صعود مجدد دلار همزمان با افت شدید صادرات نفت



درحالیکه دولت آخوند روحانی در تبلیغات بغایت مسخره و با اعلام طرح هایی مانند «آزاد نمودن خرید و فروش» ارزهای خارجی، تلاش نمود تا بازار ملتهب را «تحت کنترل» به نمایش بگذارد، اما با گذشت چند ساعت، تمامی این دجالگری ها به مانند «حبابی» ترکید و روند روبه رشد افزایش ارزهای خارجی، واقعیات دیگری را بگوش حاکمان فاسد و غارتگر آخوندی رساند.

براین منطق اکنون شاهد هستیم که دلار و یور امروز در بازار صرافان به قیمت «۱۰۶۵۰ و یا ۱۱۵۰۰ تومان» بفروش رسیده اند.
در این رابطه سایت حکومتی خبرفارسی(۱۸ مرداد ۱۳۹۷) می نویسد: «نرخ هر سکه که دو روز قبل تا سه میلیون و ۶۰ هزار تومان هم پایین آمده بود، دیروز بعد از ظهر تا رقم سه میلیون و ۶۴۳ هزار تومان بالا رفت. هر یورو با افزایش بیش از ۱۱۰۰ تومان مواجه شد و به ۱۱ هزار و ۵۲۳ تومان بازگشت».
همچنین دراین رابطه افزایش شدید بهای کلاهای اساسی طی هفته های گذشته و افت شدید ارزش پول ملی به میزان ۳۰ درصدع تنها گوشه ای از این پازل مخرب و شامورتی بازی های رژیم آخوندی می باشند.

 طرح دیکتاتوری خامنه ای با دست چین نمودن انواع و اقسام «طرح کنترل بازار»، این واقعیت را به اثبات رسانده که هدف رژیم در مرحله نخست غارت اموال ملی و سپس «خالی کردن جیب مردم» و یا بقول دولتی ها «کاهش نقدینگی» بوده است، امری که در منطق طبیعی خود به رشد «تورم و گرانی» ضریب دوچندان زده است.

یک کارگزار رژیم ضمن اعتراف به ابعاد غارت و دزدی های باندی در دیکتاتوری خامنه ای می گوید: «۹ میلیارد دلار گم شده است». این گزارش در ادامه می افزاید: «عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اختصاص ۱۱ میلیارد دلار ارز دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: از این مقدار تنها ۲ و نیم میلیارد دلار افشا شده و متاسفانه مشخص نیست نزدیک به ۹ میلیارد دلار چه شده است». (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم ۱۸ مرداد ۱۳۹۷)

به موازات این تحولات و ضربات مالی بر دیکتاتوری ولی فقیه باید به افت شدید صادرات نفت طی هفته های اخیر و بویژه از فردای اعلام تحریم ها اشاره نمود.
یک گزارش حکومتی (خبرگزاری نیروی ترویستی قدس، تسنیم ۱۸ مرداد ۱۳۹۷) در این رابطه می نویسد: «در حالی که خریداران کلیدی نفت ایران همزمان با آغاز تحریم های آمریکا علیه این کشور، شروع به کاهش خرید نفت از تهران کرده اند، برآوردهای موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس نشان می دهد که صادرات نفت ایران در ماه جولای به پایین ترین رقم در طی ۴ ماه گذشته رسیده است».

براساس این ارزیابی میزان کل صادرات نفت رژیم در ماه جولای با کاهش ۷ درصدی روبرو شده است. بدین سان این سومین بار طی ۴ ماه اخیر می باشد که صادرات نفت حکومت که تمامی درامد های ارزی حاصل از آن به جیب سپاه، نیروی تروریستی قدس و ارگان های سرکوبگر حکومت می ریزند، از زمان خروج ایالات متحده از توافق اتمی افت شدیدی را به ثبت رسانده است.