حمیدرضا طاهرزاده: در فقدان جان شیفته آزادی دکتر زهرا ایزدی (زری اصفهانی)

تسلیت: درگذشت دکتر زهرا ایزدی (زری اصفهانی) در کانادا را که تا آخرین ایام حیات در برابر رژیم پلید آخوندی و مزدوران آن با روشنگری ایستادگی نمود به خانواده او و خانواده بزرگ مقاومت تسلیت میگوییم

__________________________________________________________________

حمیدرضا طاهرزاده: در فقدان جان شیفته آزادی دکتر زهرا ایزدی (زری اصفهانی)

بعد از وفات تربت ما بر زمین مجوی
در سینه های مردم دانا مزار ماست
یار صمیمی، دلسوز و مدافع خستگی ناپذیر مجاهدین و مقاومت ایران، دکتر زهرا ایزدی (زری اصفهانی) شوربختانه چه نابهنگام و اسفبار از میانمان پرکشید!
مبارزی دلیر و فرهیخته که در بلندای قلل رفیع عرصه های گوناگون هنری از جمله شعر و قصه نویسی و بخصوص در زمینه ادبیات سیاسی و مبارزاتی سرفرازانه می‌درخشید. او با احساسات و عواطف زلال انسانیش و با شوری وصف ناپذیر در دفاع از آرمان بزرگ آزادی و حمایت ازفرزندان آزادی ستان "مرگ بر کف" مردم رنجدیده ایران و در تقابل بی امان و همیشگیش با رژیم زن ستیز و هنرکش آخوندی و عوامل و مزدورانش جانانه ایستادگی می‌کرد و چهره منفور آنها را بی باکانه و بدون هیچگونه ملاحظه خاص افشا و رسوا می‌ساخت. پزشکی انساندوست، زنی شوریده و هنرمندی متعهد که از عنفوان جوانی سودای آزادی میهن را در دل و جان شیفته اش می‌پروارند و همه عمر گرامیش را بی هیچ چشمداشتی در این مسیر پرتلاطم طی طریق می‌کرد.
او با کوله باری از دانش، شعر و هنر و انساندوستی و با خردمندی عمیق سیاسی و تعهد به آرمان آزادی، طی سالیان دراز مبارزاتی اش هماره مهر بیکران و آشکارش به رهبر مقاومت مسعود رجوی و فرزندان دلاور مجاهدش را در زیباترین شعرهایش می‌سرود. در کنار این شیفتگی به مجاهدین و مبارزان آزادی ، دفاع و حمایت همه جانبه، بی محابا و جانانه اش از مریم رجوی در نبردی بی امان در پهنه جنگ سهمگین و نابرابر سیاسی با رژیم در طی سالیان، او را بعنوان یکی از برجسته ترین مدافعان فروتن و بی ادعای این مقاومت بدل ساخته بود. جوهره پاک انسانی و شخصیت والای مبارزاتیش و شیدایی او برای رهایی میهن از چنگال عفریت ارتجاع حاکم در سرتاسر آثار زیبا و ستودنیش موج می‌زد.
بهمین دلیل سوکش برای دهها هزار تن از هواداران این مقاومت بس سنگین، تلخ و دلگیر است و آنرا می‌توان این روزها در صفحات اجتماعی حامیان این مقاومت بوضوح مشاهده کرد. شوربختانه و بسیار نابهنگام از کف رفت و بی تردید فقدانش برای همه ما بس سنگین و اندوهناک است. اما نام نیک او و راهش و آرمانی که آنرا با زیباترین قلم بیان می‌کرد و می‌ستود، همواره زنده و جاودانه خواهد ماند. در سوگ دلگیر و غم فراقش به ماتم نخواهیم نشست؛ زیرا که برای انسانهایی همچون او که همواره رسالت هنریشان در دفاع از زندگی و انسانیت خلاصه می‌شده، مرگ ونیستی بسا پوچ و بی معنا خواهد بود!
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام ما
ضایعه دردناک فقدانش را به خانواده گرامی او و بویژه فرزند نازنینش دکترحنیف و خانواده بزرگ مقاومتمان و نیز همه هنرمندان شریف و آزاده و دردمند ایران عمیقا تسلیت می‌گویم. بدون تردید او و همه آزادگانی را که در این مسیر چهره در نقاب خاک کشیده اند دیگر بار در آینده ای نزدیک در ایرانی آزاد و آباد، همچنانکه او آرزویش را در دل و جان داشت، در کنارمان باز خواهیم یافت.
یاد و خاطره دکتر زری اصفهانی گرامی و تابناک باد!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

محمد شمس: در رثای یار پر کشیده
در کمال تأسف اطلاع یافتم هنرمند و یار همیشگی مردم ستمدیده کشورمان دکتر زهرا ایزدی (زری اصفهانی) دارفانی را وداع گفت. از مرگ زودهنگامش بسیار متأثر شدم. زری در زمره زنان مبارز و ظلم‌ستیز میهنمان بود که در آیینه مقاومت مردم ایران و فرزندان ازجان‌گذشته‌شان در پهنه‌های سیاسی، حقوق بشری و نبرد رسانه‌ای علیه حاکمان فاسد در ایران قد کشید و تا آخرین دم حیات پربار خود افشاگر جنایات رژیم آخوندها و همچنین حامی حقوق ازدست‌رفته مردم ایران بود.
دکتر زری دیگر در میان ما نیست، اما وی همیشه در آثار هنری و نوشته‌های مردمی بجای مانده از خود زنده است. از صمیم دل این فراق را به خانواده گرامی این هنرمند ارجمند و هنرمندانی که دل درگرو آزادی مردم شریف ایران دارند تسلیت عرض می‌کنم.
روحش شاد و یادش گرامی