حفظ برجام با اهرم «گروگانگیری» دیپلوماسی ولایت فقیه

با نزدیک شدن موعد ضرب العجل از سوی ایالات متحده برای خروج احتمالی از توافق اتمی، رژیم آخوندی سراسیمه وزیر خارجه حکومت را به منظور فضا سازی های تصنعی راهی این کشور کرده است.

جواد ظریف که اکنون دیپلماسی «هپروتی» نظام آخوندی را هدایت می کند، در تازه ترین مصاحبه با شبکه جهانی سی بی اس در آمریکا، ضمن تاکید بر ذات تروریستی و سرکوبگرانه رژیم، خطاب به طرف های مقابل، خواستار «تغییر روش» آنان در رابطه با حفظ برجام به ازاء «آزادی گروگان ها» در ایران گردید.
وی در این رابطه گفت: «چنین مذاکراتی، به‌ویژه از نظر مسائل انسانی، ممکن است، ولی برای این‌که چنین شود باید (آمریکا) نگرش خود را تغییر دهد».
ظریف سپس می افزاید: «مهم است که دولت (آمریکا) توانایی خود برای ورود به مذاکرات محترمانه را نشان دهد».

ترجمان این جملات آنهم از زبان وزیر خارجه حکومتی که در جهان بعنوان حامی شماره یک جریانات تروریستی شناخته شده است، اعتراف به واقعیتی است بنام «سیاست گروگانگیری» برای پیشبرد پروژه های مخرب ولی فقیه.
این وضعیت بحرانی در حالی است که خامنه ای هنوز در دوران «سیاست مماشات» سیر و سیاحت می کند و به غلط براین باور است که چنین شیوه ای غیر انسانی و بازی با جان انسان ها همچنان برای برون رفتن از بحران های حکومت در زمینه اتمی، پروژه های اتمی، موشکی و یا حمایت از نیروهای تروریستی در کشورهای منطقه راهگشا می باشند.

بحران توافق اتمی در حالی به روزهای آخرین خود نزدیک می شود که رایزنی های گسترده ای در این رابطه دمیان اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حال انجام می باشد. براین منطق سفر آتی رئیس جمهور فرانسه به واشنگتن با محوریت «برجام» از هم اکنون دلشوره عجیبی در میان حکومت ولی فقیه ایجاد کرده است. پیشتر رئیس جمهور آمریکا با برشمردن چهار شرط، خواستار اصلاح برجام در کلیت فعلی آن شده بود.

علائم و نشانه ها از بروکسل تماما سخن از آن دارند که هر روز بر ابعاد نزدیکی میان مواضع اتحادیه اروپا و ایالات متحده برسر متوقف کردن تروریسم، صدور بنیاد گرایی و حمایت از جریانات تروریستی از سوی رژیم آخوندی در منطقه افزایش می یابد.
بسیاری از ناظران مسائل بین المللی حملات موشکی و هوایی از سوی سه کشوربزرگ و عضو شورای امنیت به مواضع بشار اسد خون ریز، سپاه پاسداران و نیروهای حزب الشیطان در سوریه طی هفته گذشته و همچنین نزدیک شدن به موعد دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی، بعنوان متحد رژیم آخوندی را، علامتی بر بحرانی شدن مواضع رژیم و نزدیکی مواضع دوقاره علیه خامنه ای ارزیابی می کنند. مضافا بر این تحولات، اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر نشانه های متعددی از تحریم های موشکی علیه پروژه های مخرب رژیم را به بیرون ساطع کرده است.