چمدان خالی وزیر خارجه دیکتاتوری ولایت در بروکسل!

وزیر خارجه دیکتاتوری ولی فقیه در حالی به بروکسل سفر کرد که میلیون‌ها تن از مردم بجان آمده در کوچه و خیابانهای شهرهای میهن کلیت نظام آخوندی را برای دستیابی به آزادی و حاکمیت مردمی به چالشی اساسی کشیده‌اند.

این سفر به یقین بخشی از آخرین تلاش‌های یک رژیم ورشکسته و مفلوک برای ادامه سیاست مخرب مماشات است که به موازات سرکوب خونین در داخل کشور و بویژه در حالیکه گزمگان ارتجاع هار مذهبی با سرکوب خونین و دستگیری‌های کور، تلاش دارد تا از رشد و گسترش قیام جلوگیری بعمل آورد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت (۲۱ دی ۱۳۹۶) ضمن محکوم نمودن این سفر خطاب به متولیان سیاست مماشات از جمله تاکید کرده است: «بنا به اذعان مقامات رژیم در این تظاهراتها از ۳۷۰۰ نفر از تظاهرکنندگان بی‌دفاع دستگیر شده‌اند. شمار واقعی دستگیر شدگان به مراتب بیشتر است. آنها تحت شدیدترین فشارها و شکنجه‌ها قرار دارند و بنا بر گزارش عفو بین‌الملل حداقل پنج نفر از دستگیر شدگان در زندانهای رژیم کشته شده‌اند. در چنین شرایطی، پذیرفتن و ملاقات با فرستاده ملایان با هر بهانه‌یی صرفاً مایه شرم و ننگ‌آور است و به‌وضوح لگدمال کردن ارزشهای حقوق بشری است که اتحادیه اروپا مدعی سردمداری آن است».

با نگاهی به داده‌های اجلاس بروکسل به یقین می توان گفت که این دور از تلاش‌های خامنه ای هیچ دستاوردی مهمی برای رژیم آخوندی بهمراه نداشت. سخن از تکرار مکررات و همان حرف‌های گذشته برای ادامه توافق شکست خورده «برجام» می باشد.
مضافا براینکه این دور از مذاکرات نه تنها راه گشا نبود، بلکه فراتر از آن به بروز چالش‌های دیگری در زمینه «موشک‌های بالستیک و مداخلات رژیم در کشورهای منطقه» راه برد و بدین سان به تمامی مصائب یکی پس از دیگری خامنه ای اضافه گردیدند.
به موازات این واقعیات باید به عدم برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک به نمایندگان اتحادیه اروپا اشاره نمود که خود بهترین گواه بر وجود شکاف عمیق میان طرفین می باشد.
به گزارش خبرگزاری رویتر وزیر خارجه آلمان می‌گوید: «باید با برنامه موشک‌های بالستیک ایران و نقش این کشور در سوریه مقابله» نمود.

همچنین صرفنظر از بازتاب گسترده «استقبال گرم» ایرانیان آزاده و اشرف نشانان از ظریف، باید به هراس دیکتاتوری خامنه ای بر سر موضوع «آینده برجام» که به مانند نخ نباتی برای اقتصادی بشدت ضربه خورده رژیم تبدیل شده است، اشاره نمود.
دیدارهای نماینده دیکتاتوری ولی فقیه با همتایان خود که در سایه سنگین نقض حقوق بشر در ایران صورت می گیرد، به یقین جای هیچ شک و شبهه ای بر این واقعیت که رژیم همچنان با «کارت اتحادیه اروپا» برای خروج از مجموعه بحران‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی بازی می‌کند، باقی نگذاشته است.

در راستای سیاست «چمدان خالی»، پاسدار عراقچی نیز بی صراحت در این زمینه تمامی بندها را آب داده و می‌گوید: «تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای از بین بردن برجام، ممکن است در چند روز آینده به نقطه‌ای برسد که آمریکا به طور کامل از برجام خارج شود و جامعه بین‌الملل باید برای این مرحله آمادگی داشته باشد» (خبرگزاری سپاه پاسداران فارس ۱۸ دی ۱۳۹۶)

براین منطق تلاش رژیم بر ادامه همان سیاست شکست خورده ایجاد شکاف میان اتحادیه اروپا بعنوان شریک اصلی برای اقتصاد در دیکتاتوری ولی فقیه و ایالات متحده می باشد. سخن از اقتصادی است که بخش بزرگی از درآمدهای حاصله از آن مستقیم به جیب سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس برای کشورگشایی و برنامه‌های موشکی سرازیر می‌گردد.