پروژه قتل‌های زنجیره‌ای در زندان‌های ولی فقیه ارتجاع

با بالا گرفتن خشم و انزجار عمومی علیه کلیت نظام آخوندی و در پی قیام گسترده مردم ایران در دیماه گذشته، اکنون شاهد روند روبه رشد دستگیری‌های کور، شکنجه و قتل زندانیان از سوی دیکتاتوری ولی‌فقیه در شهرهای مختلف کشور هستیم.

رژیم آخوندی در هراس از اوجگیری قیام و برای منکوب نمودن اقشار به جان آمده میهن امان دستگیری فعالان، مخالفان و دگراندیشان ها را با بهانه‌های مختلف در دستور کار خود قرار داده است.

به موازات این وضعیت بحرانی باید به روند روبه رشد کشتار و قتل قیام کنندگان و زندانیان سیاسی در سیاهچال های خامنه‌ای اشاره نمود، امری که اکنون نه تنها موجب نگرانی خانواده‌ها و بستگان آنان، بلکه زنگ‌های خطر را برای بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر و مقاومت ایران به صدا درآورده است.

قتل زندانیان سیاسی بی‌دفاع در پوش «خودکشی» یکی از شیوه‌هایی است که طی یک ماه نیم گذشته و به‌طور سیستماتیک از سوی دژخیمان خامنه‌ای در زندان‌های کشور عملیاتی می شود. بنا برداده های مقاومت ایران تنها طی یک ماه گذشته شاهد به «قتل رساندن حداقل ۱۲ قیام کننده» در زندان‌های مختلف کشورمی‌باشیم.

تازه ترین نمونه از ابعاد این سیاست ضد بشری، قتل دکتر کاووس سید امامی، جامعه شناس و استاد دانشگاه در زندان اوین می باشد. در این رابطه شورای ملی مقاومت (۲۳ بهمن ۱۳۹۶) ضمن محکوم نمودن قتل زندانیان بی‌دفاع از جمله تاکید می‌کند: «عباس جعفری دولت آبادی، دادستان جنایتکار تهران، در روز ۲۱ بهمن، بدون اشاره به بازداشت و قتل دکتر سید امامی، از دستگیری چند نفر به اتهام جاسوسی در حوزه محیط زیست خبر داد.

دروغگویی های مسخره و ابلهانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران مبنی بر خودکشی زندانیان هیچکس را نمی‌فریبد. در هفته‌های اخیر دست کم ۱۲ تن از بازداشت شدگان قیام زیر شکنجه به شهادت رسیدند. اما رژیم علت شهادت را «خودکشی» یا «نرسیدن مواد مخدر» یا «کثرت استفاده از مواد مخدر» اعلام کرده بود».

به موازات این واقعیات باید به صحنه‌سازی‌های مشمئز کننده آخوندی برای مخدوش نمودن قتل زندانیان اشاره نمود. نمایشات مسخره فرمایشی و بازدیدهای قلابی به اصطلاح نمایندگان مجلس رژیم از اوین برای تائید سناریوهای ساختگی «خودکشی» زندانیان، تماما موئید هراس دیکتاتوری خامنه‌ای از ابعاد افشاگری‌ها و فشارهای جامعه بر حاکمیت را به نمایش می‌گذارند.

ابعاد افتضاح این سیاست به حدی است که نایب‌رئیس مجلس حکومتی پس از نمایش فیلم‌های تولیدی وزارت اطلاعات و ضمن به زیر سؤال بردن ادعاهای حکومتی از جمله اعتراف کرده است: «لحظه خودکشی در فیلم پخش شده مشهود نیست. توضیحاتی هم درباره فوت آقای سید امامی ارائه شد که به نظرم کافی نیست». (سایت حکومتی دنیای اقتصاد ۲۴ بهمن ۱۳۹۶)

همچنین سازمان عفو بین‌الملل نیز در بیانیه ای ضمن پرده برداشتن از طرح‌های سرکوبگرانه رژیم در زندان‌ها، از جمله تاکید کرده است: «جلوگیری مقامهای رژیم ایران از انجام تحقیقات مستقل در مورد مرگ بسیار مشکوک دکتر سید امامی نشان از یک تلاش عامدانه و برنامه‌ریزی شده برای پنهان کردن هر گونه شواهدی از شکنجه‌ و قتل احتمالی دارد».

این بیانیه در ادامه می افزاید: «تعداد رو به افزایش موارد مرگ در حین بازداشت و خودداری مقامهای رژیم از انجام تحقیقات مستقل و شفاف، تصویری عمیقاً دلهره‌آور از نظام عدالت کیفری حاکم بر ایران به دست می‌دهد که در آن فقدان اهمیت به جان انسانها و عدم پاسخ‌گویی مقامها موج می‌زند». (سایت مجاهدین خلق ۲۴ بهمن ۱۳۹۶)