اف ای تی اف – چشم‌انداز تیره برای خروج رژیم از لیست سیاه

 

درحالی‌که باندهای حکومتی برسر ورود رژیم به کنوانسیون بین‌المللی پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم به جان یکدیگر افتاده‌اند و درحالی‌که خامنه‌ای زهر خورده در تازه‌ترین «استفسار» حکومتی، خود را نسبت به مواضع و هارت و پورت های قبلی به کوچه علی چپ زده است ، تازه‌ترین سخنان دبیر کارگروه اقدام مالی ویژه،  سخن از چشم‌انداز تیره‌وتار برای دیکتاتوری ولی‌فقیه و به‌تبع آن خارج شدن از لیست سیاه دارد.

رابطه سایت حکومتی خبر فارسی ( ۲۴ مهر ۱۳۹۷) طی گزارشی می‌نویسد: «دیوید لوئیس دبیر اجرایی کارگروه جهانی اقدام ویژه مالی گونگی سازوکار این کارگروه برای اعضا و شرایط پیوستن ایران به آن را تشریح کرده است؛ او در بخشی از این مصاحبه گفته است که"هیچ تضمینی برای ایران وجود ندارد که با الحاق به این کارگروه از لیست سیاه خارج شود، بلکه فقط استانداردهایی برای سرمایه‌گذاری در این کشور تعیین می‌شود».

این سخنان درحالی‌ بیان می‌شوند که رژیم آخوندی سرمایه‌گذاری کلانی برای نتایج حاصل از اجلاس اخیر کشورهای عضو اف ای تی اف که اکنون در پاریس برگزار می‌شود ، انجام داده است. تصویب عجولانه لایحه الحاق به این کنوانسیون در مجلس آخوندی و آن‌هم در آخرین ساعات مانده به برگزاری اجلاس که بیشتر جنبه «مزاح» داشته است ، به‌یقین هیچ طرف بین‌المللی را گمراه نمی‌کند، زیرا این کنوانسیون و گروه مالی به‌خوبی مطلع است که دیکتاتوری خامنه‌ای با تصویب تنها یک لایحه از چهار لایحه، تنها به دنبال خرید وقت و بازی با جامعه بین‌المللی است.

به‌یقین در صورت ورود رژیم به هرگونه کنوانسیون و به‌ویژه قرارداد پالرمو که هدف آن مبارزه با جریانات تروریستی، تأمین مالی آن‌ها و شفافیت درزمینهٔ مالی می‌باشد، نخست مهم‌ترین ارگان صدور تروریسم در درون رژیم یعنی نیروی تروریستی قدس و فرماندهان آن را هدف تحریم‌ها قرار خواهد داد.
در این رابطه پیشتر یک سایت حکومتی با اعتراف به ابعاد هرگونه شفافیت و ورود رژیم به این کنوانسیون نوشته بود: «اگر اف ای تی اف تصویب شود ، باید قاسم سلیمانی را تحویل دهیم». این گزارش در ادامه به نقل از آخوند نبویان افزوده است: «ایران باید تراکنش‌های مالی گروه‌های مقاومت را به آمریکایی‌ها تحویل بدهد؛ مثلاً اگر حزب‌الله لبنان یا ایران با یک گروه‌ دیگر از جریان مقاومت رابطه مالی و بانکی دارد این رابطه به بهانه شفافیت مالی و بانکی باید در اختیار آمریکا قرار بگیرد».

( سایت حکومتی رجا نیوز - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷)

همچنین دبیر گروه کار اقدام ویژه مالی با برشمردن ۵ شرط برای رژیم، به این چشم‌انداز ضریب دوچندان زده است. وی در این رابطه تأکید کرده است:
«۱- انتظار از ایران برای خارج کردن استثنائات گروه‌های تروریستی. ۲- حصول اطمینان از ایجاد ساختاری قانونی در ایران برای خارج کردن استثناهای گروه‌های تروریستی ۳- عدم تضمین برای خروج از لیست سیاه پس از الحاق به اف ای تی اف. ۴- نظارت سالانه بر کشورهای عضو اف ای تی اف ، ۵- نظارت کامل بر سیستم مالی ایران برای اولین بار».
ترجمان این سخنان به معنای کنترل و نظارت کامل بر شریان‌های مالی، موسسات و بانک‌ها و تمامی مراودات مالی و تجاری رژیم آخوندی در داخل و یا خارج از کشور می‌باشد.