تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در راه‌اند!

با بالا گرفتن فعالیت‌های مخرب دیکتاتوری ولی‌فقیه در زمینه پروژه موشک‌های بالستیک و همچنین صدور بنیادگرایی و تروریسم به کشورهای اسلامی و همسایه و پس از آنکه ایالات‌متحده تحریم‌های جدید را علیه سپاه پاسداران و زیر شبکه ای مالی و اقتصادی آن وضع کرد، اکنون از بروکسل خبر می‌رسد که اتحادیه اروپا نیز در تلاش برای راه‌اندازی موج تازه‌ای از تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی می‌باشد.

در این رابطه هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان (۲۰ ژانویه ۲۰۱۸) در تازه‌ترین گزارش خود ضمن اشاره به ابعاد تحریم‌های جدید نوشت: «بنابراخبار دریافتی از منابع دیپلماتیک از بروکسل، آلمان برای برقراری تحریم‌های جدید علیه ایران تلاش می کند».

این گزارش در ادامه می‌افزاید: «با تحریم‌های جدید قرار است تا پاسخی به فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه داده شود. این کشور از جمله به شورشیان حوثی در یمن و حزب‌الله در لبنان یاری می‌رساند. همچنین تهران در جنگ‌های داخلی سوریه با ارسال سلاح و گسیل مزدوران از طریق خطوط هوایی مسافربری، به حمایت از بشار اسد برخاسته است.
بعلاوه برلین تلاش می‌کند با ترغیب شرکای اروپایی به اعمال تحریم‌های جدید، برنامه موشکی ایران را هدف قرار داده و بدین سان از یک سو نشان دهند که در قبال سیاست‌های ایران بی‌تفاوت نیستند و از سوی دیگر به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمایند که انتقاد‌های او را نسبت به برجام جدی می‌گیرند».

این مواضع در حالی بیان می شود که دیکتاتوری ولی‌فقیه به اشتباه بر این باور بود که با دادن امتیازهای کلان اقتصادی و انعقاد قراردادهای تجاری با اتحادیه اروپا، خواهد توانست میان این اتحادیه و ایالات‌متحده بر سر پیشبرد سیاست‌های مخرب خود شکاف ایجاد نماید.
خامنه‌ای زهر خورده که سرمایه‌گذاری استراتژیکی برای حفظ برجام به‌عنوان تنها منفذ تنفسی رژیم به عمل آورده است، طی یک سال و نیم گذشته با دعوت از شرکت‌های بزرگ اروپایی به بازار به‌شدت ضربه خورده ایران، آنان را طعمه‌ای برای اجرای سیاست‌های خود در زمینه یاد شده کرده است. اعطاء امتیازهای کلان در زمینه نفت و گاز و واگذاری ۵۱ درصد از سهم قراردادهای منعقد شده به این شرکت‌ها که حتی صدای متولیان و باندهای متخاصم رژیم را نیز درآورده است، تنها گوشه‌ای از پازل این سیاست مخرب برای ایجاد شکاف می باشد.

پیشتر نیز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در آخرین نشست خود در لوکزامبورگ تاکید کرده بودند: «وزرای خارجه اعلام کردند: «اتحادیه اروپا نگرانی‌های خود را نسبت به موشک‌های بالستیک و تنش‌های فزاینده منطقه‌یی ابراز می‌دارد و تأکید دارد که به این موضوعات در خارج از برجام، پرداخته شود». (سایت همبستگی ملی ۲۵ مهر ۱۳۹۶)