رشد شدید افسردگی در ایران آخوند زده!


به‌یقین رشد شدید نرخ افسردگی در ایران تحت حاکمیت ولی‌فقیه ریشه در مجموعه‌ای از بحران‌های لاعلاجی مانند تورم، گرانی، رکود اقتصادی، افت تولید ملی، افزایش شدید بیکاری، فقر و در یک جمله نبود چشم‌انداز برای زندگی بهتر دارد.

با نگاهی به داده‌های حکومتی به‌ویژه از فردای شدت گرفتن بحران‌های حاد اجتماعی و اقتصادی که اکنون درروند منطقی خود به عصیان و اعتراضات گسترده سیاسی علیه کلیت نظام آخوندی، ختم شده‌اند، به‌خوبی می‌توان به پدیده شومی بنام سومین بیماری گسترده در ایران، یعنی «افسردگی » رسید.
در این رابطه معاون آخوند روحانی درزمینهٔ امور زنان در سخنانی با اعتراف به این روند مخرب گفت: “امروزه جامعه ما را افسردگی به‌شدت تهدید می‌کند». (خبرگزاری حکومتی ایلنا  ۲۹مهر ۱۳۹۷)

گرچه این گروگان‌گیر سابق در جملات بعدی خود تلاش نمود تا با تجویز نسخه‌ای بنام «ورزش» برای آحاد جامعه، بر دلایل و حقایق مربوط به رشد این پدیده، خاک بپاشد، اما واقعیت‌ها در دیکتاتوری خامنه‌ای به‌قدری ملموس و رشد یافته‌اند که به‌یقین با هیچ ابزار، مکانیزم و یا گفتاردرمانی‌هایی نمی‌توان آنان را کتمان نمود.
به‌یقین بیشترین آمار در میان افراد مبتلابه افسردگی را می‌توان در میان جوانان، زنان و همچنین اقشار ضربه‌پذیر یافت. وجود قوانین سرکوبگرانه علیه آحاد مردم، راه‌اندازی انواع و اقسام شبکه‌های پلیسی و امنیتی، دستگیری‌های کور، اعدام درملأعام، اسیدپاشی، آدم‌ربایی و گروگان‌گیری و نبود عدالت اجتماعی و سیاسی که به عصیان اجتماعی ختم شده‌اند، به‌موازات فقر مالی و تنگناهای شدید معیشتی، از دیگر عوامل برای رشد افسردگی در میان مردم می‌باشند.

بر اساس داده‌های مرکز آمار رژیم اکنون قریب ۱۳.۵درصد از مردم یعنی «۱۱ میلیون » ایرانی از بیماری افسردگی رنج می‌برند. پیش‌تر نیز یک گزارش حکومتی به نقل از عضو هیات علمی دانشگاه به تبعات این بیماری اشاره و اعلام کرده بود: «علت بیش از ۹۰ درصد خودکشی‌ها در کشور افسردگی است و عدم درمان آن می‌تواند فرد را به مرحله‌ای برساند که خودکشی را تنها راه نجات بداند» ( خبرگزاری حکومتی آنا ۲۵ مهر ۱۳۹۷)
در این راستا می‌توان روزانه صحنه‌های دردآور خودکشی در معابر و خیابان‌های کشور، خودکشی و قتل‌های دسته‌جمعی، فرار از خانه و کاشانه، رشد نرخ اعتیاد وزنان خیابانی که تماماً ریشه در فقر، بیکاری و بحران‌های مالی و اقتصادی دارند را در رسانه‌های حکومتی رؤیت نمود.

همچنین سایت حکومتی سلامت نیوز ( ۲۹ مهر ۱۳۹۷) در گزارشی تحت عنوان «ایرانیان در گرداب افسردگی » اعتراف می‌کند: « چرا آمارهایی مبنی بر عصبانیت یا اختلالات روانی هرروز بالاتر می‌رود؟» این گزارش سپس به نقل از رییس حکومتی در جامعه متخصصان داخلی افزاید: “ طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۲ تا ۳۰ درصد افراد جامعه (از هر ۱۰ نفر سه نفر) به درجاتی از اختلالات روانی مبتلا هستند که بر این اساس باید یک سوم بیمارستان های کشور به بیماری های روانی اختصاص یابد».