصورت به ابعاد واقعی تلفات احتمالی خواهیم رسید. همچنین ترجمان جملات فوق افشاء چهره کثیف همان رانت خواری، سند سازی و پارتی بازی و وجود بلبشو در میان متولیان حکومتی برای ساختمان و برج‌سازی در شهرهای بزرگ می‌باشد.

سخن از شرکت‌های مقاطعه‌کاری است که تماما بخشی از تیول سپاه پاسداران و یا بسیج سرکوبگر بوده و بدین سان درآمدهای میلیاردی را با بازی گرفتن جان مردم به جیب بیت خامنه‌ای واریز می‌کنند. شرکت‌هایی مانند «مسکن مهر، بنیاد تعاون، بنیاد خرازی، و یا خانه‌سازی ایران پیشرو وابسته به سازمان تأمین اجتماعی تنها نمونه‌های کوچکی از این وضعیت بحرانی است.

یک گزارش حکومتی پیشتراز دستان آلوده نیروهای سرکوبگر رژیم در خانه‌سازی پرده برداشت. این گزارش با عنوان «سپاه و ارتش، اصلی‌ترین ساختمان‌سازهای تهران» از جمله نوشت: «بیشترین حجم ساخت و سازهای انتهای اتوبان همت در غرب تهران به پروژه‌های بنیاد تعاون ارتش و سپاه تعلق دارد. پروژه‌های امام رضا (ع) متعلق به بنیاد تعاون ارتش و شهید خرازی متعلق به بنیاد تعاون سپاه بیشترین حجم ساخت و سازهای غرب تهران را به خود اختصاص داده است». (سایت حکومتی اقتصاد آنلاین ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳)