چشم انداز «نقره داغ» شدن رژیم در سوریه!

 

سیاست های مخرب دیکتاتوری ولی فقیه در کشورهای همسایه اکنون بلای جان حکومتی شده است که تمامی تخم مرغ های خود را در سبد «تروریسم، صدور بنیادگرایی و سرکوب داخلی» قرارداده است.

براین سیاق مردم دردمند ایران شاهد هستند که چگونه خامنه ای زهرخورده سالیانه ده ها میلیارد دلار از درآمدهای ملی را صرف سرپا نگهداشتن دیکتاتوری بنام «بشار اسد» کرده است.
عمق تنفر ملی علیه حمایت های بیدریغ رژیم آخوندی از یک دیکتاتور خون ریز دیگر را که در بکاری گیری بمب های بشکه ای، بمباران مناطق مسکونی و قتل عام کودکان، زنان و سالمندان و یا استفاده از سلاح شیمیایی ید طولایی دارد، در کوچه و خیابان های ایران بخبوی قبل شنود می باشند.

فریاد های «سوریه را رها کن، فکری بحال ما کن» به یقین نشان از خشم منطقی جامعه ای است که تبعات سیاست های مخرب دیکتاتوری مذهبی حاکم بر میهن امان را با فقر و بیکاری و فلاکت پرداخت میکنند.

این وضعیت در حالی است که خامنه ای با چیدن خاک ریزهای مختلف در منطقه و بویژه در سوریه، تلاش دارد تا سرنگونی نظام منحوس آخوندی را هرچه بیشتر به عقب بیاندازد. سرمایه گذای های استراتژیک رژیم در این کشوربا بازوی نیروی تروریستی قدس و راه اندازی انواع و اقسام «گردان های» تروریستی مانند زینب یون، عماریون  و یا گسیل گسترده نیروهای مزدور عراقی مانند بدر، عصائب و کتائب به این سرزمین سوخته و کشتار مردم بی دفاع این کشور، بخش کوچکی از پازل این استراتژی مخرب را به نمایش می گذارند.

در مقابل این وضعیت بحرانی نیز خواست جامعه بین المللی برای پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه و بویژه خروج نیروهای مزدور رژیم آخوندی از این کشور می باشد. در حالیکه خامنه ای بروی قدرت های مطقه ای و بویژه برای نقش روسیه جیب گشادی دوخته است، اکنون رسانه های حکومتی بناچار و با سرشکستگی از افتادن پرده ها و توافقات میان ایالات متحده و متحد بلقوه خامنه ای برسر سوریه خبر می دهند.

سایت حکومتی انتخاب (۲۷ مرداد ۱۳۹۷) در این رابطه می نویسد: «یک منبع در دولت آمریکا نقل کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور و همتای روس وی «ولادیمیر پوتین» بر سر لزوم خروج ایرانی ها از سوریه توافق اولیه دارند».
ترجمان این جملات به معنای چشم انداز نقره داغ کردن رژیم آخوندی در زمینه سیات های مخرب صدور بنیادگرایی و کشور گشایی می باشد. کشیدن خط پایان به درد و رنج مردم سوریه به یقین با حضور نیروهای مزدور ولی فقیه، فرماندهان سپاه و نیروی تروریستی قدس و یا با سیاست های جنگ افروزانه رژیم آخوندی میسر نخواهد شد.

پیشتر نیز درپی ملاقات سران دو قدرت بزرگ جهانی در هلسینکی اعلام گردیده بود که یکی از محورهای گفتگو، موضوع خروج نیروهای رژیم آخوندی از سوریه بوده است. همچنین در این رابطه اعلام شد که هفته آینده جان بولتون، مشاور رئیس جمهور آمریکا با همتای روسی خود نیکلای پاتروشف برسر جزئیات امر در سوئیس دیدار و گفتگو خواهد داشت.
کارشناسان مسائل سیاسی براین باورند که خروج نیروهای رژیم از سوریه مترادف با شکست یکی از سیاست های استراتژیک ولی فقیه و از دست دادن بزرگترین «خاک ریز» ولایت برای بقاء و حفظ حاکمیت در تهران می باشد.