افزایش فرار مغزها از دیکتاتوری ولی‌فقیه

روند روبه رشد سرکوب، رکود شدید اقتصادی، فساد، گسترش فقر ونیز وجود عدم چشم‌انداز برای آینده‌ای بهتر اکنون میلیون‌ها ایرانی را ناچار به ترک وطن کرده است.

بر این اساس بسیاری از هموطنان ضمن به «آتش زدن» اموال و دارایی‌های خود، تلاش می‌کنند تا هرچه زودتر از جهنم آخوندی فرار کنند. آن دسته نیز که تا کنون موفق به فرار نگردیده‌اند، به یقین در صف خروج قرار دارند.

ابعاد این روند مخرب به حدی است که کارگزاران حکومتی علناً از وجود قریب ۶ میلیون ایرانی در خارج از کشور خبر می‌دهند. بخش بزرگی از این هموطنان را ایرانیان فارغ‌التحصیل و نخبگان کشور تشکیل می‌دهند، زیرا در پاسخ به خواسته‌های منطقی خود برای کار، آزادی‌های اجتماعی سیاسی، رفاه، نبود تبعیض و یا به مجرد بلند کردن هر صدای اعتراضی، مردم می‌بیند که چگونه دیکتاتوری ولی‌فقیه نخبگان را مورد اذیت و آزار قرار داده و آنها را دستگیر و زندانی می‌کند.

همچنین وجود میلیون‌ها فارغ‌التحصیل ایرانی در خارج از کشور و یا نخبگان در رشته‌های ادبیات، ریاضیات، علوم انسانی و یا رشته‌های کامپیوتر، برنامه‌نویسی، کادرهای درمانی و پزشکی در مراکز علوم و دانشگاهی جهان خود بهترین گواه بر این واقعیت‌ها می‌باشند.

اخیرا رئیس حکومتی در اتاق بازرگانی تهران در سخنانی ابعاد فرار مغزها در ایران آخوند زده را اینگونه به تصویر کشیده است: «در حال حاضر ۱.۵ میلیون نفر در حال مهاجرت از کشور هستند که عمدتا افراد نخبه و تحصیلکرده کشور را در برمی‌گیرد».

مضافا بر تمامی این واقعیات باید به شرائط اختناق حاکم در مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و یا مراکز درمانی اشاره نمود. شیوه‌هایی مانند «ستاره‌دار نمودن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، محرومیت‌های تحصیلی و شغلی، فشارهای مالیاتی، مدیریت بسیجی و اطلاعاتی و جو اختناق» در این مراکز تماما به رشد این فاجعه اجتماعی ضریب زده‌اند.

همچنین این یک گزارش حکومتی با اذعان به چشم‌انداز تیره و تار زندگی برای سرعت بخشیدن به این روند مخرب نوشت: «در حال حاضر بیش از ۳.۵ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که اکثر آنها، قشر تحصیل‌کرده هستند، اما پیچیدگی قشر کنونی بیکار کشور، از جمله مسائلی است که اوضاع بیکاری را در جامعه امروز نسبت به جامعه قبلی، دشوارتر می‌کند، ضمن اینکه رشد منفی سرمایه‌گذاری نیز مزید بر علت شده است». (سایت حکومتی خبرآنلاین ۱۹ آذر ۱۳۹۶)

پیشتر نیز وزارت بهداشت رژیم در کانال تلگرامی خود در اینفوگرافی‌ای که از سوی کشور آمریکا منتشر شده، اعلام کرده بود: «ایران جزء ١٠ کشوری است که پزشک و جراح به ایالات متحده آمریکا می‌فرستد. بر اساس اینفوگرافی منتشرشده عنوان شده است که ٩‌ هزار پزشک مشغول به کار در کشور آمریکا در سال ٢٠١٥ متولد ایران هستند». (سایت حکومتی سلامت نیوز ۲۲ تیر ۱۳۹۶)