تبعات بین المللی علیه موشک پراکنی های خامنه ای

با نزدیک شدن به موعد ضرب العجل از سوی ایالات متحده مبنی بر تعین تکلیف برجام و احتمال خروج این کشور از توافق نامه اتمی، دیکتاتوری زهر خورده خامنه ای که تمامی امید و آروزهای حاکمیت را بر اسب بازنده ای بنام «توافق وین» شرط بندی کرده است، در اقدامی کاملا تدافعی و قابل پیش بینی، دست به شلیک هشت موشک از طرق یمن به سوی ریاض زد.

این اقدام که به یقین در نوع خود نه اولین آن و نه آخرین بازی تروریستی و جنگ افروزانه خامنه است، در حالی صورت گرفت که تمامی داده های منطقه ای و بین المللی سخن از هرچه بیشتر تنگ تر شدن حلقه انزوا و فشارهای روز افزون بر دیکتاتوری ولی فقیه بویژه در زمینه مسائل منطقه ای مانند سوریه، یمن و یا پروژه های مخرب موشکی رژیم را دارند.

علائم و نشانه های تحولات آتی را دستور کار نشست آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا بخوبی به دیکتاتور حاکم بر تهران دیکته کرده اند. براین اساس قراراست تا بزرگترین شریک تجاری رژیم آخوندی موضوع تحریم های جدید علیه پروژه های موشکی و دخالت های رژیم در سویه را در دستور کار خود قرار دهند.
خبرگزاری رویتر در این رابطه نوشته است: «طرح اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران از سوی کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا پیشنهاد شده است. این خبرگزاری می‌افزاید، پیشنهاد طرح تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران به دلیل» برنامه‌های موشکی بالستیک ایران و حضور موثر این کشور در جنگ سوریه «مطرح شده است». (سایت دویچه وله ۲۸ مارس ۲۰۱۸)

به موازت این تحولات نیز باید به تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه شلیک موشک های بالستیک به عربستان اشاره نمود. این قطعنامه که هشداری به دیکتاتوری خامنه ای می باشد به صراحت بر «نقض قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل» تاکید کرده که «در آن تجهیز شورشیان حوثی یمن به جنگ‌افزار منع شده است».
براساس داده های سازمان ملل رژیم آخوندی تامین کننده اصلی سلاح و موشک به جریان تروریستی انصار یا همان حوثی ها در یمن می باشد. پیشتر کارشناسان سازمان ملل متحد در ژوئیه ۲۰۱۷ ضمن بازدید از بقایای موشک های شلیک شده به عربستان، اعلام کرده بودند که موشک های شلیک شده ساخت سپاه پاسداران ایران می باشند.

همچنین یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت، وزیر خارجه فرانسه در یک موضعگیری آشکار، رژیم آخوندی را «تامین کننده تسلیحات» برای تروریست های حوثی نامید. لو دریان در سخنانی اعلام کرد: «مسئله یمن این است که فرایند سیاسی آغاز نشده، اما عربستان سعودی مکررا مورد حمله حوثی‌ها قرار می‌گیرد که آنها هم ایران سلاح‌شان را تامین می‌کند».
وزارت دفاع آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای رژیم «ایران را متهم کرد که با ارسال اسلحه برای حوثی های یمن در واقع جنگ داخلی این کشور و رنج ها و آلام مردم یمن را تشدید می کند». (رادیو بین المللی فرانسه ۲۷ مارس ۲۰۱۸)