بحران کمبود آب و تبعات زیست محیطی آن در ایران تحت حاکمیت منحوس ولایت فقیه

بحران کمبود آب و پیامدهای وخیم آن برای مردم ایران، تنها به وضعیت آب و هوایی ایران و گرمای هوا و خشک بودن بسیاری از مناطق بر نمی گردد. عملکرد و سیاست های ضدمردمی رژیم که تنها برای تامین منافع آخوندها و کارگزاران آن است عامل اصلی بحران کمبود آب و تبعات زیست محیطی آن است.

در سال ۱۳۹۰ در شرایطی که استانهای خوزستان و چهار محال و بختیاری با بحران کم آبی روبرو بودند و حتی شمار بسیار زیادی از روستاها و مناطق آن از جمله ۲۵۰ روستای چهار محال و بختیاری، آب آشامیدنی هم نداشتند، طرح انتقال آب از بهشت آباد در استان چهارمحال و بختیاری، به کرمان و یزد توسط دولت آخوند روحانی اجرایی میشود. طرح این است که علاوه بر سه تونل کوهرنگ با ساخت سد بهشت آباد یک میلیارد و یک صد میلیون متر مکعب آب، یه اصفهان و یزد و کرمان منتقل شود که بعدا مشخص می شود که انتقال آب به اصفهان فریبی بیشتر نبوده و تنها قصد انتقال آب به یزد و کرمان را دارند. در این باره رسانه های رژیم نوشتند:‌«حکم مرگ کارون امضا شد». بهشت آباد کارون را به زاینده رود تبدیل می کند و بهشت آباد ویرانی کارون و بختیاری.

پیش از این نهاد های خود رژیم از جمله سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و ۸۹ و کارشناسان در تمام سالهای گذشته این طرح را بدلیل اشکالات فراوان و نداشتن توجیه اقتصادی و اجتماعی، رد کرده بودند. و می گفتند: کارون به لجن زار تبدیل شده و آبی درون آن باقی نمانده است. این طرح علاوه بر مخالفت کارشناسان و مردم دو استان خوزستان و چهار محال و بختیاری حتی دو بار در مجلس آخوندی با مخالفت اعضای آن و با اعتراض های گسترده نسبت به‌آخوند روحانی و متوقف کردن سخنرانی او روبرو می شود.

کارشناسان تاکید می کردند: با ۹۰۰ میلیون متر مکعب آبی که از سه تونل کوهرنگ منتقل می شود آب آشامیدنی یزد و کرمان و حتی بیرجند و بجنورد تا ۲۰ سال آینده که بیش از ۸۰۰ میلیون متر مکعب نخواهد بود، تامین می شود، انتقال ۸۰۰–۷۰۰ میلیون متر مکعب آب از طرح بهشت آباد، جهت تأمین آب شرب نیست و اهداف دیگری دارد و برای مصرف کارخانجات سرامیک و آجر در یزد و تولید خیار به این منطقه منتقل می شود.

هزاران نفر از مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان در تجمعهای مختلف به انتقال آب اعتراض می کنند اما اعتراضات مردم با سانسور شدید شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رژیم مواجه می شود و علیرغم مخالفت های بسیار، بطور محرمانه توسط دولت آخوند روحانی ادامه پیدا می کند. ۳۵۰ هزار خانواده کشاورز در ورزنه که جمعیت آنها بالغ بر یک میلیون نفر می شود از سالها پیش به فریب دولت های ضدمردمی آخوندی اشاره می کنند که میلیارها متر مکعب آب به یزد و کرمان برای راه اندازی کارخانجات سرمایه داران رژیم انتقال می یابد. و حتی ذخایر آب در سد زاینده رود هم در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد .. کشاورزان اصفهانی می گویند:‌ امروز اصفهان تشنه است و زمین های کشاورزی شرق اصفهان به منشا ریزگردها تبدیل شده است، در حال حاضر با آب انتقالی از زاینده رود به یزد، کویر یزد آباد شده و این استان به قطب خیار گلخانه ای کشور تبدیل شده است.: به دلیل نبود آب جهت کشت، کشاورزان پولی برای ارتزاق ندارند. در این شرایط نه تنها دولت ضد مردمی کمکی به این کشاورزان نمی کند بلکه بانک هایش چک های کشاورزان را برگشت زده و حتی حکم جلب کشاورزان محروم را گرفته اند.

این بحران تنها محدود به کشاورزان اصفهان نمی شود. رود کارون ٍ مردم خوزستان هم دیگر آبی ندارد و به لجن زار تبدیل شده است. میلیونها نخل خشک شده و زمین های کشاورزی آنها کشت نمی شود و ریزگردها هر روز بلای جان مردم است.