حاکمیت ولی فقیه - افزایش ۵۰ درصدی قیمت ها تنها طی سه هفته اخیر!

با بالاگرفتن بحران های اقتصادی و رکود شدید ارزش پولی ملی بویژه طی یک ماه گذشته، اکنون داده های بازار از رشد بی‌سابقه قیمت کالاهای اساسی سخن می گویند.

بر این منطق شاهد هستیم که بسیاری از اقلام غذایی، دارویی و یا بخش‌های خدماتی، خودرو و مسکن با رشد قیمت بی‌سابقه‌ای همراه بوده‌اند.
در این رابطه یک گزارش حکومتی به نقل از بانک مرکزی رژیم، آمار افزایش قیمت کالاهای ضروری و موردنیاز مردم همچون مواد غذایی را منتشر کرده که در آن از جمله آمده است: «افزایش قیمت برخی از اقلام خوراکی نسبت به هفته‌های قبل بیش از ۵۰ درصد برآورد شده است. این به معنای افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تنها در عرض دو یا سه هفته اخیر است». (سایت حکومتی مشرق نیوز ۳۰ خرداد ۱۳۹۷)

به موازات این وضعیت بحرانی باید به رشد بی‌سابقه طلا و یا دلار و دیگر ارزهای خارجی در مقایسه با ریال اشاره نمود که به یقین یکی از عوامل مهم برای برهم خوردن تعادل در بازار می‌باشد، امری که در منطق طبیعی خود به بروز بحران معیشتی برای میلیون‌ها هموطن زیر خط فقر راه برده است.
به موازت این واقعیات باید به سوءاستفاده‌های رژیم و باندهای مافیایی وابسته به حکومت از بحران موجود اشاره نمود. از آنجائیکه اقتصاد ایران «تک‌پایه‌ای» و بخش بزرگی از آن «رانتی» است، به‌خوبی می‌توان به ابعاد فساد، غارت و صنعتی نوین بنام «چپاول» مردم محروم در حاشیه بحران ای پدیدار شده به‌خوبی پی برد.

همچنین این گزارش در ادامه ضمن اعتراف به ابعاد فاجعه‌بار این وضعیت می‌افزاید:«افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نه‌تنها در حوزه اقلام ضروری بلکه در بخش مصالح و ساختمان‌سازی، خرید و اجاره املاک، خودرو و سایر عرصه‌ها هرروز مردم را نگران‌تر می‌کند و اقشار ضعیف که روزی آرزوی برخورداری از خودرو و منزل مسکونی را در سر می‌پروراندند، امروز درگیر تأمین هزینه‌های ضروری زندگی همچون اقلام خوراکی هستند و خواسته‌های دیگر به ذهنشان خطور نمی‌کند».

پیشتر نیز روزنامه حکومتی خراسان در گزارشی ضمن اشاره به گرانی و رشد بی‌سابقه تورم در بازارهای «لبنیات، برنج، قند و شکر و نیز حبوبات»، اضافه کرده بود: «طی اردیبهشت ماه گوشت گوسفندی (ران بدون چربی) نرخ‌های متفاوتی از جمله ۵۱۱۵۰ تومان، ۵۲۵۰۰ تومان،۵۲۰۰۰ تومان و ۵۳۰۰۰ تومان داشت و درنهایت طی روزهای گذشته به ۵۴۰۰۰ تومان در بازار مشهد رسید.
گوشت لاشه گوسفندی هم از ۴۰۰۰۰ تومان به ۴۲۰۰۰ تومان،۴۴۰۰۰ تومان و در نهایت ۴۵۰۰۰ تومان رسید.
گوشت گوساله هم از ۳۸۰۰۰ تومان در ابتدای امسال به ۴۰۰۰۰ تومان طی هفته گذشته رسیده است.
گوشت مرغ هم از ۷۲۵۰ تومان و ۷۳۰۰ تومان به ۷۴۰۰ تومان در هر کیلو رسیده است».